درباره دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی بیشتر بدانید:

درباره دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی بیشتر بدانید:دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است برای درک این موضوع که چرا این دوره آموزشی طرفداران زیادی پیدا کرده است بهتر است اطلاعاتی را درباره طراحی دوخت و نازک‌دوزی و اهمیت ان در اختیارتان قرار دهیم،  طراحی دوخت و نازک‌دوزی یک تخصص هستند که هر کسی توانایی انجام آن را ندارد و برای انجام آن باید دوره های آموزش طراحی و دوخت لباس رابگذراند.

در واقع خیاطی یک علم و هنر است که علم به دست آوردن اندازه ها و تناسب ها. در طول زمان روش های طراحی و دوخت لباس تغییر زیادی کرده اند و مانند دیگر رشته ها متدهای پیشرفته جایگزین روش های سنتی شده‌اند.

برای ساخت الگو به عنوان مهم ترین مهارت خیاطی هم روش های زیادی توسط متخصصان این رشته ابداع شده، خیلی از متدهای قدیمی تر مثل گرلاوین و متریک هنوز هم به طور نسبتا وسیع توسط طراحان و خیاط ها استفاده خواهد شد، اما ترجیح هر متخصص حرفه ای به کار بردن روش های جدید و مدرن می‌باشد.

طراحی و دوخت لباس در سال‌های اخیر همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات زیادی کرده است که به وضوح می‌توان آن را دید چرا که متناسب با فنون و تکنولوژی امروزی، شرایط اقلیمی، اقتصادی و آداب و رسوم اجتماعی در حال پیشرفت و گسترش است.

این رشته یک رشته کاربردی است و هدف آن طراحی لباس با مدل های مختلف با حفظ خلاقیت هنری می باشد.

چرا دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی ؟

در این دوره آموزشی دانشپذیران رشته خیاطی باید نازک‌دوزی را بلد باشند چرا که هنرجو در این دوره آموزشی با مفاهیم پایه، دوخت‌های اصلی، انواع پارچه‌ها و… که اهمیت و کاربرد زیادی نیز در هنر خیاطی دارند آشنا می‌شوند.

این دوره آموزشی حتی برای افرادی که قصد ندارند خیاطی را به عنوان شغل و حرفه خود انتخاب کنند نیز مناسب می‌باشد و توصیه ما به شما عزیزان این است که به دلیل کوتاه و مفید بودن این دوره آموزشی، هنر جو هر آنچه که باید در مورد اصول اولیه خیاطی در روزمره خود بداند را آموزش خواهند دید.

برای مطالعه بیشتر: اموزش طراحی و دوخت

مزایای دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی

مزایای دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزیدر دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی موارد کاربردی مانند: طرز رسم الگو انواع دامن، پیراهن، بلوز، انواع برش در پیراهن‌ها، طرز رسم الگوی آستین اولیه و آستین ( تنگ، پفکی، چین دار، شیپوری، مچ دار و غیره…) همچنین انواع یقه ها مانند ایستاده، ب ب، شکاری، انگلیسی سرخود و جدا، آرشال آمریکائی و یقه‌های صاف مانند هفت، خشتی، دلبری و … را یاد خواهید گرفت

البته توجه داشته باشید که دانشپذیران علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد در این دوره آموزشی مهارت‌های شناختی نسبت به لوازم خیاطی و وسایل دوخت و انواع پارچه را نیز آموزش خواهید دید چند نمونه از مواردی که در دوره آموزش نازک دوزی به دانشپذیران آموزش داده خواهد شد شامل موارد زیر است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

– شناخت وسایل دوخت

– شناخت انواع چرخ خیاطی و روش راه اندازی، سرویس و نگهداری چرخ‌خیاطی

– شناخت انواع اتو و اصول اتو زدن درزها و اتوکاری نهایی لباس

– شناخت انواع پارچه

– توانایی آماده کردن پارچه جهت برش و محاسبه مقدار پارچه و طرز قرار گرفتن الگو روی پارچه های مختلف (از نظر طرح و نقوش)

– توانایی انتقال الگو روی پارچه توسط کوک شل، کاربن و چرت زدن پارچه

توانایی دوخت زیپ

– توانایی دوخت انواع دامن‌های پیلی دار و گوده‌دار

– دوخت آستری و وصل کردن آن به دامن

– توانایی دوخت انواع کمر لباس

و…

مزایای شرکت دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی  مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب همواره در زمینه برگذاری دوره‌های آموزشی پولساز در محیطی صمیمی و دوستانه پیش‌تاز بوده و دانشپذیران با شرکت در دوره‌های آموزشی مانند دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی که زیر نظر بهترین اساتید به صورت عملی و تئوری برگذر خواهد شد علاوه بر دریافت مدرک دو زبانه و معتبر مجتمع قادر خواهند بود مانند یک حرفه‌ای وارد بازار کار شوند