درباره مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران در سال 1358 با آموزش دوره های الکترونیک، الکتروتکنیک، الکترومکانیک، تعمیر رادیو و تلویزیون سیاه و سفید و رنگی، ویدیو و برق صنعتی با نظر و همت دکتر سعید سعادت و مهندس سعید خرازی زاده، از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، رسماً فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود.

این موسسه ضمن ارتقاء کمی و کیفی دوره های آموزشی متداول در آن زمان، مطالعه و امکان سنجی با هدف پيشرو بودن در آموزش، دوره های جدید بر مبنای نیاز صنعت کشور را پیگیری نمود و در همین راستا از حدود سالهای 1361 و با ورود کامپیوترهای خانگی اولیه اقدام به تدوین دوره های آموزش کامپیوتر کرد. با متداول شدن PC در سال 1367 این موسسه به عنوان اولین مرکز مجاز آموزش علوم کامپیوتر موفق به دریافت مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای شد و در حال حاضر با برخورداری از بیش از 60 مرکز آموزشی در سطح کشور و نشر بیش از 1700 عنوان کتاب و ده ها پروژه آموزشی و پژوهشی در حوزه ICT و کامپیوتر به عنوان بزرگترین سازمان ICT کشور در بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه می دهد.

مجتمع فنی تهران همواره سعی داشته خود را با رشد تصاعدی و تحولات دم افزا صنعت کامپیوتر در جهان هماهنگ کند، به نحوی که امروزه برای دستیابی به اهداف میان مدت و بلندمدت خود دارای سند استراتژی مدون می باشد و بر مبنای چشم انداز تدوین شده در آن می کوشد.

“مجتمع فنی تهران به روزی می اندیشد که در هر خانواده ایرانی حداقل یک نفر از خدمات یا محصولات آن به طور مطلوب بهره مند شود.”

به منظور تحقق سند چشم انداز، مجتمع فنی تهران ماموریت خود را گسترش و ارتقاء خدمات آموزشی، تولید و انتشار کتاب و نشریات، ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر ICT در حوزه فناوری، هنر، مدیریت و کسب و کار تعریف کرده است. این سازمان به عنوان برترین موسسه آموزشی کشور در حوزه فناوری در بخش خصوصی قلمرو فعالیت خود را تمامی مناطق ایران، حضور موثر در خاورمیانه بخصوص کشورهای فارسی زبان و همکاری با سایر کشورها ترسیم می نماید.

مدیریت دانش محور و تلاش برای ارائه خدمات و محصولاتی متناسب با هزاره سوم در جهت آموزش مهارتها و تخصصهای پیشرفته و همچنین کارآفرینی و اشتغال، بخشی از فعالیتهای گسترده مجتمع فنی تهران به منظور نیل به اهداف چشم انداز 20 ساله کشور عزیزمان می باشد.

در همین راستا مجتمع فنی تهران در سال 1380 موسسه آموزش عالی آزاد فناوران اطلاعات تهران را تاسیس نمود که هم اکنون این موسسه با مجوز دفتر گسترش آموزش عالی آزاد وزارت علوم، مجری دوره های تخصصی پیشرفته کوتاه مدت در حوزه ICT، هنر معماری، مدیریت و کسب و کار و… است.

همچنین مجتمع فنی تهران به عنوان موسسه ای کاملا متمایز، انحصاری و پیشگام، همواره در تکاپوی ایجاد و حفظ مزیت رقابتی پایدار بوده است و در همین راستا و به منظور ایجاد مزیت رقابتی پویا و متجانس با هدف تامین منابع آموزشی و کتب علمی در سال 1377 اقدام به ثبت و تاسیس موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران نمود. این موسسه که واحد انتشارات مجتمع فنی تهران محسوب می شود اولین دارنده گواهینامه ISO9001:2000 در دامنه کاربرد طراحی جلد و نشر کتاب در ایران است.

به مجتمع فنی تهران (نمایندگی انقلاب) خوش آمدید

نمایندگی انقلاب مجتمع فنی تهران از تاریخ ۹۲/۰۶/۱۰ در فضایی بالغ بر ۱۲۰۰ متر مربع فعالیت خود را آغاز نمود. این نمایندگی دارای ۱۴ سایت و کلاس مجهز، کارگاه هنر ، سالن همایش ، کافی شاپ و نمازخانه میباشد.

نمایندگی انقلاب مجتمع فنی تهران با تکیه بر کادر آموزشی قوی و اساتید مجرب خود اقدام به برگزاری دوره های تخصصی کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم مالی، زبانهای خارجی و فرهنگ و هنر نموده است ، و در حال حاضر تبدیل به قطب قوی و پایگاه مطمئن آموزش های کاربردی در مرکز تهران بزرگ شده است.

بیش از سه دهه است که پایه گذاران روشهای نوین آموزش، کارآفرینی و توسعه صنعت ICT کشور در مجتمع فنی تهران دوشادوش هم برای آبادانی میهن و گسترش دانش و علوم جدید و به منظور ایجاد اشتغال در ایران عزیز تلاش می کنند.