برای آشنایی بیشتر با دوره های آموزش سینمای دیجیتال مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب با کارشناس ارشد گروه آموزش ویدیو زیر را ببینید

  • لیست کلاس های سینمای دیجیتال در حال برگزاری مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب
نام دوره مدت دوره ساعت برگزاری تاریخ پیش بینی استاد روز مبلغ
افترافکت 78 17:30 - 20:30 1403/02/02 نا مشخص یک شنبه - سه شنبه تومان ۵,۹۶۰,۰۰۰
پریمیر 48 09:00 الی 14:00 1403/01/24 علی مصدقی جمعه تومان ۳,۸۹۰,۰۰۰
نام دوره مدت دوره روز ساعت برگزاری تاریخ پیش بینی استاد مبلغ
عکاسی دیجیتال 78 پنجشنبه 19:30 تا 14:30 1403/02/06 نامشخص تومان ۶,۲۳۰,۰۰۰

آموزش سینمای دیجیتال مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب با دوره های آموزش سینمای دیجیتال در خدمت شما می باشد و این دوره زیر نظر برترین اساتید و با بهترین و بروزترین سیستم های آموزشی برگزار می گردد و تمامی علاقمندان می توانند در این دوره ها شرکت نمایند. برای وارد شدن به دنیای سینمای دیجیتال باید یک ذهن خلاق و ایده های بی نظیر داشته باشید. سینمای از گذشته تا کنون تغییرات زیادی داشته و در هر دوره ویژگی های خاص خود را داشته است. یکی از اصلی ترین علت پدیدار شدن سینمای دیجیتال، پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه می باشد.

از تولید دوربین های عکاسی و فیلم برداری با کیفیت گرفته تا ظهور نرم افزارهای گرافیکی که به طور کلی تحول عظیمی در این حرفه ایجاد کردند. امروزه هر فردی که قصد ورود به دنیای سینمای دیجیتال را دارد، باید از ابتدا و به طور کامل تمامی موارد لازم را آموزش ببیند. امروزه مردم به صورت دیگری به سینمای دیجیتال نگاه می کنند و سلیقه های متفاوتی در این زمینه وجود دارد. فقط با یک دوربین حرفه ای، نرم افزار گرافیکی و ذهن خلاق می توان جلوه هایی ایجاد کرد که تا مدت ها در ذهن دیگران باقی بماند.

سینمای دیجیتال شاخه های مختلفی دارد که هر فردی با توجه علاقه خود می تواند آن را آموزش ببیند و در آینده به صورت حرفه ای مشغول به کار شود. در ادامه به برخی دوره های سینمای دیجیتال که در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب برگزار می شود، می پردازیم.

آموزش عکاسی دیجیتال

عکاسی یکی از هنرهایی است که امروزه به طور جدی به آن پرداخته می شود. عکس ها تصاویری هستند که می توانند خاطرات را در یک قاب ثبت کنند و هنر عکاسی یکی از مهمترین پارامترها در این زمینه می باشد. شاید در ظاهر عکاسی فقط یک کار ساده به نظر بیاید ولی در واقعیت عکاسی یک هنر ویژه محسوب می شود که برای یادگیری اصولی آن باید دوره های پیشرفته ای را پشت سر بگذارید. تمامی افرادی که شغل آن ها مربوط به عکاسی می باشد مانند تدوین گران، صاحبان آتلیه، عکاسان و … باید به صورت حرفه ای به این هنر تسلط داشته باشند.

آموزش جلوه های ویژه با نرم افزار After Effects

نرم افزار After Effects یکی از غول های نرم افزار گرافیکی محسوب می شود که در بخش جلوه های ویژه، موشن گرافی و کامپوزیت حرف اول را می زند. برای کار کردن با این نرم افزار باید یک ذهن خلاق داشته باشید تا بتوانید ایده های خود را به کمک نرم افزار پیاده سازی کنید. این نرم افزار به صورت گسترده در دسترس فیلم سازان قرار دارد و اکثر فیلم های سینمایی که می بینید، با این نرم افزار طراحی و تولید شده اند. پلاگین های این نرم افزار این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند هر آن چه که در ذهن خود دارند بر روی فیلم یا عکس پیاده سازی کنند.

آموزش تدوین فیلم با نرم افزار EDIUS

بدون شک یکی از بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم، نرم افزار EDIUS می باشد. فیلم سازان با کمک گرفتن از این نرم افزار توانسته اند فیلم های خود را به صورت ویژه تدوین کنند. با ظهور این نرم افزار، نوع تدوین فیلم ها به طور کلی تغییر کرد و به صورت ویژه و حرفه ای تر می توان این کار را انجام داد. افرادی که علاقمند به تدوین فیلم، میکس و مونتاژ می باشند می توانند این نرم افزار را به خوبی یاد بگیرند و در این زمینه فعالیت نمایند. این روزها افرادی که به نرم افزارهای تخصصی تسلط دارند، تسلط بیشتری بر روی حرفه خود دارند و می توانند در این زمینه به خوبی بدرخشند.

آموزش تدوین فیلم با نرم افزار Premiere

یکی از دیگر قدرتمندترین نرم افزارهای تدوین فیلم، نرم افزار Premiere می باشد که به کمک آن می توان در زمینه های موزیک ویدیو، تدوین فیلم، ساخت کلیپ، ساخت تیزرهای تبلیغاتی، کلیپ های مستند و … فعالیت کرد. نرم افزار Premiere و نرم افزار EDIUS هر دو نرم افزار قدرتمند گرافیکی محسوب می شوند و کارایی آن ها تقریبا شبیه به یک دیگر می باشد. علاقمندان می توانند برای انجام کارهای خود از هر نرم افزاری که میزان تسلط آن ها بیشتر می باشد، استفاده کنند.

آموزش پکیج انیمیشن

این دوره ها مخصوص افرادی است که علاقمند به ساخت انیمیشن می باشند. دنیای انیمیشن دنیای جان بخشی به تصاویر بی جان و تبدیل قطعات بی معنا به رویدادهای یکپارچه و قابل باور است. ایجاد حرکت و زندگی بخشیدن به ابژه ها به کمک نرم افزارهای مختلفی انجام می شود. از نرم افزارهایی که برای ساخت انیمیشن ها استفاده می شود می توان به نرم افزارهای 3DMax و Maya اشاره کرد. به غیر از این نرم افزارها، نرم افزارها و پلاگین های دیگری هم وجود دارد که برای بهتر شدن انیمیشن می توان از آن ها استفاده کرد.

تمامی علاقمندانی که قصد شرکت در دوره های آموزش سینمای دیجیتال را دارند، می توانند به وب سایت مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب مراجعه کنند و در دوره های مورد نظر خود ثبت نام نمایند.

تهیه کننده: دپارتمان هنر و گرافیک مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

  • با سرفصل های دوره‌های آموزش سینمای دیجیتال تا چقدر آشنا هستید؟ هر دوره را بصورت کامل در لیست زیر میتوانید دنبال کنید.

آشنایی با دوره آموزش عکاسی دیجیتال

آدم­ها، ساعت­ها و طبیعت همواره درحال حرکت هستند. همه ی ذره های جهان جاندار و بی ­جان با حرکت­ خود به این زندگی شکل داده اند. یکی از جذاب­ ترین و مبهم­ ترین لحظه­ ها آنجاست که زمان و مکان از حرکت متوقف  می شوند و یک صحنه و احساس برای همیشه ثبت میشود. معجزه ­ی دوربین عکاسی همین است که می ­تواند بدون هیچ کلامی از گذشته­ های دور سخنانی را بیان کند و این اجازه را به فرد بدهد که آزادانه در مورد هر صحنه احساس و برداشت  منحصر به فردی را داشته باشد.

وجود دوربین های دیجیتال به تنهایی برای گرفتن یک عکس که بتواند رضایت عکاس را نیز فراهم کند کافی به نظر نمی رسد. آموزش عکاسی دیجیتال به شما نشان می دهد که همواره در کنار استفاده از دوربین های مختلف و از جمله دوربین های دیجیتال لازم است تا با تکنیک های هنر عکاسی و تسلط کامل بر دوربین آشنا شوید تا بتوانید عکس ها و تصاویری حرفه ای و ماندگاری را به دوستداران و علاقمندان این هنر بی نظیر تقدیم کنید.

از همین رو شرکت در دوره های مختلفی که تحت عنوان آموزش عکاسی دیجیتال با توجه به ریزه کاریهایی که در این حرفه وجود دارد ضروری به نظر می رسد. فراگیری عکاسی و حضور در دوره های آموزش عکاسی دیجیتال می تواند ضمن شناسایی تجهیزات لازم شما را با جدیدترین متدهای عکاسی از جمله عکاسی پرتره با اندروید یا عکاسی پرتره در فضای باز آشنا سازد.

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب دوره هایی برای آموزش عکاسی دیجیتال برگزار می کند، علاقمندان به حرفه عکاسی می توانند در این دوره ها حضوریابند.

وضوح دوربین های دیجیتالی در نوع خود خیره کننده است و برند های معتبری در این زمینه مشغول فعالیت و ارتقاء محصولاتشان می باشند. شما با حضور در دوره های آموزشی می توانید با تنظیمات این نوع از دوربین ها آشنا شوید و با گذشت زمان مثل یک عکاس حرفه ای، عکس بگیرید. به عنوان مثال می توانید بفهمید که چرا بعضی عکس های شما در نهایت خجالت آور است و برای این کار باید حالت اتوماتیک دوربینتان را مقصر اصلی بدانید. در واقع آموزش عکاسی دیجیتال به شما می آموزد که دوربین دیجیتال شما هرچند می تواند دارای کاربردهای فوق العاده ای است ولی برای یک فرد آماتور چندان هم هوشمند و کارآمد نیست.

فرصت های شغلی دوره عکاسی

پس از اتمام دوره عکاسی شما فرصت های شغلی بسیار زیادی خواهید داشت که در اینجا به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد:

  •  کار در آتلیه
  • راه‌اندازی آتلیه شخصی
  • کار برای خبرگزاری‌ ها و نشریات
  • تهیه عکس برای سازمان ها و نهاد های مختلف
  • تهیه عکس برای شرکت های‌ تبلیغاتی
  • تهیه عکس از پروژه های ‌صنعتی

اهداف دوره

آموزش عکاسی به عنوان مادر دوره های سینمایی گام اول در ورود به دنیای هنر هفتم است.

آموزش گرایش های مختلف عکاسی شامل: پرتره، آتلیه ای، مفهومی، تبلیغاتی، صنعتی، طبیعت، خبری و …

سرفصل دوره
  • تاریخچه عکاسی و بررسی روند پیشرفت هنر عکاسی و تبدیل عکاسی آنالوگ به دیجیتال
  • شناخت و تعریف عکس و بررسی فیزیک نور در ایجاد تصویر
  • بررسی هنر عکاسی از دودیدگاه تکنیک عکاسی و اثر روحی و روانی عکاسی و معرفی دوربین های عکاسی دیجیتال
  • عکاسی دیجیتال معرفی مثلث مهم عکاسی شامل دیافراگم سرعت شاتر وiso و شناخت نور
  • شناخت و معرفی کامل دیافراگم و تاثیرگذاری آن در عکاسی و معرفی تصویربرداریlandscape
  • شناخت و معرفی کامل سرعت شاتر و معرفی سبکها عکاسی متاثر از سرعت شاتر مثل freezer , motion , paning
  • شناخت و معرفی کاملiso و معرفی عکاسی متاثر از تغییر iso عکاسی شب و عکاسی با نور کم
  • بررسی پارامترهای سازنده نور و معرفیExposure value (EV)
  • نورسنجی و پارامترای کنترل نور محیط در عکاسی معرفی شیوه های نورسنجی
  • White Balance وکنترل سفیدی نور از طریق کنترل دمای نور در عکاسی شناخت کلوین و تاثیر کلوین در الگوریتم هایWB
  • Picture style و شناخت الگوریتم های آماده برای عکاسی های متفاوت بر اساس الویت بندی پارامترهای
  • Focus و شناخت روشهای متفاوت focus ومعرفی پارامترهای فوکوس اتوماتیک
  • عمق میدان و پارامترهای تاثیرگذار در عمق میدان کامل یک تصویر
  • کنترل رنگ / کنتراست /شارپنس/غلظت رنگ در تصاویر / کالرتون / لومیننس/…
  • معرفیBraketing در Exposure  و White Balance
  • معرفیlenz  ها و فیلترهای مهم عکاسی و خصوصیت های ویژه آنها
  • معرفی شیوه های رایج عکاسی
  • معرفی سبک های رایج عکاسی
  • معرفی تجهیزات و لوازم آتلیه
  • معرفی و تنظیمات و نقاط تشابه و اختلاف سبک عکاسی Indoor یا آتلیه  و سبک های عکاسی Indoor و نورپردازی آتلیه با معرفی کامل نورها
  • سبک های نورپردازی رامبراند / پروانه ای / گسترده / بک لایت / تک نور / دونور / سه نور
  • معرفی کاملflash ها و کار با آنها برای عکاسی علمی در آتلیه
  • معرفی و خصوصیت فرمتهای مهم تصویری و تصویربرداریHD , FULLHD , 4K , 6K
  • معرفی نیازهای مهم هر سبک رایج عکاسی
مخاطبین دوره
  • دانشجویان رشته هنر
  • دانشجویان رشته عکاسی
  • علاقمندان به هنر عکاسی و سینما

تهیه کننده: دپارتمان هنر و گرافیک مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

آشنایی با دوره جلوه های ویژه After Effects

نرم افزار افترافکت (Adobe After Effects) یکی از قدرتمندترین ابزار های ساخت و ویرایش انواع فیلم، سریال، کلیپ، تیزر های صنعتی و تبلیغاتی، انیمیشن و… می باشد. این نرم افزار به دلیل داشتن امکانات بالایی همچون لایه ها، افکت ها، حالت های محو کردن، پرسپکتیو و دیگر ابزار ها طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده. از پرکاربردترین پلاگین های افترافکت می توان به پلاگین فورمForm ، المنت تری دی Element 3D  برای ساخت صحنه های فضایی، TOIXTOR برای اسلوموشن، After Codecs  برای کاهش حجم فیلم اشاره کرد.

بسیاری از کارگردانان و افراد حاضر در کادر کارگردانی ترجیح می دهند تا فیلم خود را توسط افترافکت ساخته و ویرایش نمایند. زیرا افترافکت نشان داده که امکانات بسیار زیادی نسبت به دیگر ابزار های ساخت و ویرایش فیلم ها در اختیار کاربران قرار می دهد. از مزیای استفاده از این نرم افزار می توان به هماهنگی بسیار بالا با نرم افزار های Adobe Photoshop، Adobe Premiere و Adobe Audition اشاره کرد. با یادگیری افترافکت این امکان را دارید که هنگام کار با آن نحوه ی نمایش دوربین را تغییر دهید و از جهات مختلف پروژه را مدیریت کنید.

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب با هدف پرورش نیروهای متخصص در دنیای سینمای دیجیتال دوره ی آموزش افترافکت را برگزار می کند. این دوره در کنار سایر دوره های سینمای دیجیتال از شما یک متخصص ماهر در ساخت فیلم، انیمیشن، کارهای تبلیغاتی و … می سازد. پس از پایان دوره مدرک مجتمع فنی تهران، معتبرترین مدرک بخش خصوصی ایران، به شما اعطا می شود.

تاریخچه نرم افزار افترافکت

نرم افزار افترافکت اولین بار در ورژن های 10 و 11 توسط کمپانی Science and Art به بازار معرفی شد. پس از ارائه نسخه های 10 و 11 این شرکت به همراه نرم افزار افترافکت توسط کمپانی Aldus خریداری شد.

اما در سال 1994 کمپانی Aldus به سرنوشت شرکت Science and Art دچار شد و توسط کمپانی Adobe به همراه افترافکت خریداری شد. در حال حاضر نرم افزار افترافکت با نام کامل Adobe After Effects و با نسخه 17.1 به بازار ارائه می شود.

موقعیت های شغلی افترافکت

  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی
  • ساخت انواع انیمیشن
  • افزودن جلوه های ویژه ی سریال و فیلم سینمایی
اهداف دوره

آشنایی به محیط نرم افزار و ساخت محیط سفارشی ،نحوه کار با نرم افزار های پروژه محور ، نحوه وارد نمودن فایل های مختلف در محیط نرم افزار و کار با لایه های مختلف و چیدمان دستی و اتوماتیک لایه ها ، وارد نمودن فایل های PSD و ارتباط بین فتوشاپ و افتر افکت ، آشنایی با انواع فریم های کلید و مدیریت آنها در Graph Editor ، نحوه Slow Motion نمودن فیلم و ایجاد فریم های میانی در Slow Motion ، ارتباط بین افتر افکت و پریمیر ، کار با Pre Comp ها و ساخت لایه های Refrence ، ساخت متون و کار با افکت های مخصوص متن و ساخت افکت سفارشی ، کار با اشکال و افکت های مربوط به اشکال برای موشن گرافیک ، کار با ماسک و Track Matte و ترکیب آنها با یکدیگر ، کار با انواع افکت ها و ساخت برف و باران و تلفیق آن با فیلم کروماکی و ساخت بک گراند و اصلاح رنگ و نور در کروماکی ، کار با Expression و ایجاد فرمانهای سفارشی ، کار با لایه های سه بعدی و دوربین و نورپردازی لایه های سه بعدی ، کار با Stamp و حذف یک تصویر در فیلم ، کار با Roto Brush و جداسازی کاراکتر از فیلم ، مدیریت مسائل فنی مثل Interlace, Progressive, Proxy, Pull Down, … ، نحوه تنظیم و خروجی گرفتن در افترافکت

سرفصل دوره
  •  آشنائی با محیط کاری
  • طریقه وارد کردن و مدیریت کردن رسانه ها
  • پارامترهای کلیدگذاری
  • تکنیک های انیمیشن گذاری
  • افکت ها و تنظیمات لا یه ها
  • ماسک ها و مدهای تصویری
  • ابزار تایپ کروماکی (حذف رنگ سبز یا آبی )
  • لایه های 3 بعدی
  • کنترل دوربین
  • خروجی گرفتن و تنظیمات کلی
مخاطبین دوره
  • علاقمندان به ساخت کاراکترهای بازی های کامپیوتری
  • علاقمندان به ساخت کارکتر های دو بعدی انیمیشنی
  • علاقمندان به ساخت و ویرایش فیلم و سریال
  • علاقمدان به کار با نرم افزار های گرافیکی
  • علاقمندان به ساخت کلیپ های حرفه ای
  • علاقمندان به ساخت تیزر های تبلیغاتی
  • علاقمندان به ساخت تیزر های صنعتی
  • و دیگر افراد علاقمند به یادگیری کار با افترافکت…

تهیه کننده: دپارتمان هنر و گرافیک مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

آشنایی با دوره آموزش EDIUS

آموزش EDIUS هر ساله در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب زیر نظر برترین اساتید با بهترین و بروزترین سیستم های آموزشی برگزار می گردد و علاقمندان می توانند در دوره ها شرکت نمایند. نرم افزار EDIUS یک نرم افزار گرافیکی می باشد که به کمک آن می توان فیلم ها و کلیپ های مختلفی را تدوین کرد. این نرم افزار یکی از قویترین و کاربردی ترین نرم افزارهای تدوین و میکس به شمار می رود و برای کار کردن با آن باید به خوبی آن تسلط داشته باشید.

کار کردن با نرم افزار EDIUS بسیار ساده می باشد و با گذراندن یک دوره آموزشی به خوبی می توانید به آن تسلط پیدا کنید. این نرم افزار برای تدوینگران بسیار کاربردی می باشد و این نرم افزار بر روی سیستم های ساده و نرمال به خوبی اجرا می شود. شما برای تدوین تصاویر و کارگردانی فقط به یک لپ تاپ و یک ذهن خلاق دارید. شما بدون سرمایه خاصی می توانید برای خود یک کسب و کار راه بیندازید و در ادامه مسیر آن را گسترش دهید. اکثر افرادی که به این حرفه علاقه دارند از کمترین امکانات برای شروع کار خود استفاده کرده اند.

امروزه نقش تدوینگران در فیلم سازی بسیار مهم می باشد و شما در اکثر فیلم هایی که می بینید توسط تدوینگران ویرایش شده است. در گذشته که هنوز نرم افزارهای گرافیکی وارد بازار نشده بودند، فیلم ها بدون ویرایش تولید می شدند و می توان فیلم های قدیم و امروزی را کاملا با یک دیگر مقایسه کرد.

تاریخچه نرم افزار EDIUS

نرم افزار EDIUS اگرچه یک نرم افزار قدیمی نمی باشد اما در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد این نرم افزار در سال 2012 میلادی توسط شرکت کانپوس که یک شرکت ژاپنی در زمینه تولید سخت افزار بود، عرضه گردید. نسخه ابتدایی نرم افزار EDIUS کاملا با نسخه امروزی آن متفاوت است و هر ساله با پیشرفت علم و تکنولوژی نسخه های جدید از آن وارد بازار شد. نرم افزار EDIUS فراز و نشیب های زیادی داشته است اما در حال حاضر جدیدترین و کاملترین نسخه آن در دسترس عموم قرار دارد.

این نرم افزار دارای فرمت های ویدیویی 4k، Full HD، HD، SD، و 8k می باشد که از ویژگی های این نرم افزار به شمار می رود. نرم افزار EDIUS به سریع ترین، ساده ترین و حرفه ای ترین نرم افزار تدوین فیلم، میکس و مونتاژ معروف می باشد که میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد. اگر به کارهای تدوین، میکس و مونتاژ علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم که برای یادگیری این نرم افزار اقدام نمایید و بتوانید قابلیت های خود را افزایش دهید.

ویژگی های نرم افزار EDIUS

  • امکان تبدیل فرمت های ویدیویی به یک دیگر
  • اعمال افکت ها روی تصاویر
  • ویرایش صدای پیشرفته
  • رابطه کاربری مناسب با امکان دسترسی سریع به انواع ابزارهای ویرایشی
  • پشتیبانی از آخرین فناوری های به کار رفته در انواع دوربین های تصویربرداری
  • میکس، مونتاژ و انجام انواع اعمال ویرایشی روی فرمت های مختلف ویدیویی
  • قابلیت تثبیت کننده تصاویر
  • قابلیت ساخت منوهای حرفه ای برای دیسک های ویدیویی و رایت مستقیم روی DVD و Blu-Ray
موقعیت های شغلی

فردی که به خوبی به نرم افزار EDIUS تسلط داشته باشد می تواند در حوزه های زیر مشغول به کار شود:

  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی
  • تدوین فیلم و سریال
  • تدوین فیلم عروسی
  • و …
اهداف دوره
  • آموزش کلیپ سازی
  • آموزی میکس
  • آموزش مونتاژ و صداگذاری
پیش نیاز دوره
  • ندارد
سرفصل دوره
  • استفاده از Normal Mode, Trimming Mode
  •  Normalکاربرد

     Trimming Mode

    Ripple/ Roll/ Slid/ Slip

  • Capture

تنظیمات Hardware / Device Present

کپچر تصویر، صدا

  • کار با Segment ها بر روی Timeline

Time Speed / Field Nest / Title / Duration

  • تدوین چند دوربینه Multi Cam

Multi cam mode /  / Sync/ Rec Time Free Run

  • افکت ­های تصویری

Video Effect / Transition / Combine Effect

  • Render, Marker, Tools

Rendering, Render Entire, Disc Burner

  • Export

Print to Tape – File Batch Export

SD­- DVD / HD- DVD

  • نحوه­ ی ایجاد یک پروژه و شناخت اولیه ­ی استانداردها    

ساخت یک Profile

استفاده از Present List

سفارشی کردن پروژه

  • معرفی ساختار ادیوس و شناخت پالت ­ها و پنجره­ ها

 Source Monitor

Program Monitor

Project Palette

  • روش های ورود اطلاعات، کار با پنجره Bin

ورود رپرها، شیوه­ های­ Proxy کردن، روش ­های تدوین، ساخت فولدر، استفاده از Timeline Label

  • استفاده از پنجره، Source Monitor, Main Motion

بخش­ های متفاوت در پنجره، استفاده از نوار ابزار، کاربرد و تنظیمات اولیه، راف کات اولیه و ابزار آن

  • استفاده از پنجره­ های Timeline

کاربرد تنظیمات اولیه Ripple  در Ripple

  • معرفی لایه ­ها

لایه­ های A-VA-T-A

روش ­های حذف و ایجاد

مخاطبان دوره
  • کلاقمندان به کلیپ سازی و سینما
  • دانشجویان هنر و گرافیک

تهیه کننده: دپارتمان هنر و گرافیک مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

آشنایی با دوره آموزش پکیج انیمیشن

دنیای انیمیشن دنیای جان بخشی به تصاویر بی جان و تبدیل قطعات بی معنا به رویدادهای یکپارچه و قابل باور است. ایجاد حرکت و زندگی بخشیدن به ابژه ها با کمک نرم افزارهای مختلفی انجام می شود. از مهم ترین نرم افزارها در ساخت انیمیشن می توان از 3D MAX   و Maya نام برد که بدنه ی اصلی یک انیمیشن با کمک این نرم افزارهای قدرتمند ساخته می شود.

برای ایجاد جزئیاتی مانند چین ها و خطوط ریز مانند جای دوخت روی کاراکترها و تصاویر از نرم افزار زیبراش  Zbrush استفاده می شود. احساس حرکت و جریان هایی مثل باد و آبشار و فواره توسط  Real Flow ایجاد می شود.  Real Flow در واقع یک پلاگین است که در کنار نرم افزارهای ساخت انیمیشن استفاده می شود.

جلوه های ویژه در مراحل آخر کار پس از ساخت کاراکترها و پدیده ها، حذف بخش های اضافه و ایجاد بک گراند و نور و رنگ های ویژه با نرم افزار After Effect  ایجاد می شود. و در آخرین مرحله تدوینگر با کمک نرم افزار ادیوس Edius میکس و صداگذاری را انجام می دهد.
شما دوست عزیز پس از آشنایی با این نرم افزارها و تمرین و تمرین، مهارت لازم برای ساخت انیمیشن را پیدا کرده، می توانید در حرفه ای جذاب و هیجان انگیز کار خود را شروع کنید. مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب دوره های آموزشی در این زمینه برای علاقمندان برگزار می کند. پس از پایان دوره مدرک مجتمع فنی تهران، معتبرترین مدرک دو زبانه ی ایران به شما اعطا می شود.

ساخت انیمیشن دو بعدی

در واقع شروع یادگیری انیمیشن سازی برای افراد تازه کار، آموزش انیمیشن دو بعدی می باشد، و پس از آن فرد می تواند شروع به یادگیری انیمیشن سازی سه بعدی نماید. از نرم افزار هایی که در طراحی و ساخت انیمیشن دو بعدی استفاده می شود می توان به نرم افزار فلش، نرم افزار فتوشاپ و نرم افزار افترافکت اشاره کرد.

نرم افزار فلش یک ابزار قدرتمند برای ساخت محتوای انیمیشن و چندرسانه ای می باشد، با استفاده از ادوبی فلش می توان رسانه های زیبا تهیه کرد. نرم افزار فتوشاپ که بدون شک قدرتمندترین و محبوب ترین نرم افزار حر فه ای ویرایش عکس، طراحی و نقاشی، ساخت مدل های سه بعدی می باشد. نرم افزار افترافکت قول جلوه های ویژه و حرکت های گرافیکی می باشد، وجود نرم افزار افترافکت با عملکرد خوب خود طرفداران بسیاری را جذب خود کرده.

ساخت انیمیشن سه بعدی

پس از یادگیری ساخت انیمیشن های دو بعدی نوبت به ساخت اینمیشن های سه بعدی میرسید، از نرم افزار هایی که در طراحی و ساخت انیمیشن سه بعدی استفاده می شود می توان به نرم افزار مایا، نرم افزار 3D Max و نرم افزار Blender اشاره کرد.

نرم افزار مایا یکی از قدرتمندترین نرم افزار انیمیشن و مدل سازی سه بعدی می باشد که به طور زیادی  در استدیوهای انیمیشن سازی و مدل سازی استفاده می شود. نرم افزار 3D Max یکی از بهترین نرم افزار های مدل سازی 3D می باشد که قابلیت های این نرم افزار بسیار متعدد می باشد و در حرفه های مختلفی از جمله انیمیشن سازی کاربرد دارد. نرم افزار Blender ابزار کاربردی و یکپارچه است که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای دو بعدی و سه بعدی را فراهم کرده.

موقعیت های شغلی

  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی
  • ساخت کلیپ
  • ساخت کاراکترهای بازی های کامپیوتری
اهداف دوره
  • آموزش ساخت انیمیشن دوبعدی و سه بعدی
مدت دوره

330 ساعت

سرفصل های دوره
  • آشنایی و کار با پلاگین Realflow
  • آشنایی و کار با نرم افزار Maya
  • آشنایی و کار با نرم افزار After Effects
  • آشنایی و کار با نرم افزار Zbrush
  • آشنایی و کار با نرم افزار Edius
مخاطبین دوره
  • علاقمندان به ساخت انیمیشن
  • علاقمندان به ساخت انیمیشن های دو بعدی
  • علاقمندان به ساخت انیمیشن های سه بعدی
  • علاقمندان به ساخت کاراکتر های انیمیشن
  • علاقمندان به ساخت کارکتر های بازی های کامپیوتری
  • و دیگر علاقمندان…

تهیه کننده: دپارتمان هنر و گرافیک مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

آشنایی با دوره آموزش Premiere

نرم افزار Premiere یک نرم افزار تخصصی جهت ویرایش ویدیوی مبتی بر خط زمانی می باشد که توسط شرکت Adobe عرضه شده است. نرم افزار Premiere برای اولین بار در سال 1991 و برای سیستم عامل Mac عرضه شد و پس از آن در سال 2003 با عنوان Premiere Pro در بازار عرضه شد. ورژن های بسیاری از سال های گذشته تا کنون از این نرم افزار عرضه شده است که هر نسخه نبست به نسخه قبلی خود پیشرفت چشم گیری داشته است.

ویژگی های نرم افزار Premiere Pro به شرح زیر می باشد:

  • ایجاد افکت های صوتی جدید به نرم افزار
  • وجود پلاگین های کاربردی جهت ویرایش فیلم
  • تشخیص ویدیو واقعیت مجازی و اعمال تنظیمات لازم
  • امکان اشتراک گذاری قسمت های مختلف یک فیلم و استفاده از آن در تدوین و ویرایش فیلم توسط یک تیم
  • افزودن بخش راهنمای مرحله به مرحله در صفحه شروع به کار

با این نرم افزار می توان از کارهای تدوین فیلم عروسی تا کارهای حرفه ای تر مانند ویرایش فیلم های سینمایی استفاده کرد. نرم افزار Premiere به دلیل امکانات کاربردی و ویژه ای که دارد در میان کاربران بسیار محبوب می باشد و در زمان کار کردن با برنامه اصلا احساس خستگی نمی کنید. شما می توانید به کمک این نرم افزار یک فیلم ویدیو خام را به یک فیلم سینمایی درجه یک با افکت های دیدنی و هیجان انگیز تبدیل کنید. همچنین نرم افزار Adobe Premiere Pro رابطه خوبی با دیگر نرم افزارهای شرکت Adobe دارد و می توانید برای انجام کارهای خود از دیگر نرم افزارهای آن کمک بگیرید.

اکثر دانشجویان هنر و گرافیک که به کارهای میکس و مونتاژ کلیپ علاقمند هستند می توانند این نرم افزار را به صورت گام به گام یاد بگیرند. افرادی که به این حرفه تسلط پیدا کنند می توانند در حوزه سینما، فیلم سازی، میکس و مونتاژ کلیپ و … فعالیت نمایند. علاوه بر یادگیری این نرم افزار، شما باید یک ذهن خلاق و با سلیقه داشته باشید تا بتوانید ایده های خلاقانه برای ویرایش یک فیلم داشته باشید و بتوانید آن را پیاده سازی کنید.

با یادگیری نرم افزار Premiere، شما به ابزار مخصوصی دسترسی پیدا می کنید که می توانید با آن به ویرایش حرفه ای فیلم ها بپردازید. این برنامه کاربردی اجازه ویرایش رنگ، فایل های صوتی و ایجاد افکت های ویژه را به شما می دهد. پس از مدت کوتاهی کارکردن با نرم افزار Premiere، شما به یک ویرایشگر حرفه ای تبدیل می شوید و می توانید در پروژه های بزرگ فیلم سازی فعالیت کنید. با انجام پروژه های کوچک فیلم سازی مانند ساخت کلیپ های کوتاه یا تیزرهای تبلیغاتی می توانید زرومه خوبی برای خود ایجاد کنید.

کاربرد نرم افزار Premiere

  • ایجاد جلوه های صوتی و تصویری در فیلم
  • امکان درج متن و زیرنویس روی فیلم
  • ذخیره فیلم در فرمت های مختلف
  • طراحی گرافیک و توسعه وب سایت
  • داشتن سرعت بالا در ویرایش و تدوین فیلم
  • امکان برش قسمت هایی از فیلم
  • امکان ویرایش کلیپ های صوتی و تصویری و ترکیب آن ها با یک دیگر
  • داشتن ابزارهای کاربردی جهت ویرایش و مونتاژ فیلم، ویرایش و درج صدا فیلم
  • امکان قرار دادن لوگو
  • امکان ویرایش فیلم های سه بعدی و HD
  • سازگاری با دیگر نرم افزارهای شرکت Adobe
  • امکان برقراری ارتباط با انواع دوربین های عکاسی و فیلم برداری

موقعیت های شغلی

  • تدوین فیلم
  • ساخت کلیپ
  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی
  • ویرایش فیلم های مختلف
  • ساخت فیلم های عروسی
مدت دوره
  • 36 ساعت
پیش نیاز
  • ندارد
سرفصل دوره
  • استفاده از Normal Mode و Trimming Mode
  • کپچر گرفتن
  • کار با Segment ها بر روی Timeline
  • تدوین چند دوربینه Multi Cam
  • افکت های تصویری
  • Render، Marker و Tools
  • Export
  • نحوه ایجاد یک پرژه و شناخت اولیه استانداردها
  • روش های ورود اطلاعات و کار با پنجره Bin
  • استفاده از پنجره Source Monitor و Main Motion
  • استفاده از پنجره های Timeline
  • معرفی لایه ها
مخاطبان دوره
  • علاقمندان به فیلم سازی
  • عکاسان
  • تدوینگران
  • علاقمندان به سینمای دیجیتال

تهیه کننده: دپارتمان هنر و گرافیک مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب