آموزش گام به گام حسابداری (آموزش قدم به قدم حسابداری)

آموزش گام به گام حسابداری (آموزش قدم به قدم حسابداری): یکی از مشاغلی که در حال حاضر در سراسر جهان بسیار محبوب است و درعین حال از حساسیت بالایی برخوردار می باشد حسابداری است. اگرچه نمی توان تاثیر و کاربرد این دانش را در زندگی روزمره نادیده بگیریم. فرقی نخواهد کرد که مدیر یک شرکت هستید و یا شخصی که به تازگی برای راه اندازی کسب و کار خود اقدام خواهید کرد. در هر صورت داشتن دانش کافی دراین زمینه امری ضروری می باشد.

در حال حاضر با توجه به پیشرفت و گسترش کسب و کار های گوناگون نیاز به اشخاصی که در زمینه حسابداری تخصص و مهارت لازم داشته باشند رو به افزایش می باشد. تعریف از حسابداری اینگونه بیان خواهد شد: ( علمی که با  استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به طبقه بندی، ثبت و تحلیل اطلاعات و در نهایت تهیه گزارشات مالی کنید.) بعد از آن این اطلاعات را برای تصمیم گیری مدیران در اختیار استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری قرار خواهند داد.

 آموزش گام به گام حسابداری و تعریف اینکه حسابدار کیست؟

تعریف حسابدار تا حدی به صنعت و شاخه ای بستگی خواهد داشت که در آن فعالیت خواهد کرد. همانگونه که میدانید یکی از راه های موفقیت در کسب و کار، دقت و برنامه ریزی مناسب مالی  می باشد به همین خاطر وجود فردی که در مسائل مربوط به امور مالی تخصص داشته باشد ضروری می باشد، این شخص را حسابدار می نامند. در اصل میتوان اینطور بیان نمائیم: حسابدار  فردی می باشد که داده های مالی را جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

در حال حاضر انواع حسابداری و زیر شاخه های آن وجود دارد که یک حسابدار میتوانید در هر یک فعالیت کند نظیر: بیمه، صنعتی، دولتی، بانک ها و زمینه مالیاتی. از ویژگی های اصلی یک حسابدار میتوان به روابط عمومی قوی و یکپارچگی بالا اشاره نمائیم در اصل حسابدار باید قادر باشد در شرایط مالی خاص روش های کاربردی و نکاتی مهم ارائه دهد و به شرکت ها اطمینان دهد که تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی را با رعایت کامل قوانین مربوطه انجام بدهد.

ترتیب مراحل حسابداری یک شرکت چیست؟

یک حسابدار بعد از ورود به یک شرکت به ترتیب زیر اقدام به حسابداری خواهد کرد: (گام به گام حسابداری)

  • مرحله نخست: آگاه شدن از تمامی رویداد های مالی
  • مرحله دوم: بررسی و ثبت کردن اتفاقات و رویداد های مالی
  • مرحله سوم: تهیه کردن گزارشات صورت مالی
  • مرحله چهارم: انتقال اطلاعات به دفتر روزنامه و سپس منتقل کردن از دفتر روزنامه به دفتر کل
  • مرحله پنجم: تهیه تراز آزمایشی (آموزش گام به گام حسابداری)
  • مرحله ششم: آگاه شدن از کلیه حساب های موجود در دفتر کل از طریق صدور سند حسابداری و ثبت کردن در دفاتر روزنامه
  • مرحله هفتم: تهیه و تنظیم نمودن تراز آزمایشی اصلاح شده
  • مرحله هشتم: بستن حساب های موقت به وسیله صدور سند حسابداری و سپس ثبت در دفاتر روزنامه
  • مرحله آخر: تهیه تراز اختتامیه آزمایشی

بر ای مطالعه بیشتر: حسابداری چیست؟

مهارت های مورد نیاز برای ورود به بازار کار رشته حسابداری چیست؟

مهارت های مورد نیاز برای ورود به بازار کار رشته حسابداری چیست؟ادر حال حاضر همه ی کسب و کار های کوچک و بزرگ به نیروی حسابدار برای بررسی و نگه داری از اطلاعات مالی نیازمند می باشند. فرقی نخواهد کرد که شما تصمیم به فعالیت در کدام شاخه از رشته های حسابداری (حسابداری شرکتی، خرده فروشی، عمده فروشی، تولیدی، بازرگانی و …) را خواهند داشت. در هر صورت برای ورود به بازار کار حسابداری هر شخص باید از مهارت هایی برخوردار گردد. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد: (گام به گام حسابداری)

مهارت نوآوری

  • همانگونه که در بالا به آن اشاره می نمائیم حسابداری در همه ی کسب و کار ها یکی از موارد ضروری  می باشد. اولین مهارت برای ورود به این حرفه نوآوری است زیرا با گسترش روز افزون کسب و کارها، نیاز های حسابداری نیز پیچیده تر گشته و در این موارد نوآوری و خلاقیت شما نمایانگر خواهد شد. دارا بودن از نوآوری و خلاقیت بالا آینده ی درخشانی در این شغل برایتان به وجود خواهد آورد.

دارا بودن از درک و فهم بالا

  • وظایفی که معمولا یک حسابدار به طور روزانه با آن ها در ارتباط است. شامل: جمع آوری و تحلیل اطلاعات جدید، مدیریت پروژه ها و ملاقات با افراد و مشتریان جدید می باشد. برای انجام درست این وظایف یک حسابدار باید قادر به فهم سریع اطلاعات به وسیله پرسیدن سوال هایی که به درستی درک شده اند باشد.

مهارت های ارتباطی (گام به گام حسابداری)

  • یک حسابدار حرفه ای باید قادر به انتقال اطلاعات به راحترین روش ممکن باشد. فرقی نمیکند شما در یک شرکت یا سازمان برون سازمانی مشغول به فعالیت هستید یا به عنوان یکی از اعضای موجود در تیم حسابداری در هر دو صورت داشتن مهارت های ارتباطی بالا از لازمه های این شغل می باشد.

دارا بودن از اطلاعات تجاری لازم

  • منظور از آگاهی تجاری یا دارا بودن از اطلاعات تجاری، شناخت راهکارها و جایگاه فعالیت شما در بازار است در اصل این مهارت بیان می نماید زمینه ی فعالیت خود را کاملا بشناسید. برای نمونه چگونگی تاثیر مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر کسب و کارتان. دانستن این مسائل به شما کمکمی نماید تا بهترین تصمیم را در شرایط گوناگون اتخاذ نمایند .

اشتیاق

  • برای موفق بودن در هر شغل داشتن شور و شوق کافی بسیار پر اهمیت است و نشان دهنده ی میزان علاقه ی شما به شغلتان می باشد. (آموزش گام به گام حسابداری)

داشتن ابتکار عمل

  • داشتن این مهارت نشان دهنده ی این موضوع می باشد که شما از لحاظ فکری مستقل بوده و قادر به انجام وظایف خود می باشد. در نتیجه باعث افزیش اعتماد مدیران به شما خواهدگشت.

اعتماد و امانت داری

  • دلیل اصلی ما برا انتخاب و استفاده از یک برند یا محصول اعتماد است در حرفه ی حسابداری اعتماد اشخاص یا سازمان های گوناگون به شما بسیار مهم و ارزشمند می باشد.

انعطاف پذیر بودن

  • یکی از مهارت هایی که در حرفه ی حسابداری نباید نسبت به آن بی توجه بود انعطاف پذیری است. داشتن این مهارت توانایی شما را در انجام نیاز ها و درخواست های گوناگون کارفرمایان و مشتریان افزایش خواهد داد. (آموزش گام به گام حسابداری)

ثبات و پایداری

  • نه تنها برای ورود به حرفه ی حسابداری بلکه برای هر شغلی داشتن ثبات و پایداری از اهمیت بالایی برخوردار است. امکان دارد یکی از معایب شرکتی که در آن مشغول به فعالیت باشید این است که سالانه تغییرات زیادی در زمینه مالی یا حسابداری به وجود بیاید، اما امکان دارد یکی از دلایل  این تغییرات به وجود آمدن اعتماد کارفرمایان باشد زیرا آنها به دنبال شخصی با ثبات بالا و حرفه ای می باشند.

تجربه های بین المللی

  • به این خاطر که تعداد زیای از شرکت ها خواستار گسترش فعالیت خود در زمینه بین المللی می باشند، داشتن تجربه و مهارت در این زمینه برای بهبود موقیعت شغلی شما بسیار مفید می باشد.

درباره دوره های آموزش گام به گام حسابداری مجتمع فنی تهران

آموزش گام به گام حسابداری (آموزش قدم به قدم حسابداری) به هر فردی که تصمیم دارد اصول حسابداری را درک نماید و همچنین علاقه مندان به فعالیت در این حوزه آموزش خواهد داد تا بتوانند کلیه ی رویدادها و برنامه های مالی را مدیریت کند. شرکت کنندگان در این دوره تسلط کافی بر امور مالی پیدا خواهند کرد و مهارت های مورد نیاز در جمع آوری، آنالیز اطلاعات، نظارت بر عملکرد و همچنین ارائه گزارشات به مدیریت را به دست خواهند آورد.