آشنایی با گوگل شیت :نظر به اینکه انجام بیشتر امور با اینترنت امکاناتی که به صورت رایگان از طریق شرکت های بزرگ به کاربران داده شده است بالا رفته. گوگل شیت از امکانات رایگان شرکت گوگل می باشد که کاربران عزیز توسط آن قادر واهند بود تا کارهای خود را ثبت و ویرایش کنند. گوگل شیت برنامه ایی شبیه به صفحه گسترده اکسل است اما بسیار دسترس تر از این نرم افزار است.

آشنایی با گوگل شیت و نحوه عملکرد آن

این یک برنامه صفحه گسترده است . حال این سوال پیش خواهد آمد که برنامه صفحه گسترده به چه برنامه هایی اطلاق می گردد. پیش از توضیح در مورد گوگل شیت به طور کلی و مختصر در مورد این برنامه توضیح می دهیم.

برنامه های صفحه گسترده به برنامه هایی گفته خواهد شد که به کاربر اجازه مدیریت اطلاعات خود را از طریق جداول خواهد داد. شما قادر خواهید بود تا برنامه های خود را به حالت دسته بندی گشته و از طریق توابع پیچیده ریاضی در این جداول ثبت نمائید و امکان ویرایش نیز وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که بدانید تا امروز نرم افزارهای صفحه گسترده زیادی به کاربران معرفی گشته از جمله:

  1. Excel
  2. Spss
  3. LibreOffice Calc

آشنایی با گوگل شیت و مزایای آن

با وجود همه ی افزارها که گفته شد شرکت گوگل همیشه پیشگام می باشد نرم افزار رایگان گوگل شیت را به منظور مدیریت صفحات گسترده در اختیار کاربران می باشد گوگل شیت در اصل برنامه ایی می باشد برای سازماندهی اطلاعات و ویرایش آنها در قالب جداول که کاربر قادر است تا اطلاعات خود را به صورت آنلاین و در صورت دسترسی به اینترنت ملاحظه کنید گوگل شیت دارای اپلیکیشن موبایل هم است و شما عزیزان تنها با داشتن یک گوشی موبایل و دسترسی به اینترنت قادر خواهید بود تا بر اطلاعات خود مدیریت داشته باشید. توجه داشته باشید که گوگل شیت یک برنامه صفحه گسترده تحت وب است. گوگل شیت به خاطر انجام کارهای پیچیده با محاسبات ریاضی برنامه ریزی گشته اما این نرم افزار قابلیت انجام کارهای ساده روزانه را هم خواهد داشت. در اصل برنامه ایی می باشد برایبیشتر احاد جامعه.

آشنایی با گوگل شیت و قابلیت های گوگل شیت Google sheet

آشنایی با گوگل شیت و قابلیت های گوگل شیت Google sheetوارد نمودن و تبدیل فرمت های Excel, .csv, .txt and .ods به گوگل شیت.
شما قادر خواهید بود تا گزارش هایی با فرمت های متنوع باشید مانند: Excel, .csv, .txt and .ods و نیز PDF و HTML files
شما قادر خواهید بود تا به صورت واحد و آنلاین با اشخاصی که درحال ویرایش اطلاعات می باشند چت کنید.
این برنامه یک برنامه تحت وب می باشد به همین خاطر شما عزیزان می توانید آن را روی بلاگ یا وب گذارید
مانند دیگر برنامه های صفحه گسترده قادر به رسم گراف، چارت و اعمال فرمول و محاسبات ریاضی بر روی داده های خود می باشید.

آشنایی با گوگل شیت و دلایل استفاده از آن

با وجود تمام نرم افرارهای صفحه گسترده گوگل شیت دارای مزیت های زیادی می باشد که باعث انتخاب آن در کنار دیگر نرم افزارها شده است. مانند:

امنیت اطلاعات
اطلاعات همیشه به روز می باشد.
تجزیه و تحلیل اطلاعات با سرعت بیشتری نسبت به دیگر نرم افزارهای انجام می گردد.
شما عزیزان در نرم افزار گوگل شیت می توانید از امکاناتی که پیش از این در اکسل آموزش دیده اید استفاده نمائید. فرآیندهایی نظیر انواع توابع.
به این دلیل که همه ی اطلاعات شما عزیزان در یک مکان ثبت و ذخیره گردد تعداد زیادی از فرآیندهای خودکار سازی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر : چگونه در کار خود موفق باشیم؟

آشنایی با گوگل شیت و نحوه ساخت آن

همانگونه که حتما اطلاع دارید شما عزیزان باید نخست دارای یک اکانت گوگل درایو باشید. برای این موضوع وارد اکانت خود شده و روی گزینه New کلیک کنید. منویی برای شما باز خواهد شد و شما باید گزینه Google sheets را انتخاب کنید.

حال شما محیطی کاملاٌ مشابه نرم افزار اکسل ملاحظه خواهید کرد و مانند اکسل همه ی امکانات را جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات شما دارا می باشد.

شما قادر خواهید بود تا اطلاعاتی را که از پیش آماده گشته را از طریق کلیک بر روی گزینه File و بعد از آن import در گوگل شیت آپلود کنید. همچنین گوگل شیت قابلیت به اشتراک گذاری را دارا می باشد که این امر با کلیک بر روی کلمه Share در بالای صفحه امکان پذیر می باشد در پنجره باز شده آدرس ایمیل شخص مورد نظر را وارد نمائید و از طریق گزینه های موجود میزان دسترسی شخص مورد نظر را انتخاب کنید.

گوگل شیت دارای امکانات زیادی می باشد که دیگر کاربر را از وابستگی به سیستم های پیچیده و نیازمند به نرم افزارهای خاص رهایی داده است

مجتمع فنی تهران با آموزش دوره های کامپیوتر و IT شما عزیزان را به همگام شدن با نرم افزارهای نو و موفقیت در این عرصه دعوت کرده است

یکی از شاخص ترین نرم افزارهای صفحه گسترده نرم افزار اکسل است.

شما قادر خواهید بود تا آموزش دوره Microsoft Office Excel 2016 و دوره Microsoft Office Excel Expert 2016 در مجتمع فنی تهران بگذارنید.