تاریخچه طراحی لباس عروس:

امروزه رنگ سفید لباس تداعی کننده لباس عروس می‌باشد اما در گذشته این‌گونه نبوده و درواقع پوشیدن رنگ سفید برای روز عروسی از زمان خاندان سلطنتی دوره ویکتوریا آغاز شده است و تا پیش از آن عروس ها در روز ازدواج بهترین لباس خود را برتن میکردند و رنگ و جنس آن نسبت به موقعیت اجتماعی عروس انتخاب می‌شده
همیشه ثروتمندان جامعه بهترین پارچه ها و تزیینات را خریداری کرده و بهترین لباس های عروس را نیز آن‌ها برتن می‌کردند.
در سال 1840 زمانی‌که ملکه ویکتوریا با پرنس آلبرت ازدواج کرد در روز عروسی لباس سفید برتن کرد در آن زمان این رنگ نماد ثروت بود.

البته در آن سال ها بیشتر زنان از پارچه با رنگ آبی برای دوخت لباس عروس استفاده می‌کردند چرا که این رنگ نماد پاکی بود. پس ار آن زنانی که در طبقه ی بالای اجتماعی در اروپا و آمریکا قرار داشتند شروع به پوشیدن لباس عروس با رنگ سفید کردند.
پس از پایان جنگ دوره ای جدید در طراحی لباس عروس آغاز شد و لباس عروس سفید پیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت و مد شد. لباس ها با رنگ هایی مانند کرم، سفید عاجی، عسلی و…طراحی شده که همگی  مورد پسند مردم واقع شده و رنگ های روشن مانند آبی، سبز، صورتی و… برای استفاده بعنوان لباس عروس محبوبیت خود را از دست دادند و پوشیدن لباس سیاه در روز ازدواج نیز نماد بدیمنی نامیده می‌شد.

نکاتی که در طراحی لباس باید رعایت شود

نکاتی که در طراحی لباس باید رعایت شوددر طراحی هر لباسی به خصوص طراحی لباس عروس باید طراح به یک‌سری موارد مانند چاقی، لاغری، قد بلند یا قد کوتاه بودن عروس توجه داشته باشد.به چند نمونه از این موارد در ادامه اشاره خواهیم کرد:

  • در محله اول بسیاری از عروس خانم‌ها دوست دارند در لباس عروس خود لاغرتر به نظر برسند برای این موضوع بهتر است برای آن ها از لباس پلیسه یا چین دار استفاده کنیم، چرا که پلیسه پوشش خوبی ایجادکرده توجه داشته باشید بهتر است این پلیسه‌ها از گردن تا زانو باشد.
  • برای باریک تر نشان دادن کمر نیز بهتر است از کمربند استفاده کنیم و برای اینکه طول کمربند کمتر به نظر برسد بهتر است بر روی آن تزییناتی مانند انواع سنگ ها و کریستال ها کار شده استفاده نمائیم. نکته آخر این‌که اگر این لباس عروس آستین داشته باشد توصیه می‌شود که آستین آن ابریشمی بوده تا تاثیرات کمربند بیشتر جلوه کند.
  • مدل بعدی طراحی لباس برای عروس هایی است که اندام تحتانی درشتی دارند این افراد هرگز نباید از لباس عروس مدل ماهی استفاده کنند. زیرا این لباس ها تا روی ران کاملا کیپ هستند و این کیپ بودن درشت بودن اندام را بیشتر نمایان خواهد کرد.
  • اگر عروسی که می خواهد از دراپه ها در لباس عروس‌اش استفاده شود چاق است بهتر است این دراپه ها را کج و مایل استفاده نمائید تا عروس را چاق تر نشان ندهد.
  • در طراحی لباس عروس هایی که پارچه ی ان ها براق نیست بهتر است از حریر استفاده کنید این کار علاوه بر زیباتر نشان دادن لباس عروس را نیز لاغرتر نشان می دهد.
  • برای زیبایی بیشتر لباس عروس بر روی تن از فنر کشی بهتر است استفاده کنیدتا افراد چاق باری پوشیدن این لباس نیازی به استفاده کردن از گن نداشته باشند چون خود لباس حکم گن را داشته و هم اینکه اگر عروس در ناحیه پهلو و شکم چاق باشد این چاقی توسط فنر پوشیده شود.
  • اگر عروس اندام درشتی دارد بهتر از تورهای کوتاه در طراحی لباس آن‌ها استفاده نشود زیرا این کار عروس را درشت تر نشان می دهد به همین دلیل بهتر است از تورهای ساده و بلند برای طراحی لباس عروس های درشت هیکل استفاده شود
  • و…

برای یادگیری بیشتر موارد مورد نیاز در طراحی لباس عروس کافی است در دوره‌های آموزشی آن شرکت کرده تا صفر تا صد این مبحث را آموزش ببینید.

آموزش طراحی لباس عروس در مجتمع فنی تهران

آموزش طراحی لباس عروس در مجتمع فنی تهران مجتمع فنی تهران همواره در برگذاری دوره‌هایی که دانشپذیران بتوانند بلافاصله بعد از اتمام آن وارد بازار  کار شوند پیشرو بوده و توانسته با ارائه خدمات اموزشی فوق‌العاده اعتماد بسیاری از دانشپذیران را به خود جلب کرده دوره‌های برگزار شده در این موسسه زیرنظر بهترین اساتید و با بهترین مکانیزم آموزشی به‌صورت عملی و تئوری برگذار شده تا بتوانید مانند یک حرفه‌ای وارد بازار کار مورد علاقه خود شوید.

سخن آخر: در دوره کنونی فقط داشتن مدرک برای یافتن کسب و کار مناسب کافی نیست و حتما باید آموزش‌هایی را در زمینه کار مورد علاقه خود ببینید تا بتوانید وارد بازار کار شده و موفق نیز باشید. مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب بهترین موسسه‌ای است که برای این موضوع می‌توانید به راحتی به آن اطمینان کرده و به آن مراجعه نمائید.