دنیای امروز ملزم یادگیری مهارتهای بسیاری میباشد ، اکثریت کارهای دنیای مدرن بدون شک به وجود تایپ نیازمند است، افراد روزانه چندین ساعت از لپ تاب برای درج و ثبت اطلاعات و بالطبع  ویرایش استفاده میکنند، این شرایط یادگیری تایپ 10 انگشتی را ملزم میسازد، آموزش تایپ 10 انگشتی و یادگیری اصول تایپ ، ثبت اطلاعات در کامپیوتر را توسط کاربران راحت و سریع  به انجام  میرساند.
شما کاربر محترم با ما همراه باشید تا تایپ سریع را بیاموزید.

آموزش تایپ 10 انگشتی از صفر تا صد

آموزش تایپ 10 انگشتیشباهت پیانیست ها به تایپیست ها
تا حالا به این توجه کردید که یک پیانیست چگونه ساعت ها آهنگ مینوازد !؟  وانگشتهای  خود را
روی کلاویه های پیانو حرکت میدهد!؟  تایپ 10 انگشتی هم به نوعی نواختن پیانو شباهت دارد . به این شکل مقایسه ای انجام میدهیم . تا تصویر این مطلب را برای مخاطب آسانتر باشد .
یه پیانیست  موقع  یادگیری  قطعه ی جدید باید بارها و بارها تمرین نماید تا مسلط  بر کلاویه های پیانو بنوازد . بالطبع تایپ 10 انگشتی نیز به نواختن  هر 10 انگشت در صفحه کیبورد نیاز دارد .

هدف از تایپ 10 انگشتی

هدف از تایپ 10 انگشتی

هدف از تایپ 10 انگشتی آن است که شما بتوانید صفحه کلید را در ضمیر ناخودآگاه  خود حک کنید . چون ناخوداگاه به شما کمک میکند به صورت خودکار بدون نگاه کردن به کیبورد درمدت زمان کوتاه تایپ کنید و از تایپ سریع لذت ببرید . تایپ 10 انگشتی را میتوان یک مهارت شغلی مهم دانست ، که میتواند جایگاه شما را در موقعیت شغلیتان تغییر دهد . امروزه کامپیوتر و لب تاپ جزء جدایی ناپذیر زندگی ما شده اند . با این حال این حقیقت را نمی توان انکار کرد که اگر شما به تایپ 10 انگشتی مسلط شوید و این کار را منظم تکرار کنید حتما انگشتان شما مکان خود را به واسطه ی حافظه ی ماهیچه ای به یاد خواهند داشت .

پیشنهاد مطالعه آزاد: کسب درآمد از برنامه نویسی

مزایای جادویی تایپ 10 انگشتی

مزایای جادویی تایپ 10 انگشتی

استفاده از روش تایپ 10 انگشتی دارای چندین مزیت است که کار روزانه شما را در رایانه بهبود میبخشد .

  1. تایپ 10 انگشتی باعث میشود که کلی در زمان صرفه جویی شود و کلی از پروژها خیلی سریع تر راه بیفتند !
  2. تایپ 10 انگشتی ذهن شما را روی اصل کار متمرکز میکند و باعث بهره وری میشود !
  3. تایپ 10 انگشتی باعث یادداشت برداری سریع میشود ! اگر در سمینار و همایش ها شرکت میکنید برای یادداشت برداری سریع  واجبه که تایپ 10 انگشتی رو یاد بگیرید .
  4. تایپ 10 انگشتی به شما یاد میدهد که هنگام تایپ دقت خود را به جای صفحه کلید روی  صفحه  نمایش بگذارید . اگر زمان خود را صرف نگاه نکردن به صفحه کلید کنید ایراد های گرامری یا املایی خود را متوجه نخواهید شد تا وقتی که خودتان دوباره متن را بررسی کنید . با آموزش تایپ 10 انگشتی هنگام تایپ ایراد خود را روی صفحه کلید خواهید دید و سریعآ آن را اصلاح خواهید کرد .
  5.  و یکی از مهارت هایی که قطعا به شما در پیشرفت شغلتان کمک میکند تایپ 10 انگشتی هست این مهارت میتواند چندین پله شما را در کارتان بالا ببرد !
  6. وقتی شما به تایپ 10 انگشتی مسلط باشید ، میتوانید به صورت استاندارد پشت میز و روی صندلی بنشینید ! این روش تایپ باعث میشود که خستگی کمتری داشته باشید.
  7. تایپ 10 انگشتی افزایش تمرکز ، و حتی انرژی شما میتواند بر موقعیت شغلی شما تاثیر بگذارد و برای شما یک امتیاز مثبت به حساب شود.

چطور میتوانیم تایپ 10 انگشتی را یاد بگیریم؟

روشهای مختلفی برای یادگیری تایپ 10 انگشتی وجود دارد که بهترین روش سایت های آموزشی است اما ما مختصر و مفید برای شما توضیح میدهیم که چطور یاد بگیرید .

مرحله اول

برای یادگیری قواعد و اصول اصلی این است که شما باید موقعیت هر انگشت را بر روی حروف یاد بگیرید، تا بتوانید با تمرین و تکرار مکرر آن را به حافظه بسپارید .
در قدم اول شما باید موقعیت دو حرف شاخص یعنی  “ت”  و  “ب”  را بشناسید و اگر در کیبورد خود مشاهده کنید میبینید که بر روی  این دو حرف یک برجستگی وجود دارد که کار شما را آسان خواهد کرد.
برای شروع تایپ سریع باید انگشت اشاره ی دست راست خود را روی دکمه ی  “ت”  و  انگشت اشاره ی دست چپ را روی دکمه ی  “ب” قراردهید.
و توجه داشته باشید که با قرار دادن انگشت های اشاره روی دکمه های مشخص، سایر انگشتان شما روی دکمه های کناری قرار خواهند گرفت و همواره باید به یاد داشته باشید که کدام انگشت چه کلیدی را تایپ میکند. تمرین تایپ 10 انگشتی به مرور این قوانین را درشما ایجاد می کند.

مرحله دوم

وظیفه انگشت شصت در هر دو دست زدن کلید فاصله است
سعی کنید فقط از حروف میانی صفحه کیبورد استفاده کنید و با تمرین و تکرار میتوانید به مرور با سرعت بالاتریا انجام دهید، و این نکته را به  یاد داشته باشید که همیشه باید یکی از انگشتان شصت شما روی کلید فاصله قرار داشته باشد .
وانگشتان کوچک کناری سایردکمه های فرعی کیبورد را مدیریت میکنند و آنها را پوشش میدهند، کلیدهایی مانند shift-Alt-  caps lock-  tab.
برای تایپ ردیف بالا باید هر لحظه یک انگشت را از محل خود حرکت دهید و کلید بالایی را تایپ کنید و به محل قبلی بازگردانید .
مهمترین فن در تندزنی آن است که بتوانید هر یک از انگشتان خود را به تنهایی حرکت دهید . سعی کنید انگشتان شما در تمام مدت در یک سطح قرار بگیرند .

مجتمع فنی تهران برگزار کننده کلاس های آموزشی و پژوهشی از جمله کامپیوتر با ارائه مدرک معتبر در خدمت هنرجویان عزیز میباشد این سازمان به عنوان برترین و محبوبترین موسسه آموزشی کشور در حوزه فناوری و آموزش های مهارت محور در بخش خصوصی قلمرو فعالیت خود را در تمام مناطق ایران ترسیم مینماید . مجتمع فنی تهران دوشادوش هم برای آبادانی میهن و گسترش دانش و علوم جدید و به منظور ایجاد اشتغال در ایران عزیز تلاش می نماید .

6 اصل مهم تایپ 10 انگشتی

روش‌های کسب درآمد از برنامه‌نویسی

  1. یکی از اصول تایپ 10 انگشتی موقعیت درست انگشتان روی کیبورد است .که میتواند به شدت سرعت تایپ شما را افزایش دهد . این مزیت ها نه تنها شما را در مقابل رییس و مدیران جذاب جلوه میدهد ، بلکه باعث میشود امورتان را به سرعت و در زمان پایین به پایان برسانید .
  2. به حافظه عضلانی خود تکیه کنید ، یعنی به مرور زمان انگشتان شما محل قرار گیری حروف را به خاطر خواهد سپرد .
  3. به کیبورد نگاه نکنید تا حافظه عضلانی با دقت شما نیز بالاتر رود . با یاد گیری تایپ 10 انگشتی کار و زندگی خود را موثرتر کنید گزارشات  و مکالمات خود در چت ها را با سرعت حرف زدنتان یکی کنید .
  4. بهتر است الویتتان در تایپ دقت باشد و نه سرعت . تایپ 10 انگشتی به شما یاد میدهد که هنگام تایپ دقت خود را به جای صفحه کلید روی صفحه نمایش متمرکز کنید .
  5. موقعیت بدن خود را اصلاح کنید تا علاوه بر افزایش کیفیت تایپ ، سلامتی شما تهدید نشود .
  6. شما باید تمرین و تکرار داشته باشید تا بتوانید تایپ سریع و دقیق داشته باشید .

سریع ترین تایپیست جهان چه کسی بود؟

رز ال فریتز(ROSE L. FRITZ) او تنها 17 سال داشت که در اولین مسابقه رسمی تایپ در جهان شرکت کرد ، و توانست مقام اول را کسب کند . این مسابقه در سال 1906 در شیکاگو برگزار شد .و او به عنوان سریع ترین تایپیست در جهان شناخته شد .
مهارت او به حدی شگفت انگیز بود که وقتی به لندن رفت شاهزاده ولز دستور داد تا او را از نزدیک ببیند و مهارت و سرعت او را مشاهده کند .
رز عنوان سریعترین تایپیست در جهان را به مدت 4 سال در اختیارداشت . او برای نشان دادن مهارت خود به کشورهای مختلفی سفر کرد و مردم دنیا را با تایپ سریع آشنا کرد و مردم او را یک اسطوره در زمان خود میدانستند .

خانم باربارا بلک برن Barbara Blackburn
سریع ترین تایپیست جهان هست که رکورد بسیار عجیبی را توانست ثبت کند او اهل شهر سیلم (پایتخت ایالت origon) هست که رکوردهای خیره کننده ای را در گینس ثبت کرده و کسی نتوانسته این رکردها را بشکند . تایپ 150 کلمه در هر دقیقه به مدت 50 دقیقه !!! اما مهارت خانم باربارا به اینجا ختم نمیشه ! او در سال 1985 توانست 212 کلمه را در یک دقیقه تایپ کند که این باورش غیر ممکن است ! یعنی در هر ثانیه 3.5 کلمه را تایپ کرده است ! و درصد خطای ایشان فقط 0.2 درصد بوده است !

جمع بندی و حرف آخر

در این مقاله با تایپ 10 انگشتی آشنا شدید .
و متوجه آن شدید که تایپ 10 انگشتی چقدر میتواند برای ما مهم و کاربردی باشد .
و شما میتوانید با یادگرفتن تایپ 10 انگشتی به بهتر شدن روند کاری و زندگی خود کمک کنید .
وا نرژی و زمان خود را ذخیره کنید برای کارهای دیگری و از این مهارت فوق العاده لذت ببرید .
پایان