دوره آموزش نرم افزارهای معماری و مدل سازی برای چه افرادی مناسب است؟

آموزش نرم افزارهای معماری و مدل سازی برای دانشجویان رشته معماری و افرادی که در این حوضه فعالیت دارند و می‌خواهند در بازاز کار قوی‌تر وارد شوند مناسب است.

البته هر نرم‌افزار مربوط به معماری با نیازهای متفاوتی طراحی شده است و انتخاب اینکه کدام نرم‌افزار را انتخاب و به صورت حرفه‌ای بیاموزید برای هر شخص متفاوت است چرا که در انتخاب آن باید به عوامل زیادی از جمله هزینه، سازگاری با سایر برنامه‌ها و مدت زمانی که می‌خواهید برای فرآیند ترسیم صرف کنید،باید توجه داشته باشید.

کاربرد دوره آموزش نرم افزارهای معماری و مدل سازی

در دوره آموزش نرم افزارهای معماری و مدل سازی خواهید آموخت که طراحی سه بعدی یک فضا را به طراحی انجام دهید. این طراحی شامل تمامی اجزا، نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر، محیطی که در آن فعالیت ها انجام می گیرد و اصولی که برای طراحی دکوراسیون داخلی یا فضای باز به کار می‌رود، می‌باشد.

هر کدام از نرم افزارهای معماری با هدف یا ماموریت‌های خاصی طراحی شده است. در دوره‌ها خواهید اموخت که بدون ایجاد مشکلی برای ابزار یا دستگاه‌های دیگر این مسئولیت‌ها را به بهترین شکل انجام دهید.

رفتار و ساختار نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید بر تصمیم‌های مهم پروژه تأثیر است، بنابراین برای دریافت بهترین نتایج ممکن باید به‌طور مناسب ارائه و ساخته شوند.

معرفی برخی نرم‌افزارهای که در دوره آموزش نرم افزارهای معماری و مدل سازی خواهید آموخت

1.راینو ۳ بعدی از معتبرترین نرم افزارهای معماری

این نرم‌افزار در سال ۱۹۹۸، Rhino ۳D ساخته شده است که از همان آغاز کار به یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای معماری تبدیل شده است. کاربران می‌توانند نقشه‌ها یا مدل‌های فیزیکی را وارد نرم‌افزار کنند.

بهتر است بدانید که، این نرم‌افزار می‌تواند مدل‌های سه بعدی بسازد و مستنداتی برای طراحی ارائه دهد، حتی می‌توانید داده‌های دنیای واقعی را در نسخه‌های جدیدتر نرم‌افزار اسکن کنید.

SketchUp از بهترین نرم افزارهای معماری 

بسیاری از معماران SketchUp را به دلیل کاربردهای واقعی آن ترجیح می‌دهند. گوگل SketchUp را در سال ۲۰۰۶ خریداری کرد و بسیاری از ویژگی‌های مفید را در آن پیاده‌سازی کرده است.

مزیت کلیدی SketchUp قیمت آن است. می‌توانید SketchUp را به صورت رایگان دانلود کنید. ممکن است برخی از ویژگی‌های بسته‌های نرم افزارهای معماری دیگر را نداشته باشد، اما کار با این نرم‌افزار نیاز به آموزش حرفه‌ای دارد. با این حال، به اندازه کافی برای ایجاد مدل‌های حرفه‌ای به شما کمک می‌کند.

3.آموزش نرم افزار معماری رویت (Revit Architecture)

نرم‌افزار رویت هم یکی از نرم نرم افزارهای معماری است که کارآیی آن نشان دادن مفهوم مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) کلیدی در معماری مدرن است.

در دنیایی که آگاهی از محیط زیست در بالاترین حد خود قرار دارد، پایداری در دستور کار بسیاری از مشتریان قرار دارد.

اینجاست که این نرم‌افزار وارد شده چرا که تمرکز این نرم‌افزار بر روی ارائه ابزارهایی برای BIM موثر می‌باشد.

یکی از دلایل محبوبیت این نرم‌افزار این است که تغییراتی که در مدل خود ایجاد می‌کنید در طول پروژه ثبت کرده و این تغییرات را هماهنگ می‌کند تا اطمینان حاصل کند که پروژه‌های کاملی ایجاد می‌کنید و BIM را در هر مرحله در نظر می‌گیرد.