بازار کار برنامه نویسی سی شارپ

زبان #C ترکیبی از دو زبان C و C++ است که توسط کمپانی آمریکایی مایکروسافت برای رقابت با زبان برنامه نویسی جاوا توسعه داده شده است. زبان #C جزو زبان‌های برنامه نویسی شی‌گرا بوده که با سرویس وب XML و پلتفرم NET. می توان برنامه ‌های تحت وب را توسعه داد.

زبان #C یکی از محبوبترین زبان ‌های برنامه نویسی در دنیا بوده که از آن جهت تولید برنامه ‌های تحت ویندوز، وب و موبایل استفاده می‌شود. برای توسعه برنامه ‌های ویندوز از طریق زبان #C می‌توانید از پلتفرم های WinForms ،WPF و UWP کمک بگیرید. ASP .NET MVC و ASP .NET Core دو تکنولوژی برای طراحی برنامه ‌های تحت وب مدرن هستند. همچنین با استفاده از پلتفرم‌ های Xamarin و UWP می ‌توان برای اندروید، iOS و ویندوزفون ‌ها برنامه ایجاد کرد.

نرم افزار ویژوال استودیو

امروزه زبان #C بسیار پیشرفته شده و می توان با آن در هر زمینه‌ای از جمله علم داده‌ها، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و فضای ابری برنامه نوشت. این زبان برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و تا به امروز توسعه آن ادامه داشته است. هر سال قابلیت‌ های جدیدی به این زبان اضافه شده و اصلاحات زیادی در آن صورت می‌گیرد.

در سال های اخیر توجه و تمرکز توسعه‌دهندگان این زبان برنامه نویسی، بر روی نوشتن کد های صحیح بوده است.در نتیجه برنامه نویس می توان با آزادی کد های بیشتری بنویسد که این عامل اصلی کاربردی تر شدن این زبان می باشد.

دلایل اصلی افزایش محبوبیت زبان سی شارپ

در واقع زمانی که مایکروسافت تصمیم گرفت تا زبان C# را توسعه دهد، سه هدف اصلی داشت. اهداف مایکروسافت این بود که برنامه ای ساده، متناسب با نیازهای روز و شی گرا تولید کند.

علاوه بر این مایکروسافت می خواست برنامه ای کاملا انعطاف پذیر، قدرتمند و ماژولار تولید کند که با تایپ حداقل کاراکتر بتوان برنامه مورد نظر را نوشت. این امر باعث شد تا در نهایت این زبان برنامه نویسی به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

بازدید و ثبت نام در دوره های مجتمع فنی تهران

تفاوت بازار کار زبان سی شارپ در ایران و جهان

بازار کار برنامه نویسی سی شارپ

وضعیت بازار کار برنامه نویسی سی شارپ در ایران و خارج کشور به شدت فرق میکند. در خارج کشور معمولاً بازار کار اکثر زبان های برنامه نویسی مطلوب است و می توان شغل مناسبی پیدا کرد اما در ایران درواقع اینطور نیست. برای مثال یک برنامه نویس زبان برنامه نویسی روبی امکان دارد در ایران به سختی بتواند کار پیدا کند.

در حال حاضر بازار کار برنامه نویسی ایران به چند زبان برنامه نویسی خاص ختم می شود. مثل سی شارپ، php، تکنولوژی ASP.Net، تکنولوژی زامارین، اندروید استودیو، لاروال و … .

حال به بازار کار برنامه نویسی سی شارپ می پردازیم، چون بحث اصلی ما در این مطلب همین است! اگر قصد دارید تحت ویندوز برنامه بنویسید به جرات می توان گفت که تنها زبان برنامه نویسی که در ایران بازار کار قابل قبولی داردزبان برنامه نویسی سی شارپ است و میتوان گفت 80 تا 90 درصد این پروژه ها در دست زبان سی شارپ است. در نتیجه درمیابیم که بازار کار نرم افزار های تحت ویندوز دست سی شارپ است.

حال به بررسی بازار کار برنامه نویسی سی شارپ در حوزه وب می پردازیم. به طور معمول کسی که سی شارپ کار میکند برای وب کار کردن راه سختی را در پیش ندارد، چون کافی است تا به سمت ASP.Net تحت سی شارپ برود و به راحتی هر سایتی را که درنظر داشت برنامه نویسی کند. اگر بخواهیم در مورد بازار کار ASP.Net صحبت کنیم باید همین نکته رو گفت از هر ۱۰۰ سایت برتر ایران بیش از ۵۰ سایت با ASP.Net تحت سی شارپ برنامه نویسی شده است.  در نتیجه می توان گفت بازار کار فوق العاده در این بخش برای سی شارپ وجود دارد.

دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، دوره هایی در زمینه آموزش برنامه نویسی سی شارپ برای علاقمندان و برنامه نویسان مبتدی و متخصص برگزار می کند. شما برای شرکت در این دوره ها ابتدا باید سطح آشنایی و کار با زبان سی شارپ را مشخص کنید، به این دلیل که مجتمع فنی تهران دوره هایی درسطح مبتدی و دوره هایی در سطح پیشرفته برگزار می کند.

قابل ذکر است که پس از پایان دوره آموزشی به هنرجویان مدرک دو زبانه ی مجتمع فنی تهران اعطا خواهد شد. برای شرکت در دوره های آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ مجتمع فنی تهران می توانید برروی ثبت نام کلیک نمایید!

آیا می دانستید دوره های آموزش برنامه نویسی اندروید در مجتمع فنی تهران برگزار می شود؟