درباره عکاسی و فیلمبرداری زیر آب باید گفت که این سبک فوق‌العاده از عکاسی که در آن به طور خواص از جاذبه‌های زیر آب عکاسی می‌شود، یکی از زیر شاخه های پرطرفدار عکاسی می باشد.

درباره عکاسی و فیلم برداری زیر آب این‌گونه می‌توان گفت که، ژانر منحصر به فردی است و طرفداران خاص خود را نیز دارد. از این رو تتتعدادزیادی از افراد، به یادگیری این مهارت علاقه مند می‌شوند.

بهتر است بدانید که، برای عکاسی زیر آب اهمیت ندارد که از چه نوع دوربینی استفاده می‌کنید، فقط باید آن را ضد آب کرده و تجهیزات مناسب عکاسی زیر آب را نیز تهیه نمائید. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر اندازه برای تجهیز کردن دوربین مورد استفاده خود زمان و پول بیشتری هزینه کنید، نتایج بهتری هم خواهید گرفت.

عکاسی و فیلمبرداری زیر آب با موبایل

عکاسی و فیلمبرداری زیر آب با موبایلعکاسی و فیلمبرداری زیر آب با موبایل را باید با بدنه، قاب و یا یک کیف ضد آب انجام دهید. برخلاف تصور بسیاری از افراد نیازی به پرداخت مبالغ خیلی زیاد برای تجهیزات گران و تجملی نیست و می‌توانید با استفاده از وسایل محافظتی مناسب برای گوشی موبایل خود و ایجاد کمی تغییر در تکنیک قادر خواهید بود به نتایج فوق‌العاده‌ای در زمینه عکاسی زیر آب با موبایل برسید.

درباره عکاسی و فیلمبرداری زیر آب با موبایل بهتر است بدانید

نکننه اول و شاید مهم‌ترین نکته که درباره این نوع عکاسی باید بدانید این است که صفحه نمایش لمسی گوشی شما ممکن است زیر آب کار نکند چرا که به دلیل فشار بالای آب و قابی که گوشی را داخل آن قرار داده‌اید، صفحه نمایش لمسی گوشی شما ممکن است مثل همیشه عمل نکرده و یا حتی به‌طور کل از کار بیافتد.

در خیلی از عکاس‌هایی که توسط گوشی موبایل گرفته شده، قبل از قرار دادن گوشی داخل قاب آن را کاملا تنظیم می‌کنند. پس بهتر است قبل از اینکه گوشی موبایل را داخل قاب آن قرار دهید، نرم‌افزار دوربین را باز و تنظیمات آن را به شکلی انجام دهید که معمولا جواب می‌دهد و سپس آن را داخل قاب خودش قرار دهید.

نکات مهم عکاسی و فیلمبرداری زیر آب با موبایل

زمان استفاده ز این تکنیک عکاسی، اطلاع از نورپردازی و نحوه‌ای که آب آن را تغییر می‌دهد خیلی مهم و ضروری می‌باشد چرا که نور روشن خورشید، ابرها و سایه‌ها، همگی تاثیرات هیجان‌انگیزی روی نور در زیر سطح آب خواهند داشت. در صورتی که از این موضوع مطلع باشید، می‌توانید از آن برای زیباتر شدن عکس‌ها استفاده نمائید.

توجه داشته باشید که میزان شفافیت آبی که داخل آن عکاسی می‌کنید نیز، تاثیر قابل توجهی روی کیفیت تصاویر خواهد گذاشت. حتما زمانی  که داخل یک برکه‌ی کدر عکاسی می‌کنید، کیفیت عکس‌های شما به اندازه‌ی زمان عکاسی داخل یک استخر شفاف نخواهد بود.

انواع  عکاسی و فیلمبرداری زیر آب

این سبک از عکاسی دارای سوژه و نوع‌های متفاوت و قطعا جذابی است مانند:

  1. عکاسی منظره و حیات وحش: این سبک از عکاسی زییر آب یکی از شناخته‌شده‌ترین عکاسی‌های زیر آب به شمار می‌رود.

  2. عکس‌های بالا/زیر آب:این سبک یکی از شاخه‌های عکاسی منظره می‌باشد که دربالا توضیح داده‌ایم در این نوع عکاسی تصاویر نیمی از سطح آب و نیمی دیگر زیر آب را نشان می‌دهند.

  3. عکاسی حیات وحش:موجودات زیر آب حتما قبول دارید که شگفت‌انگیز  و پر از رمزو راز هستند همین امر باعث می‌شود ما زیبایی‌های دنیای زیرآب را بهتر احساس کنیم و به عکاسی از موجودات زیر آب علاقه‌مند شویم.

  4. عکاسی فنی/علمی/تحقیقاتی: در اکثر شغل‌های عکاسی زیرآب مهارت‌های فنی اهمیت بالایی دارد. تحقیقات و مطالعات علمی، شغل‌های ساخت و ساز زیر آب یا برنامه‌های محیط زیستی برای جمع‌آوری داده و دسترسی عمومی به عکاسی نیاز دارند.

  5. عکاسی مدلینگ زیر آب: این سبک از عکاسی زیر آب این روزها در حال رشد است و خیلی از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در حال حاضر به انجام آن برای بهبود و جذاب‌تر کردن کلیپ‌ها و… خود می‌پردازند. با اینکه مطمئنا عکاسی زیرآب خودش یک چالش جداگانه است اما در انجام مدلینگ زیر آب به چالش بیشتری مانند کنترل بدن و شناوری خیلی زیادی بر خواهید خورد. این موضوع که در حال شنای زیر آب خوب به نظر برسید قطعا کار ساده‌ای نیست.

این سبک از عکاسی می‌تواند ترکیبی از عکاسی مد، زیبایی و تجاری توام باشد. مدل‌ها ممکن است برای عکس‌های سبک زندگی (Life Style) از تجهیزات غواصی استفاده کنند اما در خیلی از اوقات عکاسی مدلینگ زیر آب به صورت کامل روی ترکیب‌بندی‌های هنری و منحصر به فرد تمرکز دارد.

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر به انجام این رشته جذاب و هیجان‌انگیز علاقه‌مند شده‌اید می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش غواصی شروع به یادگیری و انجام آن کنید.

آموزش عکاسی و فیلمبرداری زیر آب در مجتمع فنی تهران

آموزش عکاسی و فیلمبرداری زیر آب در مجتمع فنی تهراندانشپذیران عزیز با شرکت در دوره آموزش عکاسی زیر آب مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب که زیر نظر بهترین اساتید به صورت عملی برگذار خواهد شد قادر خواهید بود مانند یک حرفه‌ای آغاز به کار کنند و علاوه بر آن موفق به کسب مدرک دو زبانه و معتبر مجتمع نیز خواهند شد.

پیش نیاز ها برای شرکت در این دوره آموزشی
  • غواصی اسکوبا
  • تائیدیه پزشکی
  • سلامت جسمانی و روانی
  • دارا بودن حداقل سن ۱۶ سال
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • برای آموزش غواصی از پایه حتما باید یکی از چهار شنای اصلی (شنای غورباقه،کرال پشت،کرال جلو،شنای پروانه) و یا شناور موندن روی سطح آب را بلد باشید.
سرفصل های دوره آموزش عکاسی و فیلم برداری زیر آب
  • انواع تجهیزات غواصی
  • شناوری
  • انتخاب سوژه
  • شیوه‌ی کادر بندی
  • نور و عکاسی
  • انعکاس نور و عکاسی
  • انواع دوربین