۱۰ توصیه عالی برای افراد مبتدی در عکاسی منظره

چیزهای کمی وجود دارد که بتوان آن را با شکوه بی‌نظیر طبیعت و قدرت بی‌نظیر آن مقایسه کرد. با تهیه سایبان حتی برای یک عکاس حرفه ای منظره با سال ها تجربه، از جاذبه های بی نظیری مانند صخره هایی با اشکال مختلف، سواحل وسیع و حس جادویی جنگل ها لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم 10 نکته را نام ببریم که عکاسان تازه وارد به عکاسی منظره می توانند برای سفر خود به نقاط مختلف جهان برای عکاسی از آنها استفاده کنند.

برای یک عکاس حرفه ای بسیار مهم است که کار با نرم افزار های ادیت عکس را بلد باشد با مراجعه به صفحه نرم افزار های ادیت عکس با ابزار مورد نیاز خود آشنا شوید .

۱۰ توصیه عالی برای افراد مبتدی در عکاسی منظرهعکاسی منظره چیست؟

عکاسی منظره رشته ای از عکاسی است که به عکاسی در فضای باز اختصاص دارد. عکاسی منظره معمولاً یک منظره طبیعی شگفت‌انگیز، مانند رشته کوه متفاوت، آسمان صاف، مزارع سرسبز وسیع در بهار، رودخانه خروشان یا به طور کلی هر چیزی که توسط انسان لمس نشده است، ثبت می‌کند. کلاس ها).

۱) از یک دوربین به همراه لنزهای خوب استفاده کنید.

در حالی که امکان گرفتن عکس های خوب با هر دوربینی وجود دارد، خرید یک دوربین DSLR بدون آینه برای نیازهای عکاسی منظره خود ایده خوبی است. چنین دوربین هایی به عکاس اجازه می دهد تا حداکثر کنترل را بر تنظیمات دوربین داشته باشد. بنابراین نه تنها کیفیت طبیعی تصاویر بسیار بالاتر خواهد بود، بلکه امکانات برای ایجاد تصاویر حرفه ای بی پایان است. دوربین‌های DSLR بدون آینه همچنین به عکاس اجازه می‌دهند لنز را عوض کنند. برای عکاسی از غارها و تنگه ها از لنزهای زاویه باز مانند لنزهای 14-24 میلی متری نیکون استفاده کنید. برای ثبت تصاویر با جزئیات بیشتر، از زوم یا لنزهای تله فوتو نترسید و از لنزهایی مانند لنز 70-200 میلی متری فعلی استفاده کنید. با فواصل کانونی مختلف (فاصله بین لنز و سنسور دوربین بر حسب میلی متر) آزمایش کنید تا ببینید چگونه یک صحنه مشابه در عکس به روش های مختلف ظاهر می شود.

۲) سه پایه بخرید.

بهترین ابزار عکاسی منظره یک سه پایه محکم است. سه پایه های Manfrotto قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارند. وظیفه اصلی سه پایه این است که دوربین را تعمیر کند تا عکاس بتواند دقیقاً تصویر مورد نظر خود را بگیرد. این سه پایه برای عکاسی در شب یا در شرایط کم نور ایده آل است زیرا بی حرکت بودن دوربین به عکاس اجازه می دهد تا سرعت شاتر را بدون کاهش ISO کاهش دهد. سه پایه نیز بسته به منظره، برای آزمایش عکاسی از زوایای و منظرهای مختلف مفید است و عکاس می تواند از آن برای عکاسی از بالا، کشش یا نمای بالا استفاده کند. زیر برای رسیدن به اثر مورد نظر.

۳) نسبت به مباحثی مانند نوردهی، گشادگی دریچه دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو تسلط داشته باشید.

یک عکاس منظره ماهر اصول عکاسی را به خوبی می داند، به این معنی که می داند چه زمانی و چگونه نوردهی، دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را تنظیم کند. درک این جنبه های مختلف عکاسی مهم است زیرا بیشتر عکاسی منظره در فضای باز انجام می شود، جایی که شرایط نور و آب و هوا می تواند به سرعت و به طور چشمگیری تغییر کند. دیافراگم اندازه دهانه لنز است که اجازه ورود نور را می دهد. سرعت شاتر مدت زمانی است که لنز باز است و سرعت شاتر آهسته تر اجازه می دهد نور بیشتری در هنگام عکاسی در نور کم یا زمانی که نوردهی طولانی لازم است وارد لنز شود. ISO روشنایی را افزایش می دهد، اگرچه بسته به شدت نور می تواند میزان نویز در تصویر را نیز افزایش دهد. برخی از عکاسان از نویز به نفع خود استفاده می کنند، اما برای ثبت وضوح عکس زیاد به تغییرات ISO اعتماد نکنید. همه اینها با هم منجر به نوردهی می شود که ترکیبی از نوری است که پس از تنظیم دیافراگم، سرعت شاتر و ISO وارد سنسور دوربین می شود.

۴) فوکوس را اولویتبندی کنید.

در بیشتر مواقع، عکاسی منظره به ثبت تصاویر گسترده و عمق میدان زیاد برای تناسب با موضوع عکس متکی است. تنظیم دیافراگم بالا که روی f-stop تنظیم شده است، به اکثر سوژه اجازه می دهد تا فوکوس داشته باشند. از شبکه منظره یاب دوربین خود برای پیدا کردن جایی که باید فوکوس کنید استفاده کنید. با قرار دادن سوژه به سمت بالا یا پایین یک سوم کادر شروع کنید، اما از آزمایش چیزهای مختلف نترسید. اگرچه چندین نمونه از عکاسی منظره وجود دارد که در آن پیش زمینه اولویت دارد، یعنی زمانی که پس زمینه تار می شود (به نام عمق میدان کم یا افکت پرتره)، اما بیشتر اوقات در این زمینه عکاسی، کل صحنه ثبت می شود. اگر در فوکوس واضح کل فریم مشکل دارید، می توانید چند عکس با مناطق فوکوس مختلف بگیرید و سپس آنها را در ویرایش فتوشاپ لایه بندی کنید.

5) با فرمت RAW عکاسی کنید.

فرمت های عکس متنوعی وجود دارد که محبوب ترین آنها JPEG است. فایل‌های این فرمت به‌طور خودکار جزئیات را فشرده می‌کنند و در نتیجه جزئیات کمتری در تصویر نهایی ایجاد می‌کنند. اما فایل های RAW (خام) تمام جزئیات و اطلاعات را حفظ می کنند. اگرچه پردازش فایل‌های RAW بیشتر طول می‌کشد، اما ویرایش تصویر نهایی آسان‌تر است و سطح جزئیات بالاتری دارد. تمام دوربین های لارج فرمت (لارج فرمت) و دوربین های DSLR می توانند با فرمت RAW عکاسی کنند. پیشرفت در عکاسی با گوشی های هوشمند به این معنی است که آیفون یا تلفن اندرویدی شما می تواند با استفاده از برنامه های دوربین مانند Lightroom یا ProShot نیز با این فرمت عکس بگیرد.

۶) به ترکیببندی توجه کنید.

یک نکته ساده برای مبتدیان عکاسی منظره این است که صحنه خود را در اطراف افق ترکیب کنید. رجوع به قانون یک سوم شود که یک ترفند محبوب برای ساختن تصاویر به روشی بسیار متنوع و هنرمندانه است. در این قانون، صفحه به سه قسمت افقی و عمودی تقسیم می شود تا یک شبکه نامرئی از 9 کادر ایجاد شود. عکاس می تواند این شبکه را روی منظره یاب یا صفحه پشت دوربین خود ایجاد کند. نقاطی که این خطوط در آنها تلاقی می کنند، نقاط داغ هستند یا جالب ترین و پویاترین بخش های سوژه شما در آن جا هستند. حتماً خط افق را در امتداد افق مرکزی قرار دهید تا فرمولی عالی برای گرفتن یک عکس کامل از یک صحنه داشته باشید.

۷) بهترین نور را پیدا کنید.

بهترین نور نرم و پراکنده است. در نتیجه استفاده از نور ملایم، رنگ ها به شکل واقعی خود ظاهر می شوند تا تصویر منظره طبیعی و زیباتر شود. هر روز صبح پس از طلوع خورشید و قبل از غروب خورشید، نوری مورد نظر عکاسان وجود دارد، این دوره به “ساعت طلایی” معروف است. هنگام آماده شدن برای عکاسی، به زمان غروب و طلوع خورشید توجه کنید و برنامه عکاسی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

۸) ولی از تاریکی ترسی نداشته باشید!

با غروب خورشید صحنه ای کاملا شکل می گیرد. از تکنیک هایی مانند عکاسی دوربرد برای عکاسی از ستارگان، مسیرهای نوری به جا مانده از اتومبیل های عبوری و سایر پدیده های طبیعی استفاده کنید. تکنیک نوردهی طولانی مدت بر اساس قوانین اولیه عکاسی است، اما نیاز به تجهیزات ویژه با دانش دقیق تری از عکاسی دارد. سه پایه و قاب عکس خود را برای گرفتن عکس های نوردهی طولانی خوب تنظیم کنید. اگر سه پایه در جای خود محکم نیست، آن را با کیسه ای پر از شن، سنگ یا موارد مشابه محکم کنید. در مرحله بعد، باید از طریق تنظیمات دوربین DSLR، حالت عکاسی را روی حالت Bulb قرار دهید. در این حالت شیر ​​کرکره بیش از 30 ثانیه بیشتر از حد معمول باز نگه داشته می شود. هرچه شاتر بازتر باشد، نوردهی بیشتر است. استفاده از ریموت یا کابل متصل به دوربین برای این منظور، نیاز به نگه داشتن دکمه برای ثبت نوردهی بیشتر را از بین می برد. هنگامی که همه چیز آماده شد، فقط دکمه شاتر را فشار دهید تا تصویربرداری شروع شود. پس از مدتی، دوباره دکمه شاتر را فشار دهید تا بسته شود و یک عکس تمام قد بگیرید.

۹) عکاس نهایی را با فوتوشاپ یا لایتروم ویرایش کنید

مرحله پس از پردازش یک مرحله نهایی مهم برای عکاسی منظره است. فایل های RAW خود را در Adobe Photoshop یا Lightroom باز کنید و همه چیز را از نوردهی تا کنتراست تغییر دهید. اگر زاویه پرسپکتیو خاموش است، از Edit > Perspective Warp نیز برای تنظیم صفحه استفاده کنید. لایت روم برای ویرایش کیفیت تصویر خوب است، در حالی که فتوشاپ گزینه های بیشتری برای تبدیل تصویر در سطح پیکسل دارد. از آن برای افزودن افکت های مختلف استفاده کنید.

به جاهای مختلف سفر کنید، عکاسی کنید، یاد بگیرید، بهتر شوید.

حضور در طبیعت لذت و امتیاز خاصی است. طبق یک قانون نانوشته، هر محیطی را همانطور که پیدا کردید رها کنید. اما این موضوع هر چه باشد، گردشگری یک نکته کلیدی در عکاسی منظره است. شاید برای عکاسان تازه کار، گذر از مسیرهای دشوار خسته کننده به نظر برسد، اما باید گفت که دقیقاً همین جاها بهترین صحنه ها را برای عکاسی خواهید یافت. صدها یا حتی هزاران تصویر آزمایشی با تکنیک ها، پرسپکتیوها و زوایای مختلف بگیرید. بهترین راه برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای منظره غوطه ور شدن در طبیعت، لذت بردن از فضای باز، گرفتن هرچه بیشتر عکس های مختلف و آزمایش تکنیک های مختلف است.