مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی کشور

 برای مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی کشور باید بدانید که دانشگاه و آموزشگاه های خصوصی هر دو سازمان‌هایی می باشند که برای آموزش مهارت و دانش به دانشجویان فعالیت می کنند. تا اینکه دانشجویان افراد مفیدی برای جامعه شوند.
 
دانشگاه چیست؟
عبارت دانشگاه به مرکز آموزشی بزرگی گفته خواهد شد که آموزش‌های مقطع سوم (مقطع دانشگاهی) را ارائه دهند. متقاضیان دانشگاه ها دانشجویانی می باشند که قصد کسب تخصص در یک زمینه خاص را دارند. این زمینه‌ها بسیار وسیع می باشند و از پرستاری تا مهندسی و تجارت را شامل خواهد شد.
دانشگاه‌ها مقاطع لیسانس و تحصیلات تکمیلی را ارائه خواهند داد. با توجه به امکانات و رشته‌های ارائه‌شده دانشگاه‌ها بزرگترین مراکز آموزشی در کشورها می باشند.

 آموزشگاه‌های خصوصی چیست؟و مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی!

آموزشگاه‌های خصوصی یا موسسه آموزشی‌، یک مرکز آموزشی می باشد که توسط دولت یا اشخاص جامعه تشکیل بنا شده اند. موسسات یک مهارت خاص را به دانشپذیران آموزش خواهند داد. با این کار بعضی از چالش‌های موجود در جامعه را می‌توانیم مدیریت نمائیم.
موسسات در اکثر مواقع بر یک مهارت بسیار خاص تمرکز خواهند داشت که این مهارت‌ها گونه‌های متنوعی دارند. به طور مثال کشاورزی، هنر، تکنولوژی و غیره. لازم به ذکر است که  مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب همواره به عنوان اولین دانشگاه در دنیا انتخاب می‌شود اما در واقع یک آموزشگاه‌ خصوصی می باشد.

 تفاوت بین رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه و آموزشگاه‌های خصوصی

 تفاوت بین رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه و آموزشگاه‌های خصوصییکی از مهم ترین اختلافات بین آموزشگاه‌های خصوصی و دانشگاه نوع دوره‌های آموزشی است که ئر این دو مرکز آموزشی ارائه‌خواهد شد. دانشگاه دوره‌های لیسانس و تحصیلات تکمیلی را ارائه خواهند داد. دانشگاه‌ها متخصص ارائه بالاترین نوع دوره‌های آموزشی می باشند.
اما یک آموزشگاه خصوصی به کارآموزان یک مهارت یا حرفه را آموزش خواهد داد. با این کار کارآموزان قادر خواهند بود تا یک وظیفه خاص را بخوبی انجام دهند. مدارکی که ارائه‌ خواهد شد در موسسات در بالاترین درجه است نظیر گواهینامه یا دیپلم 

مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی و سطح تخصص در هر یک از ان ها

تخصص گرایی در موسسات بسیار بالا می باشد در حالیکه موسسات فقط در یک زمینه خاص آموزش ارائه خواهد داد. موسسات مرتبط با تکنولوژی تنها در همین زمینه آموزش ارائه خواهند داد. ضمن اینکه خود زمینه تکنولوژی بسیار گسترده می باشد و باز هم تخصصی‌تر خواهد شد به طور مثال موسسات رباتیک تنها در همین زمینه آموزش خواهند داد. به همین خاطر است که نوع مهارت معمولا در پایان اسم موسسات مشاهده خواهد شد.
دانشگاه‌ها کمتر تخصصی عمل می نمایند و در اکثر دوره‌های متفاوتی که به دانشجویان ارائه خواهند داد. در دانشگاه‌ها این دانشکده‌ها می باشند که دوره‌های تخصصی‌تر ارائه خواهند داد.
 
 خودمختاری و استقلال در آموزشگاه های خصوصی و دانشگاه
دانشگاه‌ها موسسات آموزشی بزرگی می باشند که زیرشاخه آزاد دولت به حساب خواهند آمد. به همین خاطر در مدیریت و تصمیم‌گیری مستقل عمل خواهند کرد. دانشگاه‌ها با استفاده از یک شورای قانونی در داخل دانشگاه اداره خواهند شد.
از طرف دیگر، موسسات در تصمیم‌گیری و مدیریت استقلال نخواهند داشت. دولت به طور غیر مستقیم و از طریق وزارت آموزش فعالیت‌های موسسات را کنترل خواهند کرد. دولت این کار را از طریق هیئت مدیره انجام خواهد داد .
بهتر است بدانید که بعضی از موسسات فنی و حرفه‌ای دارای اختیار تام می باشند به خصوص موسسات بزرگ دارای اختیار نام می باشند.
 تفاوت سطح مدرک اساتید در آموزشگاه های خصوصصی و دانشگاه ها
اساتید و اساتید راهنما در دانشگاه‌ها باید دارای مدارک حرفه‌ای باشند. زمینه تحصیلی آن‌ها هم همان زمینه‌ای می باشد که در آن فعالیت می‌ نمایند. به همین خاطر بیشتر اساتید در دانشگاه‌ها پورفسور و دکتر می باشند.
البته برای آموزش در یک آموزشگاه‌های خصوصی داشتن مدرک تحصیلی الزامی خواهد بود اما داشتن مدرک کارشناسی ارشد هم کفایت خواهد کرد.
 
🔸  ابعاد و جمعیت آموزشگاه‌های خصوصی و دانشگاه
دانشگاه‌ها ساختمان‌های بزرگی می باشند که مخصوص بخش‌های مدیریتی کل مجموعه خواهد بود. همچنین دانشگاه‌ها دارای سالن‌های کنفرانس، هتل‌های دانشجویی، مراکز تفریحی، کتابخانه‌ها و… می باشند. تعداد دانشجویان، اساتید، و کارمندان اداری دانشگاه بسیار زیاد است. به همین خاطر یک دانشگاه نیازمندان امکانات و تجهیزات فراوانی می باشد. بعضی از دانشگاه‌ها بیشتر از 30 هزار دانشجو بطور همزمان خواهند داشت.
موسسات دارای ساختمان‌های نسبتا بزرگی می باشند که تعداد آنها زیاد نخواهد بود. این امر به خاطر تعداد کمتر متقاضی می باشد که نتیجتا به امکانات کمتری هم نیاز خواهند داشت. به طور مثال در موسسات نیازی به سالن‌های کنفرانسی نخواهد بود. بلکه نیازمند کلاس‌هایی می باشد که فعالیت‌های خاصی در آن اجرا شوند.
مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی و تفاوت میزان شهریه
نرخ دریافت شهریه نیز در آموزشگاه های خصوصی و دانشگاه متنوع می باشد. شاید در نگاه اول اینطور به نظر خواهد رسید که شهریه‌ی دانشگاه‌ها بیشتر از موسسات غیرانتفاعی می باشد اما باید بدانید که این موضوع کاملا برعکس می باشد. حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه‌ها بسیار پایین‌تر از حداقل و حداکثر شهریه‌ی موسسات خواهد بود.
یکی از دلایل این تفاوت می‌تواند نوع تخصیص کمک هزینه‌ی دولتی به این مراکز آموزشی است. دلیل دیگر نیز تعداد دانشجویانی می باشد که در هر یک از این مراکز به تحصیل مشغول می باشند. قطعا بالا بودن تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها کم بودن شهریه‌ی آن را جبران می نماید.

چطور می توانیم به عنوان مدرس با مجتمع فنی تهران “نمایندگی انقلاب” همکاری کنیم؟

به منظور تدریس در مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب باید تمامی شرایط ذیل را داشته باشید.

  1. سابقه تدریس (حداقل500ساعت) در کلاس های عمومی
  2. مدرک بین المللی دوره های مورد نظر (در صورت موجود بودن)
  3. مصاحبه عمومی (روش تدریس)
  4. مصاحبه تخصصی (توسط اساتید هیات علمی مجتمع فنی تهران)
  5. در صورت تمایل فرم همکاری را تکمیل نمائید.
مدرک سیتی اند گیلدز چیست و شامل چه رشته هایی می شود؟

 مجتمع فنی تهران به عنوان تنها نماینده موسسه سیتی اند گیلدز در کشور می باشد و دریافت آن به این صورت است که دانش پذیرانی که موفق به دریافت مدرک مجتمع فنی تهران شوند، قادر خواهند بود تا با پرداخت هزینه جداگانه، درخواست دریافت این مدرک را نمایند.

مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی و ارائه مدارک سیتی اند گیلدز انگلستان 

به گفته محمدرضا دارابی مدیر امور بین الملل مجتمع فنی تهران مدارک 26 دوره ارزیابی خواهد شد در گروه های فناوری اطلاعات, هنر، مهندسی، برق و الکترونیک،دانش سلامت،مدیریت، مد و پوشاک ، حسابداری و معماری صادر و تحویل دفتر بین الملل خواهد شد.

موسسه City and Guilds لندن در سال 1878 با تلاش بنگاه تجاری لندن و اصناف شهر لندن به منظور استانداردسازی سیستمهای آموزشی و مهارتی در کشور انگلستان تاسیس شد.

در حال حاضر CG در 100 کشور دنیا دارای بالای 10000 مرکز آموزشی می باشد و این مراکز آموزشی توسط 21 دفتر منطقه ای در دنیا مدیریت خواهند شد. از سال 2000 بیش از 20 میلیون نفر از CG مدرک دریافت کرده اند.

CG بعنوان بزرگترین و معتبرترین موسسه آموزشی دنیا با همکاری صنایع، شرکتها، اتحادیه ها و مراکز معتبر آموزشی موفق شده تا در 28 صنعت دنیا و بیش از 600 دوره آموزشی، استاندارد و مدارک بین المللی مورد تایید صنایع، کارفرمایان و مراکز دولتی و خصوصی در سراسر دنیا را ارایه کند.

مجتمع فنی تهران این افتخار را دارد تا با بیش از 40 سال سابقه آموزشی و مورد تایید تعداد زیادی از سازمانهای آموزشی داخلی و بین المللی، دز حال حاضر بعنوان نمایندگی انحصاری CG درایران در بعضی از رشته های کاربردی و مهارتی، خدمات متعددی را شامل مشاوره های آموزشی، برگزاری دوره های متعدد آموزشی، برگزاری آزمونهای CG و اعطای مدارک معتبر CG به متقاضیان ارایه کند.

اطلاعات مدارک

  • عنوان مدرک: City and Guilds
  • وضعیت مدرک: مهارتی / غیر دانشگاهی
  • طبقه بندی مدارک: Award – Certificate – Diploma
  • صدور مدارک: شهر لندن انگلستان
  • مجوز های موجود : کلیه مدارک CG مورد تایید OFQUAL انگلستان و بین المللی می باشد
  • دانشگاه ها و موسسات مورد تایید: تعداد زیادی از مدارک دیپلمای CG ، قابل تبدیل به واحدهای دانشگاهی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس خواهد بود و دانشگاههای انگلستان بسیاری از مدارک CG را بعنوان بخشی از واحدهای دانشگاهی به رسمیت می شناسند. مدارک CG در رشته های متنوعی مورد تایید صنایع، اتحادیه‌ها و شرکت‌های معتبر مرتبط خواهند بود
  • امور اقامتی : مورد تایید سازمانهای مهاجرتی استرالیا، کانادا، نیوزلند و سایر کشورهای دنیا هستند.

مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی و شرایط استخدام استاد دانشگاه آزاد 

مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی و شرایط استخدام استاد دانشگاه آزاد . نداشتن سابقه عضویت و فعالیت در انواع گروه های معاند و مخالف با جمهوری اسلامی ایران

. اطلاع از احکام شرعی و انجام واجبات اسلامی

. عمل به فرامین و گفته های رهبری و داشتن تعهد به اصل ولایت فقیه

. پرهیز از ورود خطوط ناسازگار و نامتعارف با فعالیت ها و پژوهش های علمی در دانشگاه

. باور و اعتقاد قلبی و اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران

. باور متقاضی استخدام به فناوری برتر

. متعهد به اخلاق حرفه ای و قوانین و مقررات صنفی

. متقاضیان آقا به هیچ وچه نباید مشکلی از جهت نظام وظیفه عمومی برای استخدام به عنوان عضو هیأت علمی داشته باشند.

بر ای مطالعه بیشتر: الگوریتم E.A.T چیست؟

 سخن آخر
در حال حاضر بهره‌گیری آموزشی از موسسه‌های خصوصی به خوبی جای خود را در زمینه آموزش باز کرده‌اند و رقیب جدی برای دانشگاه‌ها خواهند بود که با محتوای به روز نشده و قوانین سخت دولتی و البته شهریه‌های بالا، شهره می باشند. انواع آموزش‌ها از فنی مهندسی تا هنر در این آموزشگاه‌ها به خوبی آموزش داده خواهد شد تا شاهد ایرانی آباد باشیم.