دانشپذیران بعد از گذراندن دوره دستیار دندانپزشک چه توانمدی‌هایی را خواهند داشت؟

دانشپذیران بعد از گذراندن دوره دستیار دندانپزشک چه توانمدی‌هایی را خواهند داشت؟

دانشپذیران بعد از گذراندن دوره دستیار دندانپزشک در مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب تمام مواردی که نیاز است یک دستیار دندانپزشک بداند و انجام دهد را به صورت تئوری و عملی اموزش می‌بینند و در محیط کار مانند یک فرد حرفه‌ای مسئولیت‌های خود را می‌دانند و به خوبی آن‌ها را انجام می‌دهند مسئولیت‌هایی مانند:

  • روش های استریلیزاسیون و پیشگیری از سرایت بیماری های واگیر در دندانپزشکی را میداند.
  • لوازم و تجهیزات مورد استفاده جهت درمان بیماران در دندانپزشکی را می شناسد.
  • به عنوان دستیار، در کنار دندانپزشک فعالیت می کند.
  • و…

موقعیت های شغلی که پس از پایان دوره دستیار دندانپزشک خواهید داشت؟

افرادی که این دوره کاربردی را در مجتمع فنی می‌گذرانند می‌توانند به دلیل اینکه کار را به صورت عملی نیز آموزش دیده‌‌اند می‌توانند بلافاصله بعد از پایان دوره مشغول به کار شوند مکان‌هایی مانند:

بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی اصلی‌ترین موقعیت‌هایی هستند که نیاز به دستیار دندانپزشک دارند. به طور کلی چند فرصت شغلی برای دستیار می‌توان ذکر کرد:

  • دستیار دندانپزشک تخصصی: که دستیار دندانپزشکان ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، سالمندان، جراحی فک و دهان از جمله کارهای تخصصی دندانپزشکی هستند که نیاز به دستیار متخصص و حرفه‌ای دارند.
  • آموزش‌دهنده دوره دستیار دندانپزشکی: البته این مورد نیاز به اجازه مدیران دارد و ممکن است از دستیار دندانپزشک برای آموزش کارآموزان استفاده شود؛ مثلا تدریس برخی از دروس به آنها محول شد.
  • فروشنده و بازاریاب محصولات دندانپزشکی: دستیار دندانپزشک می‌تواند از مهارت حرفه‌ای خود برای بازاریابی و فروش محصولات دندانپزشکی استفاده کند.
  • حضور در کادر بیمه دندانپزشکی: شرکت‌های بیمه دندانپزشکی برای بررسی درخواست‌ها و شکایات نیاز به افراد آشنا به امور دندانپزشکی کلینیکی دارند پس یکی دیگر از مواردی کاری دوره دستیار دندانپزشکی حضور در کادر بیمه است.
  • تکنسین بهداشت دهان و دندان: دستیار دندانپزشک این امکان را دارد که در رشته سلامت دهان و دندان ادامه تحصیل بدهد و تکنسین و یا کارشناس سلامت دهان و دندان شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت استخدام دستیار دندانپزشکی می توانید به روزنامه های کثیر الانتشار یا رسانه هایی استخدامی مانند آی استخدام، ایران استخدام، نیازمندی های آفتاب، راهنمای همشهری، دنتال جابز و… مراجعه کنید.

حقوق و مزایای دستیار دندانپزشک بعد از پایان دوره دندانپزشک

حقوق و مزایای دستیار دندانپزشک بعد از پایان دوره دندانپزشک

همانطور که در بالا گفته شد مو قعیت شغلی دستیار دندانپزشک متنوع است و حقوق دستیار نیز بستگی به محل کار ، زمان و نوع فعالیت متفاوت است.

البته استان، شهر و موقعیت مکانی مطب، نیز در میزان حقوق تاثیرگذار است. اما معمولا دستیاری که وظایف منشی‌گری را هم انجام بدهد حقوقی معادل پایه حقوق وزارت کار دریافت می‌کند.

این شغل مناسب دانشجویان و یا کسانی که تمایل به کاره پاره‌وقت دارندنیز می‌باشد. بیشترین تعداد افراد، حقوق پایه وزارت کار و کمی بیشتر از آن را دریافت می‌کنند. عده‌ای نیز با توجه به سابقه کاری، میزان مسئولیت و وظایفی که به آنها محول شده و همینطور موقعیت مطب به سقف حقوق می‌رسند.

با توجه به تعداد بالای دندانپزشکان و فرصت‌های شغلی، زادی که برای دستیار دندانپزشک در تهران است بیشترین میزان دستمزد و پیشرفت کاری نیز متعلق به شهر تهران می‌باشد.

دستیار دندانپزشک مجاز به انجام مراحل زیر در برخی مواقع است:

دستیار دندانپزشک مجاز به انجام مراحل زیر در برخی مواقع است:

وظایف دستار دندانپزشک مشخص است که در مقاله دستیار دندانپزشک قبلی کامل به مطالبی همچون وظایف دستیار دندانپزشک، چگونه می‌توانید دستیار دندانپزشک شوید و… پرداخته‌ایم که در صورت نیاز به این اطلاعات می‌توانید مقاله دستیار دندانپزشک را مطالعه نمائید. 

اما در مواردی که پزشک صلاح بداند، دستیار دندانپزشک علاوه‌بر مسئولیت‌های خودش به انجام کارهای دیگری جرم‌گیری دندان، بکار بردن سیلانت، به کار بردن فلوراید و انجام بی حسی موضعی نیز می‌پردازد.

سخن آخر:اگر به این دوره علاقه‌مند شده‌اید و توانایی انجام مسئولیت‌های که گفته شد را دارید اصلا تردید نکنید با ثبت‌نام در دوره‌های آموزش دستیار دندانپزشک مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب یک قدم بزرگ را به سمت کار مورد علاقه خود بردارید .

گفتن این نکته لازم  و ضروری است که برای مهاجرت این شغل از جمله شغل‌های پرطرفدار است و با وجود مدرک دو زبانه مجتمع فنی می‌توانید به راحتی از این مدرک برای اقدام به مهاجرت استفاده کنید.