برای درک بهتر تفاوت فتوشاپ با ایلاستریتور بهتر است اطلاعاتی از نحوه عملکرد هر کدام از این نرم‌افزارها در اختیارتان قرار دهیم پس اگر می‌خواهید کار گرافیکی انجام دهید و نیاز دارید بدانید کدام‌یک از این نرم‌افزارها برای شما کاربردی‌تر است در ادامه با ما همراه باشید:

نرم‌افزار ایلوستریتور که ادبی نیز می‌باشد یک نرم‌افزار گرافیکی قدرت‌مند برای طراحی حرفه ای به می‌باشد و برای طراحی لوگو،اینفوگرافیک،نمودار،آثار وکتور و… استفاده می‌شود.باید بدانید که این نرم‌افزار امروزه جزو نرم افزار های گرافیکی پر استفاده در حوزه دیزاین و طراحی است.

اما  نرم‌افزار ادوبی و محبوب  فتوشاپ (Adobe Photoshop) این برنامه‌ی کاربردی برای ویرایش عکس است که می توان گفت همه ی کسانی که که کار گرافیک با کامپیوتر را انجام می دهند از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده می کنند. این نرم‌افزار جزو قدیمی ترین و قدرتمند ترین نرم افزار های ویرایش و طراحی تصاویر ، بنر ، پوستر و … می‌باشد.

 تفاوت فتوشاپ با ایلاستریتور در چیست؟

مهم ترین تفاوت میان این دو نرم افزار پرکاربرد که طرفداران زیادی نیز هر دوی این ‌نرم‌افزارها دارند مربوط به بیس و پایه شکل دهنده ی آن ها دارد.
فتوشاپ بر ‌پایه پیکسل شکل گرفته است،اما ایلاستریتور داری پایه برداری می‌باشد.
فتوشاپ بر اساس و مبنای تصاویر شطرنجی و پیکسلی درست شده است.زمانی که این نرم افزار تولید شد برای استفاده ی عکاسان طراحی و آماده‌سازی شده بود که با تصاویر شطرنجی بیشتر سر و کار داشتند،اما اکنون این برنامه پیش‌رفت کرده و برای گرافیک ویدئویی،بنرهای تبلیغاتی،صفحات وب و ویرایش خلاقانه عکس ها استفاده می شود.اما این نرم افزار در زمینه ی طراحی بهترین گزینه برای انتخاب نمی‌باشد.

 تفاوت فتوشاپ با ایلاستریتور و مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها

 تفاوت فتوشاپ با ایلاستریتور و مزایا و معایب هرکدام از آن‌هاحال به توضیح این موضوع که ایلاستریتور بر اساس بردار پایه‌گذاری شده است و در چه مواقعی بهتر از و یا بدتر از فتوشاپ عمل می‌کند می‌پردازیم:

در واقع وکتور ها نقاطی هستند که برای ایجاد خطوط کاملا صاف استفاده می شوند.ایلاستریتور برای ایجاد و ویرایش کارهای متنی بر وکتور همانند گرافیک،لوگوها و دیگر المان های طراحی تعبیه و آماده‌سازی شده است.

باید بدانید که مقیاس پذیری وکتور ها به گونه ای است که هر اندازه که شما بخواهید به راحتی کوچک یا بزرگ می شوند اما وضوح و کیفیت آن ها پایین نخواهد آمد  و همچنان خطوط صاف می باشند،در صورتیکه اگر شما عکس ویرایش شده با فتوشاپ را بزرگ نمایی کنید،خواهید دید که کیفیت آن پیکسلی شده است.

یکی دیگر از مزایای ایلاستریتور (Illustrator) این است کهاین برنامه کاربردی بوده و بسیار ایده‌آل است جهت ساختن پیج های پشت سر هم

از سوی دیگر برنامه ی جذاب فتوشاپ که دروه آموزشی آن با نام دوره تخصصی آموزش فتوشاپ در مجتمع فنی برگذار می‌شود برای ساختن فایل ها و پی دی اف و صفحات پشت سر هم هیچ مشکلی ایجاد نمی‌ کند و برنامه ی کاربردی در این جهت می باشد و از این رو که شماره گذاری صفحات پشت سر هم امری ضروری برای استفاده از اسناد الگوها مناسب است.

می‌دانید که  ساختن لوگو و آرم با فتوشاپ کاری است که هزینه و وقت زیادی را از شما می گیرد،و بازدهی چندان خوبی هم نخواهد داشت چرا که همین کار را با ایلوستریتور می توان انجام داد و آن را دستکاری کرد و یا تغییر داد و خروجی که از آن دریافت خواهید کرد چون مبتنی بر وکتور است وضوح بیشتری را به همراه خود خواهد داشت.

نرم افزار ایلاستریتور برای طراحی  انواع بروشور،فایل های لازم برای مناقصه را ساخت و در تبلیغات صنعتی امناسب است از طرفی دیگر فتوشاپ است که در طراحی بنر های تبلیغاتی بزرگ با رزولوشن زیاد و تبلیغات آن ها بهتر عمل کرده است.

پس در نظر داشته باشید که نرم افزار ایلاستریتور بیشتر برای افرادی مناسب است که کار آن ها طراحی لوگو است و طرف معاملات آن ها مغازه های کوچک از کارخانه های بزرگ هستند به کار برده می شود در صورتیکه عکاسان حرفه ای و کسانی که به عکس های اصلاح شده نیاز دارند بیشتر از فتوشاپ استفاده می کنند.

آموزش نرم افزارهای قدرتمند فتوشاپ و ایلاستریتور در مجتمع فنی تهران

همانطور که توضیح داده شد هر کدام از این نرم افزارها باری مراحلی از طراحی گرافیک مناسب است که با اموزش هر کام از آن‌ها می‌توانید قدم بزرگی را به سمت موفقیت برداشته و برای اینده خود از حالا برنامه‌ریزی کنید.

مجتمع فنی تهران سال‌ها است که در زمینه برگذاری دروه‌های اموزشی مانند دوره‌های آموزشی نرم‌افزارهای گرافیکی فعالیت دارد و با برگذاری دوره‌ها به صورت تئوری و عملی زیرنظر بهترین اساتید به دانشپذیران کمک می‌کند تا بعد از پایان دروه آموزشی خود مانند یک حرفه‌ای وارد بازار کار شوند.

سخن آخر: در حال حاضر دیگر مدرک تحصیلی به تنهایی مانندگذشته نمی‌تواند برای پیدا کردن شغل مناسبتان کمک کننده باشد و برای اینکه بتوانید در کسب و کار مورد علاقه خود مشغول شوید حنما باید با تمام پیچیدگی‌های آن از ابتدا آشنا باشید که این امر با شرکت در دوره‌های آموزشی محقق خواهد شد پس وقت را از دست ندهید و در دوره آموزشی مورد علاقه خود ثبت‌نام کنید.

 

آموزش فتوشاپ

چرا آموزش طراحی سایت