تفاوت عکاسی با موبایل و عکاسی دیجیتال چیست؟

تفاوت عکاسی با موبایل و عکاسی دیجیتال چیست؟

انتخاب ابزاری مناسب برای ثبت خاطرات خود به بهترین شکل، همیشه یکی از دوراهی‌های پیش روی علاقه‌مندان به این رشته هنری خلاقانه و جذاب بوده و خواهد بود چرا که ابزار مناسب مهمترین عامل تأثیرگذار روی کیفیت و زیبایی عکس است، اما کدامیک مناسب‌تر است؟ تفاوت عکاسی با موبایل با عکاسی دیجیتال؟ برای پاسخ  به این سوال، ابتدا باید به بررسی مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم تا با توجه به اولویت‌های خود، یکی را انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های اساسی این دو ابزار عکاسی بپردازیم.

تفاوت عکاسی با موبایل و عکاسی دیجیتال تا کیفیت در برابر راحتی

تفاوت عکاسی با موبایل و عکاسی دیجیتال تا کیفیت در برابر راحتی

بزرگترین تفاوت بین تفاوت عکاسی با موبایل و عکاسی دیجیتال کیفیت و سهولت در استفاده آن‌ها است. موبایل شما کوچک و قابل حمل است پس همیشه شماست.

باید بدانید که یکی از بزرگترین مزایای عکاسی دیجیتال (یک دوربین DSLR)، کیفیت بالای تصاویر ثبت شده می‌بااشد و امکان استفاده از این دوربین در تلفن‌های همراه وجود ندارد و همچنین، ارائه کیفیت در حد DSLR در عکاسی با دوربین موبایل، محال است.

اما همانطور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین مزایای عکاسی با موبایل دوربینی است که همیشه همراه شما است. اگر دوربین خود را در خانه جا گذاشته باشید، نمی‌توانید هیچ عکسی حتی بی کیفیت از لحظه مورد نظر خود ثبت کنید در حالیکه با یک موبایل کوچک می‌توانید به راحتی به ثبت خاطرات خود بپردازید و یادگیری نحوه استفاده از دوربین تلفن همراه به نظر ساده است و تمام سنین قابلیت استفاده از آن را دارند اما برای یادگیری بهتر استفاده از آن و ثبت عکس‌های زیباتر می‌توانید در دوره‌های اموزش عکاسی با موبایل مجتمع فنی تهران شرکت نمائید.

در کنار مزایای عکاسی با موبایل معایبی نیز وجود دارد چرا که کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط دوربین موبایل در بعضی مواقع پائین‌تر از عکس‌هایی است که توسط دوربین گرفته شده است.

مزایا و معایب این نوع عکاسی‌ها طبق هدفی که از گرفتن عکس دارید متفاوت است و از آنجایی‌که اصلی‌ترین هدف عکاسی با موبایل ثبت عکس و اشتراک گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است، این مشکل چندان بزرگ نیست و  علاوه بر این مورد، دوربین‌های موبایلی معایب دیگری نیز دارند که اجازه نمی‌دهد زیاد به آنها در عکاسی اتکا کرد:

  • کنترل کمتر روی تنظیمات نور
  • توانایی ناکافی در بزرگنمایی تصویر
  • احتمال ثبت تصاویر فوق‌العاده بدون امکان چاپ کردن تصویر در ابعاد بزرگ

تفاوت عکاسی با موبایل و عکاسی دیجیتال و تفاوت لنز آن‌ها

تفاوت عکاسی با موبایل و عکاسی دیجیتال و تفاوت لنز آن‌ها

همانطورکه شما نیز می‌توانید با هر سطحی از دانش عکاسی حدس بزنید لنز دوربین موبایل و دوربین باهم متفاوت است.

باید بدانید که بهترین نوع لنز استفاده شده در دوربین‌های هوشمند نیز قابل مقایسه با لنز دوربین‌های DSLR یا دوربین‌های بدون بازتاب نیست. لنز دوربین‌های تلفن همراه، درست مثل سنسورهای آن‌ها بسیار کوچک هستند و عرض این سنسورها ۴ میلی‌متر و ضخامت آنها تنها ۰٫۲ میلی‌متر می‌باشد و این امر مانع از ثبت عکس‌های با کیفیت توسط دوربین‌های موبایل می‌شود. بار دیگر برتری دوربین‌های موبایل تنها در سهولت استفاده است. برای آموزش عکاسی دیجیتال می‌توانید در دوره آموزش عکاسی دیجیتال برای علاقمندان شرکت نمائید.

آموزش تفاوت عکاسی با موبایل و عکاسی دیجیتال در مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب

مجتمع فنی تهران  شعبه انقلاب با برگذاری دوره‌های آموزشی مربوط به عکاسی با موبایل و عکاسی دیجیتال توسط بهترین و مجرب‌ترین اساتید در زمینه عکاسی به شما کمک خواهند کرد تا در این راه حرفه‌ای شوید.

سخن آخر: با شرکت در دوره‌های مجنمع فنی تهران می‌توانید مسیر موفقیت را هرچه سریع‌تر طی نمائید و مانند یک حرفه‌ای آغاز به کار کنید.