برنامه نویسی PHP چیست؟

برنامه نویسی PHP چیست؟

زبان برنامه نویسی PHP یکی از زبان های برنامه نویسی است که سمت سرور بوده و کاربرد اصلی آن، در پیاده سازی وب سایت های دینامیکی یا پویا به خوبی نمایان است.

در واقع عبارت PHP  مخفف Personal Home Page یا همان صفحه خانگی شخصی بوده که بعدها، با انجام مخفف سازی مجدد، به صورت PHP: Hypertext Preprocessor در آمده است تا مفهوم جامع تری را به خود بگیرد.

زبان برنامه نویسی پی اچ پی در سال 1994 توسط فردی به نام راسموس لردورف (Rasmus Lerdorf) و به صورت یک سری توابع کتابخانه ای که با زبان C پیاده سازی شده بود ابداع شد.

در فاصله کوتاهی، نسخه دوم  این زبان برنامه نویسی  نیز توسط لردورف ارائه گردید، که البته تا قبل از ورود نسخه دوم این زبان، به زحمت می شد عنوان «زبان برنامه نویسی» را به آن ارائه داد.

سال 1997،سال تحول شدید این زبان برنامه نویسی بود چرا که دو نفر به نام های زیو سوراسکی (Zeev Suraski) و اندی گاتمنز (Andy Gutmans) شروع به بازنویسی هسته اصلی PHP کردند و این عمل باعث شد تا نسخه سوم PHP متولد شود.

بازنویسی هسته PHP و ایجاد موتور پردازشی زند (Zend Engine) برای ان تحول بزرگی را در مسیر و این زبان برنامه نویسی فوق‌العاده ظرف مدت 10 سال، تبدیل به یکی از مهم ترین ابزار‌های برنامه نویسی برای پیاده سازی پروژه های وب دینامیکی شد.

درباره زبان برنامه نویسی PHP بیشتر بدانید

درباره زبان برنامه نویسی PHP بیشتر بدانید

در ادامه توضیحات بالا درباره زبان برنامنویسی PHP بهتر است بدانید در کنار پیاده سازی بسیاری از پروژه های سفارشی با استفاده از PHP، بسیاری از سیستم های مدیریت محتوای متن باز و عمومی، توسط این زبان برنامه نویسی پیاده سازی شده اند، که در ادامه فهرستی از آن ها آمده است:

  • وردپرس یا WordPress (پرکاربردترین و رایج ترین سیستم مدیریت محتوای جهان)
  • جوملا یا Joomla (یکی از سیستم های مدیریت محتوای قوی و پر طرفدار)
  • دروپال یا Drupal (یکی از سیستم های مدیریت محتوای قوی و پر طرفدار)
  • اوپن کارت یا OpenCart (یک سیستم فروشگاه ساز قوی و ساده)
  • پرستاشاپ یا PrestaShop (یک سیستم فروشگاه ساز قوی)
  • مدیاویکی یا MediaWiki (سیستم مدیریت محتوای ویکی پدیا و سایت های مشابه)
  • مجنتو یا Magento (یکی از قوی ترین سیستم های فروشگاه ساز)
  • وی بولتن یا vBulletin (پر کاربردترین سیستم انجمن ساز یا فوریوم)

این زبان برنامه‌نویسی جذاب که از نظر گرامر و شیوه پیاده سازی، شبیه به دیگر زبان‌های تحت وب مانند: زبان برنامه نویسی سی (C)، سی پلاس پلاس (C++‎)، جاوا (Java) و پرل (Perl) بوده است.،البته سخت گیری های رایج و موجود در زبان های کامپایلری، در زبان برنامه نویسی PHP کم‌تر به چشم می‌خورد و از این رو برنامه نویسی با PHP بسیار ساده و آسان شده است.

آموزش تخصصی برنامه نویسی PHP در مجتمع فنی تهران

آموزش تخصصی برنامه نویسی PHP در مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب یکی از معتبر ترین و بهترین مراکز برگزار کننده دوره های آموزشی از جمله دوره آموزش برنامه نویسی، آموزش سئو سایت، آموزش وردپرس، آموزش طراحی وب و… در کشور می باشد. این بار مجتمع فنی تهران اقدام به برگذاری دوره آموزش تخصصی برنامه نویسی PHP کرده است که دانشپذیران عزیز می‌توانند با شرکت در این دوره آموزشی به طور کامل با این زبان برنامه نویسی آشنا شده و به صورت تخصصی و حرفه ای  زیر نظر بهترین اساتید به صورت تئوری و عملی آن را آموزش ببینند.

 از دیگر مزایای شرکت در دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب این است که دانشپذیران علاوه بر یادگیری حرفه ای و تخصصی برنامه نویسی، بعد از اتمام دوره ها قادر به دریافت مدرک معتبر و دو زبانه بین المللی خواهند شد بهتر است بدانید که مدرک مجتمع فنی مورد قبول تمام مراکز دولتی و خصوصی می باشد از این رو هنرجویان بعد از اتمام دوره ها می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

سخن آخر: اگر شما نیز مانند تعداد زیادی افراد دیگر علاقه‌مند به شرکت در این دوره آموزشی شده‌اید به صفحه آموزش تخصصی برنامه نویسی PHP مراجعه نمائید تا اطلاعات کاملی از نحوه ثبت نام و برگذاری این دوره اموزشی در اختیارتان قرار گیرد.