برشکاری زیر آب حرفه اي جذاب،هيجان انگيز و پرسودمی‌باشد در این حرفه به دليل شرايط خاص کاری پروژه ها برای انجام آن‌ها نياز به غواص صنعتي آموزش ديده ماهر مي باشد كه علاوه بر برخورداري از شرايط جسمي و روحي مناسب ، گواهينامه معتبر اين حرفه را نيز در اختيار داشته باشد.

غواصان صنعتي به واسطه آموزش‌هایی که دیده‌اند و شرایط شغلیشان زندگي جديدي را تجربه خواهند کرد ؛ سفر به اعماق دريا و ديدن مناظري كه اگر اين شغل را نداشتند دیدن آن امكان پذیر نیست علاوه بر جذابیت‌هایی که دارد بسيار مشكل و در مواردي انجام آن غير ممكن مي‌شود.

مزایای شغل برشکاری زیر آب

مزایای شغل برشکاری زیر آباين شغل جذابيتهاي خاصي را براي علاقمندان به اين حرفه فراهم می‌کند،استفاده از جوشكاري زيرآب جهت نصب سازه هاي چند منظوره ، سكوهاي نفتي ، خطوط لوله زيرآبي ، تعميرات كشتيها ، سدها ، نصب زيستگاههاي دريايي و تعميرات مربوط به نيروگاههاي هسته اي كاربرد فراوانی دارد.

اگر به دنبال ماجراجويي هستيد و مشاغل اداري مورد پسند شما نیست غواصي صنعتي و جوشكاري زيرآب تخصص مناسبي برای شما می‌باشد.

توجه داشته باشید که غواصان باید در شرايط ايمن به اجراي پروژه‌ها بپردازند. سرعت عمل بالا يكي از فاكتورهاي مهم در اجراي پروژه هاي غواصي محسوب خواهد شد.

غواصان بهتر است جدا از مهارت برشکاری زير آب مهارتهاي ديگري شامل برشكاري زير آب ، بازرسي و  عكاسي زير آب را نيزبه خوبي فرا گرفته چرا که باعث موفقیت بیشتر در این حرفه می‌شود .

صنعت ساخت و ساز زيرآب امتيازات  مناسبي را براي جوشكاران زيرآبي كه تخصصهاي ديگري دارند، قائل است. برخي از غواصان از اشتغال به كار تعميرات و نگهداري كشتيها لذت مي برند.

فرصتهاي شغلی برشکاری زيرآب و غواصي صنعتي

فرصتهاي كاري مناسب براي غواصان صنعتي به طور چشمگيري در خليج فارس ، درياي شمال و خليج مكزيك رو به افزايش است.

برای اكتشاف منابع جديد نفت و گاز ، نگهداري و تعميرات سكوها ي نفتي و تجهيزات زيرآبي و عمليات بهره برداري از ميادين نفت و گاز باعث از این حرفه جذاب استفاده خواهد شد.

بهتر است بدانید که آسيبهاي واردشده به تاسيسات دريايي به دليل طوفانهاي شديد و شرايط اقليمي درياها ، فرصتهاي جديد كاري جهت غواصان و جوشكاران زيرآب فراهم خواهد آورد.

شغل جوشكاري زيرآب مي تواند نقطه آغازین برای ایجاد فرصتهاي كاري متنوعي همچون بازرسي جوش وتستهاي غير مخرب ، مشاغل مهندسي و غيره بوده و در توسعه كسب و كار نقش مهمي داشته باشد.

اموزش برشکاری زیر آب

اموزش برشکاری زیر آببرشکاری و جوشکاری زیر آب جزء یکی از شاخه های مربوط و مهم غواصی می باشند، برخورداری از این مهارت ها می تواند برای هر غواصی فرصت های شغلی بیشتر و بهتری را ایجاد نماید.

مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب با برگزاری دوره های جوشکاری و برشکاری زیر آب زیر نظر بهترین اساتید این امکان را برای علاقه مندان ایجاد کرده تا آن ها بتوانند با استفاده از امکانات فراهم شده از جمله خوابگاه و اقامتگاه رایگان، تجهیزات غواصی رایگان و لباس غواصی رایگان، جزوه و لاگ بوک، ماسک غواصی، فین، بوت، اسنورکل، سیلندر غواصی، بی سی دی، وزنه، رگلاتور، ابزار برشکاری، انواع الکترود و … صفر تا صد مباحث مربوط به برشکاری را آموزش و پس از پایان هر دوره، به هنرجویان مدرک دوزبانه مجتمع فنی تهران را به آن‌ها ارائه می دهند.

درباره دوره اموزش برشکاری زیر آب بیشتر بدانید:

این دوره آموزشی جذاب به مدت 75 ساعت بوده که 35 ساعت آن تئوری و 40 ساعت آن به صورت عملی می‌باشد و تماما در جزیره هرمز واقع در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

بهتر است بدانید که یک غواص فقط در صورتی می‌تواند به خوبی از پس کارهای زیر آب بربیاید که در بهترین شرایط بدنی و کارایی باشد.جوشکاری و برشکاری زیرآب یکی دیگر از شاخه های مربوط به مهارت غواصی صنعتی است. در مدت اجرای دوره محل اقامت در خوابگاه های جداگانه به صورت رایگان در اختیار دانشپذیران قرار خواهد گرفت و سایر هزینه ها از جمله وعده های غذایی،رفت و آمد به محل سکونت و جزیره برای اتمام دوره و سایر مایحتاج های روزانه به عهده دانشپذیر خواهد بود.

در حین اجرای دوره تجهیزات غواصی”لباس غواصی (وت سوت )، ماسک غواصی، فین، بوت، اسنورکل، سیلندر غواصی، بی سی دی، وزنه، رگلاتور، ایزار برشکاری، انواع الکترود” توسط مرکز آموزش در اختیار فراگیر قرار داده می‌شود.

پیش نیازها

پیش نیازهای دوره اموزش برشکاری زیر آب شامل موارد زیر می‌باشد:

  • غواصی اسکوبا
  • سلامت و قدرت جسمانی و روانی
  • تایدیه پزشک مورد اعتماد
  • برای آموزش غواصی از پایه فراگیر باید یکی از چهار شنای اصلی (شنای قورباغه،کرال پشت،کرال جلو،شنای پروانه) و یا شناور موندن روی سطح آب را آشنایی کامل داشته باشد.
  • غواصی اسکوبا
  • دارا بودن حداقل سن 18
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه