درباره اتوکد دو بعدی و سه بعدی بیشتر بدانید:

آشنا بودن با یکی از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند اتوکد دو بعدی و سه بعدی برای دکوراسیون داخلی، طراحی صنعتی و پیاده سازی ایده هایتان لازم است.نرم افزار اتوکد در واقع یکی از پایه ای ترین برنامه‌ها برای طراحی ایده هایتان با دقت بسیار بالا مانند میلی متری است.

تفاوت اتوکد دو بعدی و سه بعدی

همانطور که گفته شد یکی از پایه‌ترین و ساده‌ترین نرم‌افزارهایی که می‌توانید برای طراحی ایده‌هایتان استفاده نمائید اتوکد دو بعدی می‌باشد که اتوکد سه بعدی علاوه بر نشان دادن طول و عرض یک طراجی به عمق آن نیز اشاره خواهد کرد پس طراحی‌های شما نیز با دقت بالاتری انجام خواهد شد.  تصاویر سه بعدی که توسط این نوع نرم‌افزار طراحی می‌شوند به طراحان و معماران کمک خواهند کرد که شمای دقیق تری از نقشه را داشته باشند.

حتی می‌توانند به صورت یک واقعیت مجازی فرضی داخل خانه بروند و امکانات خانه مانند مکان اتاق ها، محل آشپزخانه و … را مشاهده نمایند.

با استفاده از این نوع نرم‌افزار قادر خواهید بود تا نقشه دقیق‌تر و حذاب‌تری به مشتریان تحویل دهید و به همین‌خاطر مشتریان بیشتری نیز به سمت شما جذب خواهند شد چرا که زمانی‌که افراد متوجه شوند که دقیقا چه چیزی را خواهند داشت و در جزئیات کار قرار گیرند احتمال اینکه از کار شما خوششان بیاید بیشتر بوده و شما نیز می‌توانید فروش بیشتری را داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر: آموزش نرم افزار AutoCAD

اتوکد سه بعدی در چه صنایعی کاربرد دارد؟

اتوکد سه بعدی در چه صنایعی کاربرد دارد؟یکی از تفاوت‌های این دو نوع نرم‌افزار کاربرد آن‌ها است که هریک در یک صنعتی بیشتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت به طور مثال اتوکد سه بعدی در هر صنعتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت اما بیشترین استفاده آن در صنعیت ساختمان سازی، طراحی ماشین، طراحی جامدات و به طور کلی در مهدسی عمران، مکانیک، نقشه کشی و … می‌باشد.

همانطور که گفته شد استفاده کردن از این نرم افزار سه بعدی به این معنا نیست که شما نقش طراحی دو بعدی را کاملا فراموش کنید چرا که این نوع نرم‌افزار نیز مزایایی دارد مانند اینکه این نوع نرم‌افزار شمای سریع‌تری به مهندسان خواهد داد و شامل یادداشت‌هایی نیز می‌باشد که یک مهندس عمران می تواند با نگاه سریع به آن تمامی جزئیات را سریع مشاهده کند.

خبر خوب اینجاست که طراحی های دو بعدی خودتان را می‌توانید به طرح های سه بعدی تبدیل کنید.  بدون آنکه نیاز باشد دوباره به همان اندازه که روی کار وقت گذاشتید روی طرح سه بعدی هم وقت بگذارید.

اتوکد دو بعدی و سه بعدی هر کدام برای چه افرادی مناسب است؟

این دو نرم‌افزار هر کدام مزایایی دارد البته که اتوکد سه بعدی ممکن است دارای مزایای بیشتری باشد اما این نرم‌افزار به درد کسانی نمی خورد که طراحی هایی که توسط این نرم‌افزار دو بعدی  انجام می‌شود به صورت کامل کارشان را راه می اندازد.

رشته هایی هستند که برای کار کردن در آن به یادگیری این نرم‌افزار به صورت سه بعدی نیازی ندارند، مانند یک مهندس برق که کارش ترسیم و طراحی مدار است در این رشته‌ها  برای طراحی این مدارها تنها در دو بعد بررسی می‌شوند و نیازی واقعا به طراحی سه بعدی نیست.

آموزش اتوکد در مجتمع فنی تهران

آموزش اتوکد دو بعدی و سه بعدی در مجتمع فنی تهرانلازم به ذکر است که نرم افزار اتوکد سه بعدی بسیار کار را راحت‌تر کرده و مشتریان قادر خواهند بود به راحتی با جزئیات کار شما آشنا شوند. و همچنین کارشناسان تولید محتوا و مهندسان راحت‌تر می توانند به کار مسلط شده و به همین دلیل کیفیت کارشان نیز بالاتر می‌رود.

با شرکت در دوره اموزش اتوکد که در محتمع فنی تهران شعبه انقلاب زیر نظر بهترین اساتید به صورت عملی و تئوری برگذار می‌شود دانشپذیران علاوه بر دریافت مدرک معتبر و دوزبانه مجتمع فنی می‌توانند رزومه قوی داشته باشند و به راحتی در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوند.