دوره آموزش نقشه برداری چیست؟

آموزش نقشه برداری

 دوره های آموزشی نقشه برداری یا (Surveying) چیست؟ دوره نقشه برداری شاخه  از مهندسی است که به مباحث مربوط به اندازه گیری، محاسبه، جمع آوری، آماده سازی، ذخیره سازی، پردازش، تحلیل، بازیابی و انتقال داده های مکان به منظور تهیه نقشه برای کاربران می‌پردازد.
در این دوره به طور کلی نقشه ها به سه دسته نقشه های خطی، نقشه های عکسی و نقشه با استفاده از تصاویر ماهواره ای تقسیم بندی می شوند. هدف اصلی در انجام نقشه برداری این است که ما موقعیت های نسبی نقاط واقع در سطح زمین و یا نزدیک به آن را تشخیص دهیم.

  1. آشنایی با دوره های آموزش نقشه برداری

  2. لیست کلاس های نقشه برداری در حال برگزاری مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

  3. سرفصل ها دوره های نقشه برداری در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

دوره های آموزشی نقشه برداری در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

این دوره برای افرادی که در حوضه نقشه برداری و موارد زیاد دیگری که در ادامه به ان اشاره می‌کنیم می‌خواند شروع به کار کنند و یا می‌خواهند حرفه‌ای‌تر به انجام آن بپردازند مناسب است.فعالیت‌هایی مانند:

  • نقشه‌برداری مسیر
  • نقشه‌برداری زیرزمینی
  • نقشه برداری زمینی
  • نقشه‌برداری هیدروگرافی
  • نقشه‌برداری نظامی
  • نقشه‌برداری ثبتی
  • نقشه برداری فضایی و نجومی
  • نقشه برداری هوایی
  • نقشه‌برداری شهری
  • نقشه برداری باستان شناسی
  • نقشه‌برداری ساختمانی
  • و …..

مزایای شرکت در دوره‌های آموزش نقشه برداری در مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب

  • دوره ­های آموزش نقشه برداری به صورت تخصصی زیر نظر اساتید برجسته کشور
  • با ارائه مدرک بین المللی از دانشگاه های معتبر دنیا
  • ارئه مدرک دو زبانه معتبر در سطح جهانی
  • معرفی به بازار کار
  • مشاوره راه اندازی کسب و کار

دوره‌های مرتبط با آموزش نقشه برداری

اگر در شغل نقشه‌برداری مشغول هستید و نیاز به پیشرفت در شغل و حرفه خود رل دارید می‌توانید با شرکت در دوره‌های مرتبط با  نقشه برداری موفق‌تر از قبل در کسب و کار خود عمل کنید.

  1. آموزش نرم‌افزار CARRIER
  2. طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان 1
  3. نرم افزار AutoCAD Civil 3D
  4. و…

برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه برگذاری دوره‌ها می‌توانید از طریق صفحه اصلی مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب اقدام نمائید و یا شماره‌ 02166939772 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دوره های آموزشی نقشه برداری در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

دوره های آموزشی نقشه برداری در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

تمامی دانشجویان رشته های عمران، نقشه برداری و همچنین علاقه مندان به رشته نقشه برداری میتوانند با شرکت در کلاس های آموزشی نقشه برداری در مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب تمامی مباحث مربوط به این دوره و همچنین نرم افزار های مربوط به آن را از مبتدی تا پیشرفته آموزش ببینند. 

لیست دوره های ارائه شده در دپارتمان نقشه برداری و تاسیسات در مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب

گرایش های مربوط به دوره آموزش نقشه برداری

ژئودزی (Geodesy) یکی از دشوارترین شاخه ها در مهندسی نقشه برداری است که با استفاده از ژئودزی یا نقشه برداری زمینی می توانیم شکل و ابعاد زمین و عوارض سطحی آن را در نقشه های نقشه برداری تعیین کنیم.

در واقع می توان  ژئودزی علم اندازه‌گیری و نمایش سطح زمین است. که خود به شاخه های ژئودزی فیزیک، ژئودزی دینامیک و ژئودزی ماهواره ای تقسیم بندی می شود،  هر کدام از این شاخه ها نشان دهنده هدف خاصی در زمینه نقشه برداری زمینی می باشد.

فتوگرامتری با استفاده از دانش می توانیم به اطلاعات سه بعدی تصاویر گرفته شده دست پیدا کنیم. در این شاخه تهیه نقشه ها و تصاویر با استفاده از عکس برداری زمینی، هوایی و ماهواره‌ ای صورت حرفه‌ای انچام می‌شود. فتوگرامتری را می توان شاخه ای از نقشه برداری دانست که هدف آن تعیین مختصات نقاط است.

سامانه اطلاعات مکانی (GIS) مخفف عبارت Geospatial Information System است، که به معنای سامانه اطلاعات مکانی می باشد.

بهتر است بدانید که این گرایش به دلیل موقعیت شغلی فراوان، دارای محبوبیت خاصی میان مهندسان نقشه برداری می باشد. این سامانه کاربردهای فراوانی دارد که از مهم‌ترین کاربردهای آن می توان به ذخیره سازی، بازیابی و پردازش داده های مکانی و … اشاره کرد.

سنجش از دور (RS) مخفف عبارت Remote Sensing است، که به معنای سنجش از دور می باشد. این گرایش تقریباً شبیه به  فتوگرامتری است با این تفاوت که در سنجش از دور، همان طور که از نامش پیداست جمع ‌آوری اطلاعات از راه دور و بدون تماس فیزیکی صورت می گیرد ولی این تصاویر و اطلاعات در نقشه برداری سنجش از دور به صورت ماهواره ای به دست آورده می شود.

کاداستر (Parcel Map) یا همان پاراسل مپ به نامی است که به نقشه‌برداری ثبتی اطلاق داده می‌شود. نقشه های کاداستر نشان دهنده مرزها و مالکیت های قطعات زمین می باشند، ارزش حقوقی کاداستر به همین دلیل بالاتر است. 

هیدروگرافی یا همان (آب نگاری) که هدف از انجام آن  تهیه اطلاعاتی راجع به عمق آب ها و توپوگرافی کف منطقه می باشد. این نقشه ها جهت امنیت در انجام ناوبری، توصیف شکل بسترهای دریایی، توصیف دقیق طبیعت و …. صورت می گیرد.