آموزش نرم افزار AutoCAD هر ساله در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب زیر نظر اساتید با تجربه برگزار می گردد. نرم افزار AUTOCAD یکی از محصولات شرکت AUTODESK که در آمریکا مستقر میباشد، طراحی شده است. نرم افزار اتوکد AUTOCAD، نرم افزار مادر مهندسی و برنامه ی اصلی و استاندارد طراحی و نقشه کشی محسوب میشود.

به عبارتی میتوان گفت که نرم افزار AUTOCAD، جایگزین مداد، کاغذ، خط کش، گونیا و حتی میز رسم طراح می شود، زیرا بدون در اختیار داشتن این لوازم اولیه مهندسی، می توان ‌با نرم افزار اتوکد (AUTOCAD)، نقشه ها با اندازه ی مشخص و دقیق رسم کرد. این نرم افزار قابلیت ترسیم مدل و طرح های سه بعدی را هم دارد و در این زمینه هم از توانایی بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است که کاربرد این نرم افزار معطوف به رشته های معماری یا عمران نمی باشد، بلکه در رشته های مهندسی مکانیک، طراحی صنعتی، صنایع، برق و … کاربرد مستقیم دارد، به همین دلیل است که نسخه های متفاوتی را تحت عنوان AUTOCAD Mechanical یا AUTOCAD Electerical  را به بازار ارائه کرده است.

 

حال می توان به دانشجویان رشته های مهندسی گفت که بهتر است، با شرکت در این دوره ی آموزشی، خود را به استانداردهای ارایه کار نزدیک کنند، زیرا در بازار کار امروز، برای نشان دادن طراح های اولیه به کارفرما بایستی نقشه های خود را در نرم افزار اتوکد (AUTOCAD) ترسیم کرده و به کارفرما ارائه کنیم.

در بازار کار امروز نرم افزار اتوکد برای مشاغل فنی و کارگاهی هم کاربرد فراوان دارد. به طور مثال برای طراحی کابینت هم بایستی ابتدا نقشه های کابینت را رسم کرده و با استفاده از این نرم افزار مساحت و فضای اشغال کابینت را به دست آورد.

همچنین برای حرفه ی ماکت سازی هم می توان نقشه های گسترده ی حجم مورد نظر را ترسیم کرده و سپس بعد از برش لیزر توسط دستگاه های برش از طریق نقشه های اتوکد، به راحتی ماکت را به هم بچسبانیم.

و در آخر بسیاری از افراد CAD را معادل AutoCAD می دانند، در حالی که CAD معنایی عمومی تر دارد. CAD مخفف Computer Aided Design (طراحی به کمک کامپیوتر) است، به هر گونه برنامه ای که، مشابه AutoCAD برای طراحی برداری تهیه شده باشد گفته می شود.

چه کسانی می توانند در دروه های آموزش نرم افزار AutoCAD شرکت نمایند؟

آموزش نرم افزار AutoCAD

AutoCAD راه را برای تمام صنایع از قبیل ساختمان، مکانیک، برق، تجهیزات پزشکی وغیره هموار کرده است. لذا لازم است تمام مهندسان و طراحان کار با نرم افزار اتوکد را یاد بگیرند واز آن برای پیشبرد امورشان در رشته کاری خود به بهترین شکل بهره مند شوند.

مدت دوره: 60ساعت

پیش نیاز: ندارد

مخاطبان دوره آموزش نرم افزار AutoCAD 

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته­ های مهندسی معماری، شهرسازی، شیمی، عمران، مکانیک، راه­سازی، ساخت تولید، برق، الکترونیک، نقشه کشی، ترسیمات دقیق و … .

پس از اتمام دوره های آموزش نرم افزار AutoCAD، به هنرجویان یک مدرک معتبر دو زبانه از طرف مجتمع فنی تهران ارائه می شود.

جهت شرکت در دوره های آموزش نرم افزار AutoCAD می توانید از طریق همین سایت اقدام به ثبت نام نمایید و جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.