آموزش نرم افزار 3D Max

آموزش نرم افزار 3D Max: طراحی به کمک کامپیوتر و پیش نمایش محصول، فضا، ایده و… به یکی از روش­های معمول در صنایع مختلف بدل شده ­است. در این راه نرم افزارهای گوناگونی پا به عرصه وجود گذاشته ­اند که در این میان 3D MAX را می­توان در زمره مهم­ترین­ ها به شمار آورد. افرادی که قصد کار با این برنامه را دارند در ابتدا باید از یک قوه تخیل بسیار بالا برخوردار شوند زیرا فاکتور اساسی برای موفق شدن در کار با این برنامه تخیل پردازی در دنیای مجازی ای که با آن سر و کار دارید است.

در مرحله بعد باید از تمامی حالات و خواص مواد از جمله چگونگی حالت انعکاس یا تصویر بر روی آن جسم مورد نظر یا چگونگی مراحل ذوب آن جسم در دماهای مختلف جهت دادن حالت واقعی تر به جسم آشنا باشد. به کمک این نرم ­افزار طراحان ایده ­های خود را مطرح کرده و به کمک جاذبه­ های بصری به دفاع از آن می­ پردازند. در بسیاری از موارد، نزدیکی تصاویر ارائه شده به واقعیت ­های موجود در دنیای پیرامون ما، سبب شگفتی ناظران شده و اسباب درک بهتر طرح ­های ارائه شده را فراهم می­کند.

قابلیت های نرم افزار 3D Max

تصور کنید برای خرید یک محصول، به کمک چند تصویر بتوانید با انواع مدل­ ها، رنگ ­ها، مواد به کار رفته و… آن آشنا شوید و پس از خرید به کمک یک انیمیشن کوتاه، روش کنار هم قرار دادن قطعات این وسیله را فرا گیرید. خود را در حال تغییر دکوراسیون و نور پردازی یک بنا تصور کنید. چگونه می­ توان قبل از انجام هر اقدامی نتیجه را بررسی کرد؟ در مثال مذکور نمایش نزدیک به واقعیت، نقش بسزایی در انتخاب یا عدم انتخاب محصول یا طرح را دارد.

تمامی مراحل انجام شده توسط نرم­ افزارهای شبیه ساز سه­ بعدی مانند 3D MAX در این امر دخالت دارند. این موارد عبارتند از مدل سازی طراحی نور، طراحی مواد، تنظیمات رندر و حتی محل قرارگیری ناظر (دوربین). در بسیاری موارد طراحان ترجیح می ­دهند در زمینه نور، مواد و انجام تنظیمات رندر از Pluginها یا موتورهای رندر سازگار با نرم­افزار 3D MAX استفاده کنند تا نسبت کیفیت به زمان، عدد بزرگتری باشد.

قابلیت به هم چسباندن کاراکترها و صحنه­ های مختلف برای تولید یک انیمیشن بلند، مدیریت پردازش تصاویر، امکان بهره ­گیری از انواع پلاگین­ ها در نرم ­افزار، امکان مشاهده عکس ­العمل­ های یک کاراکتر در انیمیشن، کنترل کامل بر روی انیمیشن تولید شده و حرکات آن و …. همه و همه از قابلیت ­های بالا و حرفه­ای نرم­افزار 3D MAX ارائه­ای دیگر از شرکت اتودسک است که کمک شایانی در طراحی­ های سه بعدی به مهندسین معماری، طراحان صنعتی، مدل سازی و… می­کند. اگر شما ذهنی خلاق و دارای قوه تخیل بالایی هستید انتخاب این نرم ­افزار تأثیر چشمگیری در به عینیت بخشیدن توانایی­ هایی شماخواهد داشت. بدون شک شما با این نرم افزار قادر به ساخت بازی و انیمیشین­ های سه بعدی خواهید بود.

آموزش نرم افزار 3D Max

قابلیت های نرم افزار 3D Max در مجتمع فنی تهران نمانیدگی انقلاب

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب برگزار کننده دوره های آموزش نرم افزار 3D Max با بهترین استادان متخصص در این زمینه می ­­باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. جهت ثبت نام در دوره های آموزش نرم افزار 3D Max می توانید به سایت مجتمع فنی تهران نماینذگی انقلاب مراجعه و یا به صورت حضوری به کارشناسان این مجموعه مراجعه نمایید.

کاربرد دوره(بازار کار): طراحی سه بعدی، انیمیشن سازی، ساخت بازی، جلوه­های ویژه سینمایی، طراحی نماهای داخلی ساختمان

محل برگزاری دوره: مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

کاربرد دوره(بازار کار): طراحی سه بعدی، انیمیشن سازی، ساخت بازی، جلوه ­های ویژه سینمایی، طراحی نماهای داخلی ساختمان

مخاطبان دوره: معماران، گرافیست­ها، فیلمسازان، انیمیشن سازان، تمامی علاقه­مندان به ساخت بازی­های کامپیوتری و طراحی سه بعدی

چرا باید این دوره را بگذرانیم؟

دلیل اصلی گذرندان این دوره کاربرد وسیع این نرم­افزار در طیف وسیعی از کاربران آن است، نظیر: کاربرد 3D max در معماری

معماران و گرافیست‌ها نیز می‌توانند از این برنامه برای پیش‌نمایش بناها و مدل‌هایی که هنوز ساخته نشده‌اند، استفاده کنند.کاربرد دیگر این نرم افزار در معماری تبدیل پلانهای ساده به شکل سه بعدی میباشد همچنین از نقشها و ترسیمات انجام شده در نرم افزار autocad هم پشتیبانی میکند که برای معماران اهمیت بسیار دارد . همچنین به کمک 3D max میتوان نماهای داخلی ساختمان را طراحی و مشاهده نمود. interior and exterior design را هم میتوان به راحتی طراحی نمود و با خروجی گرفتن طرحمان میتوان سازهای خود را قبل از اجرا مشاهده نمود و نواقص ان را از بین برد که کمک شایانی به معماران و طراحان این صنعت کرده است.

کاربرد 3D max در طراحی صنعتی

از این نرم افزار میتوان در طراحی های صنعتی هم با قدرت زیاد کمک گرفت و در این صنعت به خوبی از تریدیمکس بهره برد.

متحرک­سازی (پویانمایی)

از جمله توانایی‌های دیگر این نرم‌افزار قابلیت متحرک سازی آن می‌باشد که این محصول را تبدیل به یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای ساخت محصولات بصری در زمینه ساخت انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی کرده است همچنین این محصول دارای plugin های متعدد و قدرتمندی می‌باشد که در صنعت جلوهای ویژه سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه کسانی می توانند در این دوره شرکت کنند؟

طراحان، گرافیست­ها، مهندسین معماری و شهرسازی، فیلمسازان، انیمیشن­سازان، سازنده­های بازی و تمای علاقه­مندان به طراحی­های سه بعدی.

مدت دوره: 100ساعت

پیش نیاز: ندارد

سرفصل دوره آموزش نرم افزار 3D Max

1-معرفی و نصب 3D max و آشنايي با فضای کاری نرم­افزار

1-1معرفی نرم­افزار 3D Max و تاکید بر کاربردهای آن در رشته‌های مختلف

2-1بررسی روش نصب و Crack نرم افزار

2- مدلسازی

1-2 اشیاء اولیه استاندارد و توسعه یافته

2-2 جابجایی، دوران، تغییر مقیاس اشیاء

3-2 روش های مختلف copy اشیاء

4-2 اصلاح کننده­های پارامتریک

5-2 آشنایی با اشکال دوبعدی

6-2 بررسی دستورات مربوط به اشکال دوبعدی(Editable spline)

7-2 بررسی روش‌های مدلسازی با اشکال دوبعدی

8-2 دستورات بخش Compound object

9-2 استفاده از Editpoly و دستورات مربوط به این اصلاح کننده برای مدلسازی به روش­های مختلف

3-طراحی مواد

1-3 آشنایی با تئوری ساخت مواد و برجسته‌سازی خواص مهم مواد برای طراحی در نرم‌افزار

2-3 بررسی فاکتورهای مهم ماده نوع Standard

3-3 بررسی نقوش(Maps)

4-3 بررسی انواع مختلف مواد در موتور رندر Scanline

5-3 شناخت کتابخانه مواد

4-نورپردازی

1-4 بررسی تئوری نورپردازی و مسائل مربوطه در دنیای واقعی

2-4 شناخت نورهای Standard  و خواص آن‌ها

3-4 انجام نورپردازی طبیعی و مصنوعی در فضای نرم‌افزار

4-4 آشنایی با مفهوم روشنایی غیر مستقیم و روش‌های ایجاد آن در نرم‌افزار

1-4-4 Grandiosity

2-4-4 Light tracer

5-4 شناسایی نورهای Photometric و خواص آن‌ها

6-4 شناخت Exposure و استفاده از آن در خروجی

5- دوربین

1-5 بررسی تئوری دوربین (نحوه کارکرد آن) در دنیای واقعی

2-5 ساخت دوربین به روش‌های مختلف و بررسی خواص آن

3-5 بررسی جلوه‌های عمق میدان وضوح و تارشدگی در اثر حرکت

6- انیمیشن

1-6 بررسی تئوری ساخت و ایجاد انیمیشن و نحوه ادراک مغز(خطای دید)

2-6 ساخت انیمیشن‌های پارامتریک و تبدیلی

3-6 انیمیشن روی مسیر

4-6 بررسی زمان در بخش Time configuration

5-6 بررسی Track view

6-6 رندر انیمیشن

7-6 ساخت جلوه ویژه آتش و مه

8-6 استفاده از سیستم­های ذره­ای

مخاطبان دوره

معماران، گرافیست­ ها، فیلمسازان، انیمیشن سازان، تمامی علاقه­ مندان به ساخت بازی­ های کامپیوتری و طراحی سه بعدی

جهت اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزش نرم افزار 3D Max می توانید با شماره تلفن های 66939772 – 66933439 تماس حاصل فرمایید.