آموزش فتوشاپ برای معماری

آموزش فتوشاپ برای معماری به صورت جداگانه برای دانشجویان معماری و افرادی که با معماری سر و کار دارند در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب برگزار می گردد. با شرکت در دوره های آموزش فتوشاپ برای معماری می توانید به کمک نرم افزار فتوشاپ کارهای معماری خود را طراحی و ویرایش نمایید. این دوره ها زیر نظر اساتیدی ماهر و بنام در زمینه نرم افزار فتوشاپ برگزار می شود و تمام نکات اوصلی و طلایی این نرم افزار به صورت حرفه ای به هنرجویان آموزش داده می شود. یکی از مزایای بسیار مهمی که هنرجویان با شرکت در دوره آموزش فتوشاپ در مجتمع فنی تهران از آن برخوردار می شوند این است که بعد از اتمام دوره ها یک مدرک معتبر دو زبانه بین المللی به آن ها تعلق خواهد گرفت. این مدرک مورد قبول تمام مراکز می باشد و هنرجویان به راحتی می توانند بعد از اتمام دوره های آموزش وارد بازار کار شوند.

کاربرد نرم افزار فتوشاپ در معماری

آموزش فتوشاپ برای معماری

فتوشاپ از جمله نرم افزارهای کاربردی برای رشته معماری است. معماران نیز برای بیان طرح های خود لازم است با ابزارهایی هم چون فتوشاپ ایده ها و طراحی های خود را ارائه نمایند. از جمله کاربردهای مهم این نرم افزار برای معماران در مباحث شیت بندی و پست پروداکشن است. طبق دروس ارائه شده در چارت آموزشی رشته تحصیلی معماری، معماران چه در دوران تحصیل، چه در بازار کار لازم است طراحی های خود را با استفاده از نرم افزارهای مدل سازی به تصویر بکشند. فتوشاپ در مبحث پست پروداکشن امکان نورپردازی و نسبت دادن جنس و مصالح مورد نظر طراح به طرح را ایجاد می کند. هم چنین جهت ارائه طرح در قالب شیت های طراحی، فتوشاپ این امکان را فراهم می کند که پس زمینه های دلخواه برای چیدمان های مختلف نقشه ها و عکس ها توسط کاربر ایجاد شوند. افرادی که در زمینه معماری فعالیت و یا تحصیل می کنند، به خوبی می دانند که یادگیری فتوشاپ و گذراندن دوره های تخصصی آن، به چه میزان برای آینده شغلی آن ها اهمیت دارد. رنگ هایی که فتوشاپ پشتیبانی می کند عبارت است از LAB، RGB، CMYK، Bitmap و سیاه و سفید.

معماران با نرم افزار فتوشاپ می توانند طرح ها و کارهای خود را رنگ آمیزی، برش و تغییر اندازه، ترکیب، ویرایش و نور آن را تنظیم نمایند تا آن چه را که می خواهند، به دست آورند. یکی از ویژگی های مهم نرم افزار فتوشاپ این است که معماران می توانند اندازه های خود را بر حسب سانتی متر، میلی متر، اینچ و پیکسل اندازه بگیرند. همچنین نرم افزار فتوشاپ تمامی فرمت های ذخیره سازی تصاویر از جمله   GIF، PNG، JPEG و TIFF پشتیبانی می کند و فرمت اختصاصی این نرم افزار PSD می باشد. در واقع در معماری از فتوشاپ عمدتاً برای ایجاد تصویر و گرافیک استفاده می ‌شود و به تولید رندر‌های معماری، تجسم‌ ها و نمودارهای ارائه و اسناد مشتری کمک می ‌کند. این روش با کار عکاسان معماری که ترجیح می ‌دهند از ابزار اقتباس، ویرایش و بهبود تصویر استفاده کنند متفاوت است. خواه اضافه کردن رنگ ساده به طرح، یا انجام پردازش در یک رندر کامل فتوشاپ در زندگی روزمره معماران نقش مهمی دارد. استفاده از فتوشاپ برای گرافیک معماری تقریباً امر مهمی است. در اینجا برخی از موارد اصلی را که معماران و دانشجویان معماری از فتوشاپ استفاده می‌ کنند بررسی می ‌کنیم:

  • افزودن رنگ به نقشه‌ ها، نما ها و مقاطع
  • ایجاد مقاطع
  • ایجاد نمودارها یا نقشه‌ های آکسونومتری
  • ایجاد رندرها
  • ایجاد حجم کامل معماری
  • شیت بندی برای ارائه

بیشتر بخوانید: آموزش فتوشاپ با مدرک معتبر

ثبت نام در دوره های آموزش فتوشاپ برای معماری

آموزش فتوشاپ برای معماری

علاقمندان به یادگیری آموزش فتوشاپ برای معماری می توانند به صورت آنلاین و از طریق سایت مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب اقدام به ثبت نام نمایند. به دلیل استقبال هنرجویان دوره های آموزش فتوشاپ برای معماری هر ساله زیر نظر اساتید با تجربه و مجرب در این مجموعه برگزار می گردد و این دوره ها جزو پر مخاطب ترین دوره های این مجموعه به شمار می رود.  همانطور که در بالتر نیز به آن اشاره شد هنرجویان پس از گذراندن دوره آموزش فتوشاپ برای معماری به هنرجویان یک مدرک معتبر دو زبانه که مورد تایید شرکت های دولتی و خصوصی می باشد، ارائه می شود. هنرجویان می توانند با این مدرک به سرعت وارد بازارکار شده می توانند مشغول به کار شوند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره ها و تاریخ شروع با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.