آیا کودکان هم می‌توانند غواص شوند؟ ونحوه آموزش غواصی برای کودکان:

کشف دنیای زیر آب توسط غواصی برای اکثر افراد به خصوص کودکان یک  فعالیت هیجان‌انگیز به حساب می‌آید. اگر دارای کودکانی جسور و بلندپرواز هستید، حتما تجربه‌ی غواصی دنیایی متفاوت را برایشان به ارمغان خواهد آورد. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که ورزش‌های آبی نقش مؤثری در پرورش خلاقیت و مهارت‌های بدنی کودکان دارد.

برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری درباره این رشته ورزشی که جذابیت بسیار زیادی برای کودکان دارد در اختیارتان قرار دهیم در ابتدا باید اطلاعات کاملی از مکانیزم آموزشی دوره‌های غواصی کودکان داشته را برایتان بازگو کنیم تا بتوانید تجربه‌ی امن و مهیجی را برای کودک دلبندتان به ارمغان بیاورید.

نحوه آموزش غواصی برای کودکان

نحوه آموزش غواصی برای کودکانبرای این اموزش سیستم‌های مختلفی در دنیا وجود دارد مانند CMAS، PADI و SSI که رایج‌ترین سیستم‌های آموزشی هستند هر یک از این سیستم‌های اموزشی دوره‌های به خصوصی دارند البته سیستم CMAS در ایران از طرفداران بیشتری برخوردار است.
در این سیستم آموزشی (CMAS) برای آموزش کودکان 3 دوره‌ی هیجان‌انگیز در نظر گرفته شده است دوره‌هایی مانند: دلفین برنز، دلفین نقره‌ای و دلفین طلایی. هر یک از این دوره‌ها محتویات آموزشی کاملا مشخصی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.
پیشنهاد ویژه:مطالعه مقاله آموزش غواصی

آیا کودکان برای شرکت در دوره آموزش غواصی برای کودکان پیش نیاز خاصی نیاز دارند؟

شرکت در این دوره آموزشی برای کودکان راحت‌تر از آن چیزی است که تصورش را هم خواهید کرد. برای یادگیری غواصی حتی نیازی نیست که کودک شنا کردن بلد باشد و مهارت‌های روی آب ماندن را در فرایند آموزشی به آسانی فرا خواهد گرفت.

کودکان از چه سنی می‌توانند غواصی را شروع کنند؟

اکثر کودکان از سنین 8 تا 14 سالگی قادر خواهند بود تا در دوره‌های آموزش غواصی برای کودکان ثبت‌نام کنند. از نظر جنسیت هم تفاوتی در غواصی وجود ندارد و کودکان دختر و پسر می‌توانند غواصی را تجربه کنند.

غواصی کودکان دارای چند مرحله می‌باشد؟

غواصی کودکان دارای چند مرحله می‌باشد؟غواصی کودکان معمولا در 4 مرحله و در بعضی موارد در 6 مرحله آموزش داده خواهد شد. محتویات این دوره‌ها  علاوه بر مهارت‌های عملی، که زیر نظر بهترین اساتید برگذار خواهد شد دروس جذابی دیگری مانند باستان‌شناسی و عکاسی زیر آب در حد بسیار مقدماتی دارد که می‌تواند کودکانتان را حسابی مجذوب خود کند.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری ذزر زمینه نحوه برگذاری دوره آموزش غواصی برای کودکان در مجتمع فنی تهران را دارید می‌توانید با شماره‌ 02166933379 تماس حاصل نمائید.