آموزش طراحی لباس سنتی به صورت تخصصی در آموزشگاه ها آموزش داده نمی شود اما با یادگیری حرفه طراحی لباس می تواند لباس های سنتی و محلی انواع شهرهای ایران را طراحی کنید. لباس های سنتی در اکثر شهرهای ایران طرفداران خاص خود را دارد و به نوعی فرهنگ و رسومات یک شهر را به نمایش می گذارد. لباس های سنتی با توجه به طراحی و تنوعی که دارند، در بازار طرفداران بسیاری دارد و اگر به خوبی طراحی لباس را آموزش دیده باشید، به راحتی می توانید لباس سنتی هر شهر را طراحی کنید.

آموزش طراحی لباس هر ساله در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب و زیر نظر اساتید برجسته کشور برگزار می شود و تمامی علاقمندان می توانند در این دوره ها شرکت نمایند. دوره های آموزش طراحی لباس باعث می شود تا شما بتوانید هر نوع لباسی را مانند سنتی، مجلسی، ورزشی، مردانه، زنانه، بچگانه و … را طراحی کنید. لباس های امروزی توسط طراحان حرفه ای طراحی می شود و پس از آن به مرحله دوخت می رسند که توسط خیاطان ماهر لباس ها آماده می شود و سپس وارد بازار می شود و مردم با توجه به سلیقه و انتخاب خود، آن ها را خریداری می کنند.

طراحی لباس از سال های گذشته تا کنون به روش های مختلفی انجام شده است و برخی از طراحان، ایده اولیه خود را روی کاغذ پیاده سازی می کنند و برخی دیگر به کمک نرم افزارهای طرح لباس طرح خود را شبیه سازی می کنند و اما دسته ای دیگر، با آویزان کردن پارچه روی فرم اولیه لباس، طرحی را که مد نظرشان است، پیاده سازی می کنند. وقتی که طراح لباس کاملا از هماهنگی و تناسب پارچه ها راضی باشد با یک طراح الگو حرفه ای مشورت می کند تا طرح ابتدایی خود را روی کاغذ یا به وسیله نرم افزار های کامپیوتری کامل کند. آموزش طراحی لباس سنتی باید به مد دقت فراوانی داشته باشد تا بتواند با توجه به مد و نیاز جامعه طراحی زیبا و مورد قبولی را ارائه کند. در طراحی لباس آن چیزی که حائز اهمیت است خلاقیت و ایده پردازی قوی طراح لباس است.

صنعت مد و پوشاک

در حال حاضر صنعت مد دارای طیف گسترده ای از مشتریان است به همین علت بیش از هر چیز دیگر متکی بر فروش بازار انبوه است. با توجه به این موضوع، طراح لباس روندهایی را تعیین می کند که به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان از پارچه های ارزان تر و تکنیک های ساده تر برای تولید انبوه استفده کند. در نتیجه محصول نهایی می تواند خیلی راحت با یک دستگاه تولید شود. برای آموزش طراحی لباس سنتی ، زمانی که به خوبی به حرفه طراحی لباس تسلط پیدا کردید، می توانید چندین طرح لباس سنتی را طراحی کنید و زمانی که به خوبی توانستید این کار را انجام دهید، می توانید آن را به دیگر علاقمندان آموزش دهید و در کنار آن، یک کارگاه تولیدی راه اندازی کنید و طراحی و دوخت لباس های سنتی را انجام دهید.

در آموزش طراحی لباس شما با طراحی فیگور، طراحی کالکشن، مد و سبک شناسی، جنسیت سازی و طراحی مولاژ آشنا می شوید و می توانید به طور کامل با تمام مباحث طراحی لباس آشنا شوید و با توجه به خلاقیت و ایده پردازی خود بهترین و زیباترین طراحی های لباس را انجام دهید. کار با نرم افزار در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما می کند و راحت تر می توانید طرح های لباس سنتی خود را پیاده سازی کنید و همچنین به کمک نرم افزار می توان دقت و کیفیت کار را افزایش داد.

اصول طراحی لباس

آموزش طراحی لباس در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، برگزار کننده دوره های مقدماتی و پیشرفته طراحی لباس می باشد و این دوره ها در یک محیط کاملا آموزشی به همراه بهترین و بروزترین سیستم های آموزشی برگزار می گردد و در پایان، یک مدرک معتبر دو زبانه از طرف مجتمع فنی تهران به هنرجویان ارائه می شود که از آن می توانید به عنوان یک رزومه قدرتمند استفاده کنید و این مدرک مورد تایید اکثر شرکت های دولتی و خصوصی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.