آموزش طراحی لباس با مداد رنگی

آموزش طراحی لباس با مداد رنگی یکی از روش های یادگیری طراحی لباس می باشد که در اکثر کشورهای پیشرفته این روش رایج می باشد. طراحی لباس به صورت نرم افزاری و دستی صورت می گیرد که در روش دستی می توان از مداد رنگی استفاده کرد که باعث می شود طرح مد نظر ما به صورت یک نقاشی حرفه ای در آورده شود. طراحی لباس با مداد رنگی در مواردی که باید با مداد رنگی صورت بگیرد، طرح لباس مورد نظر را ابتدا با مداد کشیده و پس از تکمیل آن را با راپیدو دورگیری می کنیم. بعد از سایه زدن صورت و قسمت هایی از بدن که دیده می شود (ماژیک رنگ بدن و مداد رنگی) با ماژیک خاکستری کمرنگ شروع به رنگ آمیزی می کنیم.

هنگام کشیدن چرم توجه داشته باشیم که نورها نقطه ایی و شدیدتر دیده میشود و می توان از 2 تا 3 ماژیک با تونالیته خاکستری تا مشکی به صورت پله ای استفاده کرد تا نورها بهتر مشخص شوند. طراحی لباس با مداد رنگی، برای داشتن طراحی لباس خوب در درجه اول کاغذ و مداد رنگی و ذهن خلاق لازم است. از دو نوع کاغذ خیلی صیقلی یا گلاسه و کاغذ خیلی زبر و خشن نمی توان استفاده کرد؛ به غیر از دو مورد فوق از انواع کاغذ می توان برای طراحی لباس با مداد بهره برد.

اگر علاقمند به یادگیری این حرفه می باشید، می توانید در دوره های آموزش طراحی لباس شرکت نمایید و این دوره ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود. دوره های آموزشی زیر نظر اساتید برجسته کشور به همراه بهترین و بروزترین سیستم های آموزشی برگزار می شود و پس از پایان دوره به هنرجویان یک مدرک دو زبانه ارائه می شود. جهت شرکت در این دوره ها می توانید از طریق سایت مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب ثبت نام نمایید.

کاغذهای مناسب برای طراحی لباس با مداد رنگی

آموزش طراحی لباس با مداد رنگی

  1. کاغذ معمولی (برای طراحی معمولی مناسب است)
  2. کاغذ ضخیم مرغوب (به خاطر نوع بافت کاغذ می توان میزان سایه و روشن و زبری و نرمی طرح مشخص می شود.)
  3. کاغذ بسته بندی مرغوب
  4. کاغذ رنگی (به ویژه کاغذ کم رنگ برای طراحی با مداد رنگی مناسب تر است)

البته بسته به نوع بافت کاغذ و میزان پرزهای آن می توان طراحی متفاوتی رغم زد. از خصوصیات مداد رنگی قابل کنترل ترین وسیله بودن برای انواع طراحی لباس است، چون به راحتی می توان قسمت های دارای نور و تیرگی، درجات تیرگی و روشنی و حجم شکل را ساخت. در دوره های آموزشی توضیحات بیشتری در این زمینه به هنرجویان ارائه می شود.

طراحی لباس با نرم افزار

انواع مداد رنگی مناسب طراحی لباس

دو نوع معروف و پر مصرف مداد رنگی نوع مومی یا پلی کروم است که به خاطر چرب و روان بودن می توان برای طراحی لباس استفاده کرد که اثر قوی روی کاغذ دارد. در آموزش طراحی لباس با مداد رنگی باید از روش ترکیبی سایه و روشن زدن و استفاده از رنگ هایی که در یک خانواده هستن بهره برد. در روش ترکیبی، بهترین بازدهی را می توان داشت که در نهایت به طرحی خوب و جدید میرسیم.

انواع طراحی لباس

  • لباس مجلسی
  • لباس زنانه
  • لباس مردانه

در موسسه آموزشی مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، برای کارآموزان و هنرجویان محترم بهترین و مدرن ترین آموزش ها ارائه می شود و با داشتن اساتید با تجربه در خدمت هنرجویان گرامی می باشد. پس گذراندن دوره های آموزشی، با دانشی که به دست آورده اید به راحتی می توانید وارد بازار کار شوید و در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوید. یکی از مشکلاتی که برای پیدا کردن شغل وجود دارد، نداشتن مهارت و تخصص است اما با داشتن تخصص در زمینه طراحی لباس می توانید بهترین شغل در این زمینه را پیدا کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوره های آموزشی می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را راهنمایی نمایند.

تلفن تماس: 66939772 – 66933439