آموزش طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی هنر چیدمان داخلی ساختمان به منظور ایجاد فضایی بر اساس سلامت و زیبایی شناسی است، ساختاری است که یک یا چند نفر در آن زندگی می کنند یا فعالیت های اجتماعی انجام می دهند. در این مقاله به صورت تخصصی در این زمینه پرداخته ایم

گذری بر سبک های دکوراسیون داخلی

1- سبک مدرن

این سبک برخلاف سبک های قدیمی خود از تجمل گرایی و استفاده بیش از حد از جزئیات دوری می کند و با در نظر گرفتن کارایی و استفاده از مبلمان و وسایل منزل فضایی ساده و بی آلایش را ایجاد می کند. استفاده از خطوط صاف و صاف، استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، فلزات، چرم و الیاف طبیعی و استفاده از پالت رنگی خنثی از مشخصه های این سبک است.

2- سبک مینیمال

این سبک نیز مانند سبک مدرن بر طراحی کاربردی تکیه دارد و از شلوغی و شلوغی در محیط خانه جلوگیری می کند. سادگی در فرم و طراحی مبلمان، سادگی دیوارپوش و دکوراسیون، فضای مرتب، باز و روشن در خانه از ویژگی های این سبک است.

3- سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی نشان دهنده سادگی، کارایی و عملی بودن است. استفاده از مواد طبیعی و عدم وجود تزیینات و جزئیات اضافی و استفاده از خطوط منحنی و سینوسی و نقوش ارگانیک از ویژگی های این سبک و به طور کلی چهار رنگ است. سفید، آبی، سیاه و خاکستری استفاده می شود.

4- سبک کانتمپروری

این سبک از ابزار و المان هایی که امروزه وجود دارد برای طراحی خانه استفاده می کند و در واقع سبک معاصر سبک استاین هیچ ویژگی خاصی ندارد و مدام در حال تحول است.

5- سبک صنعتی

در سبک طراحی داخلی صنعتی سعی بر این است که اجزا و متریالی که بیشتر افراد تمایل به پوشش آن را دارند نمایش داده شود. در این دکوراسیون در محل کار از لوله، ستون، کانال و یراق آلات استفاده شده است که فضایی کاملا صنعتی در فضای خانه ایجاد می کند.

6- سبک کلاسیک

سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی یک سبک زیبا، آرامش بخش و راحت است. این نوع دکوراسیون بر ذخیره سازی خانه تاکید دارد. رنگ های محبوب در این سبک عبارتند از سفید، کرم، قهوه ای و زیتونی.

7- سبک فرانسوی

سبک فرانسوی دکوراسیون داخلی، سبکی مجلل و مجلل است که علاوه بر ظرافت و زیبایی، ظاهری اشرافی نیز به خانه می بخشد. پرده های ابریشمی، دیوارهای حکاکی شده و آینه های بزرگ از ویژگی های بارز این سبک دکوراسیون هستند. پالت رنگی این سبک شامل رنگ های خنثی مانند سفید، گیاهی، خاکستری و رنگ های مکمل یاسی، سبز، آبی و نقره ای است.

بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی

1-اسکچاپ SketchUp (راحت ترین)

نرم افزار SketchUp به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی دو بعدی و سه بعدی شناخته می شود. در این نرم افزار امکان طراحی، ویرایش، تغییر اندازه و چرخش اجسام وجود دارد و یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی می باشد.

2- تری دی مکس Autodesk 3Ds Max (سخت ترین اما بهترین)

این نرم افزار سه بعدی تقریبا برای همه کار می کند و تمام نیازهای شما را برآورده می کند. از ویژگی های نرم افزار تری دی مکس می توان به انیمیشن و ذرات سه بعدی، رندر سه بعدی، مدل سازی سه بعدی، افکت و تک رنگ، خروجی اشاره کرد. نماهای ساخته شده با این نرم افزار بسیار واقعی هستند و قبل از طراحی دکوراسیون می توانید محیط کار یا منزل را واقعی ببینید.

3- اتوکد Autodesk AutoCad (نرم افزار مادر در همه رشته های طراحی)

اتوکد نرم افزاری بسیار محبوب و پرکاربرد در تمامی شرکت های طراحی معماری و طراحی داخلی می باشد. توجه به جزئیات فوق العاده واقعی و ابزارهای مفید این نرم افزار، سه بعدی بودن و تجسم فضای داخلی از نقاط قوت این نرم افزار طراحی داخلی است.

بازار کار طراحی دکوراسیون داخلی در ایران

ایران در رتبه 55 (WorldDesignRanking)، رتبه جهانی (از بین 100 کشور) طراحی داخلی قرار دارد که به معنای رشد ناکافی این رشته در ایران است. اما با گذشت زمان، این احتمالا تغییر خواهد کرد. برای ورود به بازار کار می توانید در شرکت های مشاوره طراحی شروع به کار کنید. شما همچنین می توانید به صورت مستقل یا روی یک پروژه با شرکت های طراحی کار کنید.

بازار کار طراحی دکوراسیون داخلی در خارج از کشور

امروزه اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به طراحان داخلی با تجربه نیاز دارند. پیش بینی می شود فرصت های شغلی برای طراحان داخلی از سال 2018 تا 2028 تقریباً 4 درصد افزایش یابد. طراحی داخلی نقش بسیار مهمی در بهینه سازی فضای ساختمان های تجاری و مسکونی ایفا می کند و بنابراین بسیار مهم است. امروزه به دلیل افزایش جمعیت و کمبود فضای کافی، اهمیت حرفه طراح داخلی دو چندان شده است. علاوه بر این، طراحی داخلی باعث زیباتر شدن فضای داخلی ساختمان ها می شود و از این رو طراحان داخلی نقش بسیار مهمی در زیباسازی محیط زندگی و کار افراد دارند.

در کنار بازار طراحی ، بازار ارزهای دیجیتال نیز امروزه رونق خوبی دارد اگر به این حوزه نیز علاقه دارید از صفحه ارز های دیجیتال ما نیز دیدن فرمایید .