تعریف دوره آموزش شبکه دوره ccna به زبان ساده

تعریف دوره آموزش شبکه دوره ccna به زبان سادهآموزش شبکه دوره ccna اولین سری از دورهایی است که با آن وارد دنیای شبکه های سیسکو خواهید شد. جزو اولین مطالبی که در این دوره آموزشی خواهید آموخت به دو انواع زیر تقسیم می شود:

  1. Enterprise Network: شبکه بزرگی می‌باشدکه توسط یک سازمان یا شرکت ایجاد می‌شود و به کارمندان اجازه اشتراک گذاری و استفاده از منابع شبکه را خواهد داد.
  2. SOHO )Small Office Home Office): شبکه‌ی خانگی کوچکی است که برای مقاصد تجاری از آن استفاده خواهد شد.

تعریف TCP/IP در آموزش شبکه دوره ccna چیست؟

برای تعریف Tcp/ip  در ccna باید گفت که این مدل شامل مجموعه عظیمی از پروتکل های شبکه می‌باشد که هر یک از آن‌ها اسناد RFC خود را دارند که بر روی اینترنت قابل رویت و مطالعه هستند.

برای ‌اینکه بهتر عملکرد یک مدل شبکه را درک کنید باید این توضح را اضافه کنیم که، معمولا یک مدل را با توجه به کارها و وظایفی که بر عهده آن است به قسمت های مختلف تقسیم خواهند کرد، به هر قسمتLayer یا لایه گفته می شود.

در هر کدام از این لایه‌ها پروتکل هایی قرار می‌گیرند که عملکردشان به هم مرتبط است.TCP/IP معمولا دو مدل را شامل  خواهد شد. یکی نسخه اولیه آن و دیگری نسخه جدید و ارتقاء یافته آن.

آموزش شبکه دوره ccna و نحوه آدرس دهی و مسیر یابی در شبکه؟

هر کامپیوتر یا دستگاهی که در شبکه وجود دارد باید آدرس منحصر به فردی برای شناسایی آن دستگاه داشته باشد که این آدرس منحصر به فرد ip گفته می‌شود و باید به هر دستگاه تحت شبکه اختصاص یابد.

آدرس IP در  دو نسخه TCP/IP وجود دارد. IPv4 و IPv6 همچنین از آدرس IP برای دسته بندی و گروه بندی کامپیوتر ها و دستگاه های تحت شبکه استفاده می شود.

این آدرس از چهار عدد تشکیل شده که با نقطه از هم دیگر جدا می‌شوند مانند: 2.2.2.2 که به این سبک نوشتن آدرس IP  DDN یا Dotted Decimal Notation گفته می‌شود.

آموزش شبکه دوره ccna و مفهوم لایه Network در مدل TCPIP چیست؟

دو لایه Application و Transport تنها مسئولیت محتوا و کیفیت پیام آماده را دارد. پروتکل های موجود در این دو لایه به چگونگی ارسال پیام کاری نخواهد داشت به‌طور مثال، می‌توان فردی را در نظر بگیرید که فقط نامه را نوشته و آن را بسته بندی و تمبر می کند و سپس به صندوق پست می اندازد، اما  اطلاعی از نحوه و چگونگی ارسال نامه که توسط شرکت پست انجام خواهد شد ندارد.

بهتر است بدانید یکی از معروف‌ترین پروتکل‌های این لایه IP نام دارد که دو وظیفه مهم در ارتباطات شبکه ای را بر عهده می‌گیرد آن هم  آدرس دهی و مسیر یابی می‌باشد.

برای مطالعه بیشتر:آموزش ccna

سرفصل های دوره CCNA

سرفصل های دوره CCNAدر بین گرایش‌های دوره‌های سیسکو  Routing و Switching از پرطرفدارترین گرایش‌ها هستند و دانشپذیران با شرکت در این دوره قادر خواهید بود آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون CCNA را داشته باشند. در ادامه به برخی از مباحثی که در دوره CCNA سیسکو آموزش داده خواهد شد اشاره خواهیم کرد:

  • شناخت جزء به جزء شبکه
  • نصب مقدماتی Switch‌های شرکت سیسکو
  • آشنایی با لایه‌های انتقال و اینترنت
  • پیکربندی مقدماتی Router‌های شرکت سیسکو
  • آشنایی با نحوه مدیریت تجهیزات شرکت سیسکو cisco
  • آشنایی با مراحل hardening یا همان ایمن‌سازی شبکه

مخاطبان آموزش شبکه دوره ccna

  • مدیران شبکه
  • متخصصان شبکه
  • علاقه‌مندان به شبکه
  • علاقه‌مندان به سیسکو

سخن آخر: دانشپذیران با شرکت در آموزش شبکه دوره ccna که توسط مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب زیر نظر برترین مدرسان برگذار می‌شود به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند.