آموزش برنامه نویسی جاوا

حتما بارها و بارها نام زبان برنامه نویسی جاوا به گوشتان خورده است ولی نمی دانید که از زبان برنامه نویسی جاوا در کجا استفاده می شود. شاید برای شما هم سوال باشد که آموزش برنامه نویسی جاوا به چه صورت می باشد و در چه جاهایی کاربرد دارد و این که آیا این زبان برنامه نویسی جای پیشرفت دارد یا خیر. زبان های برنامه نویسی بسیاری وجود دارند که هر کدام از آن ها کاربردهای خاص خود را دارند و همچنین طی چندین سال تکامل یافته اند و در حال حاضر جدیدترین و پیشرفته ترین نسخه آن در دسترس کاربران قرار دارد.

برنامه نویسی همیشه آن دسته از تخصص هایی بوده است که نیاز به استعداد و تلاش فراوان دارد و خلاقیت و سرعت عمل در کد نویسی باعث می شود تا شما بتوانید در این زمینه خودتان را به موفقیت برسانید. کسانی که برای یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اقدام می کنند، پس از آموزش وارد دنیای دیگری می شود و زبان برنامه نویسی این امکان را به شما می دهد تا هر آن چه که در ذهن دارید به صورت کد نوشته شده آن را بنویسید و تمامی ذهنیت خود را می توانید با زبان برنامه نویسی جاوا اجرایی کنید.

با یک نگاه ساده به اطراف خود می توانید بفهمید که هر آن چه که در کنار شما قرار دارد، بخشی از آن مربوط به زبان برنامه نویسی جاوا می باشد و همچنین پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه های مختلف را می توان گفت که مدیون این زبان های برنامه نویسی هستیم. شاید برای شما جالب باشد که در خارج از ایران نگاه بسیاری ویژه ای به این موضوع می کنند و حتی سرمایه گذاری های بسیاری هم در این زمینه انجام می شود تا یک پروژه که زبان برنامه نویسی هم در آن تاثیرگذار است، با موفقیت انجام شود.

تاریخچه برنامه نویسی جاوا

آموزش برنامه نویسی جاوا

زبان برنامه نویسی جاوا جزو زبان های برنامه نویسی قدیمی به شمار می رود که در سال 1995 در شرکت مایکروسیستمز و توسط جیمز گاسلینگ، مایک شریدن و پاتریک ناتون ایجاد شده و هدف از ایجاد این زبان برنامه نویسی، استفاده از آن برای تلویزیون های کالبی بود اما به مروز زمان این زبان به یک زبان کلی تبدیل شد که در سیستم های مختلف قابل اجرا بود. زبان برنامه نویسی جاوا به این معروف است که با یک بار نوشتن می توانید آن را همه جا اجرا کنید و نیازی نیست هر بار از اول شروع به کدنویسی کنید.

نرم افزار جاوا در سال های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است و از سال های دور یعنی سال 1995 تا کنون، برنامه های نوشته شده توسط زبان برنامه نویسی جاوا در سیستم عامل های مختلف و در ماشین های مشابه به کامپیوتر مانند دوربین های مدار بسته، تلفن همراه، دستگاه های خودپرداز، پارک مترها، پرینترها، مودم ها، دستگاه های پرداخت عوارض، برخی از لوازم منزل، روترها و … مورد استفاده قرار گرفته است و هر آن چه که در اطراف ما وجود دارد به نوعی به زبان برنامه نویسی جاوا ربط دارد.

قابلیت های زبان برنامه نویسی جاوا

آموزش برنامه نویسی جاوا

مستقل از پلتفرم: همان جمله ی معروف “یک بار بنویس و همه جا اجرا کن” با این زبان باعث شده تا در سایر پلتفرم ها، بدون نیاز به اصلاح کد، برنامه نوشته شده را اجرا کرد.

شیءگرا بودن: شیءگرا بودن یک زبان برنامه نویسی نکته بسیار مهمی است و در برنامه نویسی شیءگرا، یک مسئله پیچیده، با ایجاد اشیاء، به مجموعه های کوچک تر تقسیم می شود و باعث می شود که کدهای نوشته شده قابلیت استفاده مجدد داشته باشد.

سریع بودن: سرعت و دقت در انجام امور کارها بسیار مهم است و زبان برنامه نویسی جادا با مزیت هایی که دراد در دسته پر سرعت ها را قرار میگیرد.

امنیت بالا: امنیت در هر موضوعی حرف اول می زند ولی در هیچ کجا امنیت صد رد صدی وجود ندارد و پلتفرم جاوا، قابلیت های مختلف امنیتی برای برنامه های کاربردی جاوا را فراهم می کند.

کتابخانه بزرگ و استاندارد: داشتن کتابخانه بزرگ و استاندارد در زبان برنامه نویسی جاوا، یک محیط عظیم برای کاربران ایجاد می کند و به تمامی متدهای آن دسترسی دارند و به توسعه دهندگان نرم افزار کمک بسیار زیادی می کند.

نسخه های زبان برنامه نویسی جاوا

در حال حاضر چهار نسخه از زبان برنامه نویسی جاوا در دسترس کاربران وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

پلتفرم Java SE که نسخه اصلی و استاندارد این زبان برنامه نویسی می باشد.

پلتفرم Java EE که نسخه انترپرایز نام دارد و برای محیط های سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

پلتفرم Java ME که نسخه میکرو نامیده می شود که در محیط هایی با منابع محدود مورد استفاده قرار می گیرد.

Java Card که برای کارت های هوشمند، ارتباط با ترمینال ها و درگاه های بانک مورد استفاده قرار می گیرد.

برنامه های کاربردی جاوا

  • اپلیکیشن های اندرویدی

زبان برنامه نویسی جاوا به طور متداول برای توسعه اپلیکیشن های اندرویدی مورد استفاده قرار می گیرد و در حال حاضر هزاران اپلیکیشن اندرویدی وجود دارد که اکثر آن ها توسط همین زبان طراحی و توسعه داده شده است. کسانی که به زبان برنامه نویسی جاوا مسلط هستند به راحتی می توانند در زمینه طراحی اپلیکیشن های اندرویدی فعالیت کنند که در داخل ایران هم به آن پرداخته می شود.

  • اپلیکشین های تحت وب

اپلیکشین های تحت وب نسخه ی دیگری از اپلیکشین های موبایلی هستند ولی در بستر وب می باشند و بسیاری از وب سایت ها برای ارائه بهتر خدمات خود، به جای طراحی نرم افزار برای تلفن همراه، اپلیکشین های تحت وب را در دسترس کاربران قرار می دهند که با هر سیستم عاملی می توان به آن دسترسی داشت. گوگل، فیسبوک، لینکدین و … از انواع اپلیکشین های تحت وب هستند و نکته قابل توجه این است که اپلیکیشن های تحت وب فقط با زبان برنامه نویسی جاوا نوشته نمی شوند و زبان های دیگری هم قابلیت انجام این کار را دارند.

  • پردازش داده های بزرگ

برای پردازش داده های بزرگ می توان از یک فریم ورک محبوب به نام Hadoop استفاده کرد که در خود جاوا نوشته شده است و باید حتما به زبان برنامه نویسی جاوا مسلط باشید.

  • توسعه نرم افزار

نرم افزارهای بسیاری هستند که توسط زبان برنامه نویسی جاوا طراحی شده اند و برای توسعه آن ها هم می توان از این نرم افزار استفاده کرد و نرم افزارهایی مانند Eclipse، OpenOffice و MATLAB با استفاده از همین زبان توسعه یافته اند.

جاوا کاربردهای زیاد دیگری هم دارد و این ها بخشی از کاربردهای تخصصی و مهم برنامه نویسی جاوا می باشد که علاقمندان به یادگیری این زبان می توانند در حوزه های شغلی فوق مشغول به کار شوند والبته کاربرد زبان برنامه نویسی جاوا در کشورهای خارج از ایران به صورت ویژه تر و کاربردی تر می باشد و در ایران هم این موضوع در حال رشد و توسعه می باشد.

درآمد برنامه نویسی جاوا

آموزش برنامه نویسی جاوا

برنامه نویسی یکی از شغل های پر درآمد در سراسر دنیا می باشد و با توجه به توسعه و پیشرفت تکنولوژی و وابستگی آن ها به زبان های برنامه نویسی، می توان فعالیت های بسیاری را در کنار آن انجام داد و چون برنامه نویسی یک شغل تخصصی محسوب می شود، درآمد بسیاری به آن اختصاص داده می شود. درآمد یک برنامه نویس در ایران می توان بین 5 تا 15 میلیون تومان به صورت ماهیانه باشد و اگر به صورت آزادکاری در این حوزه مشغول به کار باشید، می توانید حتی بیشتر از این مبالغ را به دست آورید.

برنامه نویسی جاوا از آن دسته از شغل هایی است که به صورت مرحله به مرحله می توانید پیشرفت کنید و هر زمان که نسخه جدیدی از زبان برنامه نویسی در دسترس قرار گرفت می توانید دانش و اطلاعات خود را بروز کنید و همچنین فعالیت های شغلی خود را گسترش دهید. مسئله مهمی که در این زمینه وجود دارد، نوع آموزش برنامه نویسی جاوا می باشد و برای این که به یک برنامه نویس موفق تبدیل شوید، باید به طور کامل به زبان برنامه نویسی جاوا مسلط باشید و همیشه برای یادگیری و افزایش دانش خود تلاش کنید.

آموزش برنامه نویسی جاوا

جاوا یکی از زبان های برنامه نویسی محبوب در جهان و حتی در ایران می باشد که طرفداران خاص خود را دارد و با توجه به قابلیت ها و کاربردهایی که دارد، مخاطبان بسیاری آن را دنبال می کنند و یکی از گزینه های اصلی برنامه نویسان می باشد. آموزش برنامه نویسی جاوا شامل چندین بخش می باشد که برخی از آن ها شامل دوره های تخصصی در موضوعات خاص می باشد و برای این که به این زبان مسلط شوید، باید در دوره های آموزشی آن شرکت نمایید.

آموزش برنامه نویسی جاوا در موسسات آموزشی برگزار می شود و انتخاب موسسه آموزشی می تواند در مسیر یادگیری شما تاثیرگذار باشد. مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب برگزارکننده دوره های آموزش برنامه نویسی جاوا می باشد و این دوره ها هر ساله زیر نظر اساتید برجسته کشور در یک محیط کاملا آموزشی به همراه بهترین و بروزترین سیستم های آموزشی برگزار می شود و پس از پایان دوره یک مدرک معتبر دو زبانه به هنرجویان ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزش برنامه نویسی جاوا می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

تلفن تماس: 66939772 – 66933439 – 66576455