در این مقاله تصمیم داریم تا  آموزش برنامه نویسی سی شارپ قدم به قدم را به شما عزیزان معرفی نمائیم تا شما بدون وقفه و سردرگمی به زبان برنامه نویسی سی شارپ مسلط گردید. در این چند سال فعالیت در این حوزه، به این نتیحه رسیده ایم که خیلی ها در پیدا کردن مسیر و حوزه کاری دچار مشکل خواهند شد. پیشنهاد ما به شما عزیزان مقاله ۱۱ دلیل منطقی برای یادگیری سی شارپ می باشد تا درک بهتری نسبت به این مقاله داشته باشید.  در ضمن این مقاله توسط کارشناسان مجتمع فنی تهران تقدیم نگاه مهربانتان خواهد شد ممنون از این که تا انته ما را همراهی می کیند:

  • قدم اول: یک برنامه دقیق و هدفمند بچینید
  • قدم دوم: یادگیری مقدمات سی شارپ
  • قدم سوم: تندخوانی کتاب های مربوط به سی شارپ
  • قدم چهارم: استفاده از دوره‌ها و ویدیوهای آموزشی سی شارپ مناسب
  • قدم پنجم: حوزه خودتان را در سی شارپ مشخص نمائید
  • قدم ششم: ساختن پروژه های عملی
  • قدم هفتم: داکیومنت های سی شارپ را جدی بگیرید

حال متوجه گشتید که 7 قدم اصلی برای یادگیری سریع سی شارپ چه چیزهایی می باشد و باید چه قدم هایی رو آموزش ببینید حال باید در مورد هر کدام از این قدم ها توضیحاتی رو ارائه خواهیم داد تا درک درست و بهتری نسبت به آنها داشته باشیم. در ادامه به توضیح برخی از مراحل بالا خواهیم پرداخت:

آموزش برنامه نویسی سی شارپ قدم به قدم و داشتن  یک برنامه دقیق و هدفمند

آموزش برنامه نویسی سی شارپ قدم به قدم و داشتن  یک برنامه دقیق و هدفمندنخست شما عزیزان  باید بدانید که به چه منظوری تصمیم به یادگیری سی شارپ گرفته اید. هدفتان از انجام این کار چه می باشد؟ نهایتا به چه چیزی میخواهید برسید؟ با سی شارپ شما میخواهید چه کاری انجام دهید؟

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تعداد زیادی از اشخاص را در مسیر یادگیری – به قول معروف – جو خواهد گرفت! و شروع به دانلود کردن و انباشته کردن کتاب ها و دوره های مختلف سی شارپ  خواهند کرد که باید بگویم این کار هیچ تاثیری در یادگیری نخواهد داشت و به جز پرکردن بخشی از هاردتان چیزی دستگیرتان نخواهد شد و خیلی زود این شوق و اشتیاق برای یادگیری سی شارپ در شما فروکش می نماید و دلزده خواهید گشت و در آینده یک تصویر بد از یادگیری برنامه نویسی در ذهن خود خواهند داشت. بنابراین اگر تصمیم دارید قدم در راه برنامه نویس های سی شارپ بگذارید باید کوله خود را محکم ببندید و وسایل مورد نیاز خود را به طوری در نظر بگیرید که به دردتان بخورد، به طور مثال سعی کنید تا یک دوره کامل و درست و حسابی تهیه نمائید و از طریق اون دوره اقدام به یادگیری سریع سی شارپ نمائید.( الگوریتم و برنامه نویسی )

آموزش برنامه نویسی سی شارپ قدم به قدم و مقدمات آن!!

هدف از این قدم این  است که شما عزیزان قادر باشیدتا تعاریف ساده از برنامه نویسی مثل نوع متغیرها و تعریف آنها، دستورات ورودی و خروجی، حلقه ها، شرط‌ها، توابع، آرایه‌ها، کار با فایل‌ها در سی شارپ و درنهایت کمی از شی‌گرایی را آموزش ببینید. یک لیست از موارد بالا تهیه نمائید و در اینترنت برای این موارد جستجو نمائید و از هر کدام چیزهایی که آموزش می بینید و رو به روی هر موردی که یاد میگیرید یک تیک بزنید، با این کار ذهن شما از یادگیری شفاف خواهد شد و مطالب را میتوانید طبقه‌بندی نمائید. نیازی نیست پروژه بزرگی اجرا کنید یا برنامه پیچیده ای بسازید، شما تنها کافی است که مقدمات سی شارپ را آموزش ببینید و بدانید برنامه نویسی در سی شارپ چگونه می باشد؟. همه ی این موارد را در فاز تست و بررسی انجام دهید، مثل یک کوهنورد تازه‌کار که به تمرین زیاد نیاز دارد شما نیز باید خیلی تمرین نمائید.

اکثر دانشپذیران در این بخش مشکلات زیادی دارند به عنوان مثال خیلی دوست دارند سریعتر پله های بیشتری را طی  نمایند و از تمرین کردن این مفاهیم فراری می باشند، اما مسئله این خواهد بود که اگر مقدمات را خوب پیش نروید قدم های بعدی برای شما خیلی سخت تر می شود.