۷ نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسان

آیا به دنبال نرم افزار حرفه ای ویرایش عکس هستید؟ ویرایش عکس ها قبل از آپلود آنها در وب سایت عکاسی یا اینستاگرام شما ضروری است. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسان آشنا کنیم. بهترین نرم افزار ویرایش عکس می تواند توجه بیننده را به عکس جلب کند، سوژه های اصلی عکس را برجسته کند و یک عکس معمولی را به محصولی واقعا زیبا و خیره کننده تبدیل کند. مشکلی که عکاسان با آن مواجه هستند این است که چگونه نرم افزار ویرایش عکس مناسب را متناسب با نیاز خود انتخاب کنند. نرم افزارهای بی شماری در بازار برای خرید وجود دارد، از معروف ترین و شناخته شده ترین نمونه ها مانند فتوشاپ و لایت روم گرفته تا ابزارهای ساده و موثری مانند Canva. حتی نرم افزارهای رایگان بسیار خوبی هم وجود دارد

چرا باید عکس های خود را ویرایش کنید؟

ویرایش عکس‌ها، به‌ویژه در عکاسی صنعتی، نه تنها باعث می‌شود آنها بهتر به نظر برسند، بلکه به کاهش حجم فایل‌های عکس نیز کمک می‌کنند، بنابراین وب‌سایت وردپرس شما سریع‌تر بارگذاری می‌شود و سایت شما در نتایج موتور رتبه‌بندی می‌شود. جستجو بهبود خواهد یافت. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل آموزش عکاسی است نرم افزار خوب ویرایش عکس که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید به شما امکان می دهد عکس های خود را به سرعت ویرایش کنید و آنها را متفاوت جلوه دهید

 

1-ادوبی لایت روم

Adobe در زمینه ارائه نرم افزار ویرایش عکس از بالاترین استانداردها پیروی می کند. اگر فتوشاپ بسیار پیچیده است و افراد حرفه ای را هدف قرار می دهد، بهتر است Adobe Lightroom را امتحان کنید تا با نتایجی که به دست می آورید خود را شگفت زده کنید. لایت روم به کاربر این امکان را می دهد که عکس خود را در محیطی ساده و خلاقانه با استفاده از ویژگی های مختلف ویرایش کند:

تشخیص چهره برای سازماندهی تصاویر رفع اشکالات لنز و دوربین تنظیمات شیب رنگ و براش ها. ابزار تاری تصویر و تثبیت کننده تصویر. فیلترهای حرفه ای و از پیش تعریف شده مکان نماهای قابل تنظیم پشتیبانی از دستگاه های مختلف و امکان همگام سازی بین آنها.

2-Skylum Luminar

نرم افزار Luminar به سرعت به یکی از محبوب ترین ابزارهای ویرایش عکس برای عکاسان حرفه ای در نقاط مختلف جهان تبدیل شده است. برای مثال کاربر برای استفاده از این نرم افزار نیازی به پرداخت اشتراک ماهانه ندارد و استفاده از قابلیت پرداخت یکباره این نرم افزار را از این نظر در رده بالاتری نسبت به محصولات Adobe یا سایر ناشران قرار می دهد. از نرم افزار Luminar یکی از بهترین انتخاب ها برای ویرایش عکس است و می تواند به تنهایی یا به عنوان یک افزونه در لایت روم، فتوشاپ یا حتی اپل فوتوز استفاده شود. علاوه بر این وجود اسلایدر هوش مصنوعی این برنامه بر شهرت آن افزوده است که به طور خودکار و سریع تمامی مشکلات عکس از جمله روشنایی، شفافیت، تن رنگ و سایر تنظیمات ساده را برطرف می کند. به طور کلی این نرم افزار محصولی قدرتمند برای محصولات حرفه ای ادوبی است.

۳) ادوبی فوتوشاپ

نوشتن مقاله ای در مورد بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسان بدون ذکر Adobe Photoshop سخت است. فتوشاپ یک ابزار عالی برای تصویرگران، طراحان و هنرمندان در نقاط مختلف جهان است. لایه بندی، لایه بندی و سایر ویژگی های فتوشاپ همیشه از جذاب ترین ویژگی های نرم افزار ویرایش عکس هستند و منصفانه است که بگوییم فتوشاپ لزوماً بهترین گزینه برای “اصلی و ساده” نیست (می توانیم زیر این عنوان خط بکشیم. رم). فتوشاپ برای حرفه ای ها طراحی شده است که به طیف وسیعی از ویژگی ها نیاز دارند. اگر لایت روم را یک جیپ بدانیم، فتوشاپ یک تانک زرهی ارتش است.

4) Capture One

 

Capture One یک نرم افزار ویرایش عکس با فرمت RAW است که توسط شرکت Phase One Camera توسعه یافته است. این نرم افزار همانند سایر گزینه های این لیست است اما قابلیت های متفاوتی دارد. همچنین می توان از آن برای ویرایش عکس های تور مجازی استفاده کرد. امکان سفارشی کردن رابط و رابط کاربری – می توانید پوشش و ساختار رابط کاربری را به دلخواه تغییر دهید و حتی میانبرها را برای انجام کارهای مختلف تنظیم یا تغییر دهید. لایه ها – بسیاری از ابزارهای ویرایش عکس تنظیمات لازم برای ویرایش لایه ها را ندارند، اما Capture One به کاربر اجازه می دهد تا تغییرات لازم را در هر لایه اعمال کند. ویرایش رنگ پیشرفته – وجود لغزنده های تغییر رنگ (حتی برای رنگ های مشابه) به کاربر انعطاف پذیری زیادی می دهد. یادداشت بردارید – برای خود یا برای تسهیل کار گروهی یادداشت بردارید. سرعت – ثبت زمان کاری با تعداد زیادی عکس خام با حجم بیش از 20 مگاپیکسل نشان داده است که در این زمینه بسیار بهتر از رقبای حرفه ای خود عمل می کند. گزینه پرداخت یکباره – اگرچه امکان پرداخت حق اشتراک به صورت ماهانه وجود دارد، اما این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد که با پرداخت یکباره برای همیشه از امکانات نرم افزار استفاده کند.

5) On1 Photo RAW

On1 Photo RAW یک برنامه کامل ویرایش عکس است که می توانید به صورت رایگان آن را امتحان کنید. دانلود و نصب Photo RAW نه تنها آسان است، بلکه دارای صدها تنظیمات از پیش تعیین شده، فیلترهای قابل انباشته شدن و سایر ویژگی هایی است که کاربر می تواند از آنها برای بهبود فوری کیفیت عکس های خود استفاده کند. افکت های On1 را می توان در هر سیستم عاملی استفاده کرد. هنگام ویرایش عکس، 170 افکت، براش و ابزار ماسک در اختیار کاربر قرار می گیرد. حتی یک پلاگین برای لایت روم، دیافراگم و فتوشاپ وجود دارد! از جمله ویژگی های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد: فیلترهای قابل انباشته شدن از پیش تنظیم های سفارشی بافت ها و مرزها. تنظیمات و پیش نمایش زنده. نسخه قابل دانلود برای هر سیستم عامل.

6) Coral PaintShop Pro

Corel PaintShop Pro به راحتی یکی از ساده ترین و ساده ترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای افرادی است که به یک برنامه ساده و در عین حال موثر برای بهبود کیفیت تصاویر خود نیاز دارند. اگرچه در نگاه اول یکی از پیشرفته ترین ابزارهای موجود در بازار نیست، اما تمام نیازهای کاربر برای ویرایش عکس را پیش بینی می کند. قیمت نرم افزار زیاد نیست و از حدود 60 دلار شروع می شود. در داخل نرم افزار ده ها تکسچر، پس زمینه و براش قابل مشاهده است و طراحان این برنامه همواره در حال افزودن ویژگی های جدید به آن هستند. از جمله قابلیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: پیش تنظیمات پیشرفته با کمک هوش مصنوعی. ویرایش 360 درجه عکس. تجربه کاربری بی نظیر قالب های طراحی گرافیکی گزینه های ویرایش عکس مانند محو شدن و تثبیت. فضایی برای یادگیری کار با نرم افزار.

 

7) ACDSee Photo Studio Ultimate

ACDSee Ultimate یکی از تازه واردها در زمینه ویرایش عکس است که تا همین اواخر توسط اکثر عکاسان حرفه ای انتخاب نمی شد. برنامه ای که تمامی امکانات لازم را در رابط کاربری ساده خود دارد. این نرم افزار دارای قابلیت های متفاوتی است که آن را از رقبای خود متمایز می کند. نیازی به وارد کردن عکس در برنامه نیست. کاربر می تواند فایل ها را مستقیما روی هارد دیسک خود ویرایش کند. تشخیص چهره. نیازی به توضیح نیست این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا عکس های خود را سازماندهی و دسته بندی کند.

 

ما در این مجموعه آموزش هایی خاص برای طراحی دکوراسیون داخلی ، عکاسی و ارز دیجیتال نیز داریم که میتوانید با کلیک بر روی هرکدام وارد صفحه آن مطلب شوید و اطلاعاتی برای شروع کار کسب کنید .