آیا زبان برنامه نویسی پایتون را میشناسید؟

امروزه تعداد زبان های برنامه نویسی بسیار زیاد است و هر کدام کاربردهای مختلفی دارند. هر کدام از این زبان‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند. یکی از زبان‌ های برنامه نویسی مطرح بین برنامه نویسان پایتون است که روز به روز به میزان محبوبیت آن اضافه می شود. از این زبان برنامه نویسی برای انجام کارهایی زیادی از جمله برنامه نویسی هوش مصنوعی، توسعه وب، ساخت اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ استفاده می شود. اگر برای شروع آموزش پایتون و انتخاب آن با شک، تردید و سوالات زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید تا بدانید زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چه کارهایی را می تواند انجام دهد.

پایتون، یک زبان برنامه نویسی سطح بالا تفسیر شده برای برنامه نویسی عمومی است. این زبان دارای یک فلسفه طراحی است که بر خواندن کد، به خصوص با استفاده از فضای خالی مهم استوار است. Python دارای یک سیستم نوع پویا و مدیریت حافظه خودکار است و پارادایم های چندگانه برنامه نویسی را پشتیبانی می کند. مفسر پایتون برای بسیاری از سیستم عامل ها در دسترس است.

به بیانی دیگر، پایتون (Python) یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا و سطح بالا با معناشناسی پویای یکپارچه شده برای وب و ساخت و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی است.

این زبان برنامه‌نویسی در زمینه توسعه سریع نرم‌افزارهای کاربردی دارای جذابیت بالایی محسوب می ‌شود زیرا دارای انواع پویا (Dynamic Types) و انقیاددهنده پویا (Dynamic Binding) است.

ثبت نام در دوره های آموزش برنامه نویسی مجتمع فنی تهران.

تاریخچه زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه‌نویسی پایتون در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط یک برنامه‌ نویس هلندی به ‌نام Guido van Rossum ایجاد شد، این زبان با قابلیت‌ های فراوان و شگفت ‌انگیزی که دارد تحولی در دنیای برنامه ‌نویسی به‌وجود آورده است، از توسعه‌ی برنامه‌ های تحت وب گرفته تا ایجاد بازی‌های کامپیوتری.

در سال ‌های اخیر، پایتون مورد توجه بسیاری از برنامه‌نویسان بوده و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، هرچند که هنوز در کشور ما ایران هنوز جایگاه خود را نیافته است، اما می‌ توان آینده‌‌‌ روشنی برای آن تصور کرد، زیرا کاربرد های فراوانی داشته و در برنامه‌ نویسی بسیاری از وبسایت‌ های معتبر مورد استفاده قرار گرفته است.

هر آنچه که باید درباره پایتون بدانید

ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون

اولین و مهمترین ویژگی این زبان «سادگی و آسانی» آن می باشد. این ویژگی آموزش برنامه نویسی پایتون را به یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب کسانی تبدیل کرده است که قصد دارند برای اولین بار به آموزش برنامه نویسی بپردازند. پایتون را خیلی سریع می توانید یاد بگیرید و به سرعت کدنویسی را با آن شروع کنید. اما اشتباه نکنید، سادگی پایتون به معنای ضعیف بودن آن نیست، بلکه python یک زبان برنامه نویسی مفسری، چندمنظوره و سطح بالاست که از شی گرایی و برنامه نویسی ساختار یافته به طور کامل پشتیبانی می کند.

از این زبان برنامه نویسی به طور گسترده در دنیا استفاده می‌شود و برای آن فرقی نمی کند که هدف شما از استفاده آن ایجاد وب اپلیکیشن و برنامه نویسی دسکتاپ است و یا حتی برنامه نویسی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، این زبان به بهترین نحو از عهده تمام آن ها بر خواهد آمد و به ‌جرات می‌توان ادعا کرد که در دیگر زمینه های برنامه‌ نویسی شما را تنها نخواهد گذاشت.

پایتون زبانی قدرتمند و منعطف است که ساختاری بسیار منظم و کدنویسی در آن بسیار راحت است. این زبان برنامه نویسی تمرکز زیادی روی خوانایی کدها دارد، به طوری که هر کسی می‌تواند به راحتی کدهای این زبان را بخواند و با آن ارتباط برقرار کند. همانطور که اشاره شد، پایتون از انواع روش‌های برنامه نویسی مثل پروسه ‌ای، تابعی و البته شیء گرایی پشتیبانی می‌کند. همین مورد باعث شده که در پروژه‌های بزرگ و حساس روی پایتون حساب باز کنند.

مفسری بودن این زبان یعنی کدهای پایتون خط به خط توسط مفسر ترجمه می‌شوند. مفسر پایتون برای سیستم عامل های مختلف وجود دارد. وظیفه این مفسر تبدیل کدهای پایتون به زبان ماشین و سپس اجرای آن ها است. بسیاری از توزیع ‌های لینوکس به طور پیشفرض پایتون و مفسر آن را دارند و شما بدون نیاز به انجام هیچ اقدامی می ‌توانید کدنویسی را در این سیستم عامل شروع کنید. همچنین فایل نصبی نسخه ویندوز و سیستم عامل مک‌ هم از سایت پایتون قابل دانلود است.

هر آنچه که باید درباره پایتون بدانید

دوره آموزش برنامه نویسی پایتون

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب دوره هایی در زمینه آموزش برنامه نویسی پایتون برگزار می کند. اهداف مجموعه مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب از برگزاری دوره های آموزش برنامه نویسی، تعلیم و تربیت کارشناسان جدید برای ورود به بازار کار ایران می باشد.

هنرجویان عزیز درنظر داشته باشید در صورت شرکت در این دوره ها، در پایان به شما مدرک دو زبانه ی مجتمع فنی تهران اعطا خواهد شد. برای حضور در دوره های آموزشی می توانید برروی ثبت نام کلیک نمایید.

با 5 نکته کلیدی در مورد برنامه نویسی سی شارپ آشنا شوید!