یکی از مسائل مهم دراستفاده از وب سایت‌های وردپرسی یادگیری نحوه ایجاد نوشته در وردپرس است ،

پست‌های وردپرس همانند ورودی های دیجیتالی هستند، که در یک مجله به کار گرفته میشوند ، پست های نوشته و درج شده به ترتیب زمانی از آخر تا اولین پست بالای صفحه قابل مشاهده است .

محتوا نویسی در وردپرس یکی از اولین اقداماتی است که بعد از انتخاب نام دامنه خود و خرید هاست مناسب برای آن باید در نظر داشته باشید . خیلی از افراد همواره این سوال را در ذهن دارند که چگونه در سایت خود مطلب بگذاریم ؟ و از کجا میتوانیم آموزش محتوا گذاری در وردپرس را داشته باشیم ؟ ما در این مقاله به شما آموزش میدهیم پس با ما همراه باشید .

آموزش رایگان افزودن نوشته در وردپرس

آموزش نوشته در وردپرس

اگر می خواهید به طور حرفه ای با وردپرس کار کنید و یاد بگیرید و سایتی قدرتمند ایجاد کنید نیاز است کار کردن با اجزای مختلف آن را یاد بگیرید .

هر صفحه مثل یک تور ماهیگیری است

هر یک از صفحه های وب سایت شما باید طوری طراحی شود که مخاطب بین تعداد زیادی از سایت هایی که در نتایج جستجو میبیند روی آن کلیک کند. قالب سایت شما باید جذاب چشم نواز و خوشرنگ باشد  صفحه های شلوغ تمرکز مخاطب را از بین میبرد و شما چیزی صید نخواهید کرد .

وقتی که شما کار با وردپرس را شروع کنید، برای اینکه بتوانید به امکاناتی که وردپرس در اختیار شما میگذارد دسترسی داشته باشید و سایت مورد نظر خود را طراحی کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ پنل مدیریت وردپرس بروید . در پنل مدیریت شما یک منوی شلوغ و پرگزینه را به صورت عمودی در سمت راست خود مشاهده میکنید که تمامی امکانات این سیستم را در اختیارخود قرار میدهد .

اگر به بالاترین ردیف منوی خود نگاه کنید ، بلافاصله بعد از پیشخوان که در واقع همین صفحه اصلی است که در آن قرارداریم ، نوشته ها قرار گرفته است .

پیشهاد: آموزش تایپ 10 انگشتی 

 

روش های نوشته در وردپرس

روش درج نوشته در وردپرس ثابت است و میتوان آن را به سادگی انجام داد . آموزش روش های نوشته در وردپرس شامل موارد زیر می باشد:

  • ایجاد نوشته در وردپرس
  • نحوه ی درج تصویر ویا ویدئو
  • نحوه ی انتخاب دسته و نوشتن برچسب
  • نحوه ی درج لینک در نوشته
  • افزودن تصویر شاخص برای نوشته

 

با ما همراه باشید تا انتهای مقاله

ایجاد صفحه در وردپرس

برای ایجاد یک پست و نوشتن مطالب ، ابتدا باید از قسمت پیشخوان ” نوشته ها”  (افزودن نوشته) را انتخاب کنید.

در این مرحله  شما باصفحه ی زیر رو برو هستید که میتواند در قسمتی که با فلش قرمز مشخص شده ، یک عنوان برای نوشته ی خود انتخاب کنید .

افزودن عنوان برای محتوا در سایت

انتخاب عنوان مناسب برای محتوای نوشته شده در وردپرس اصلی ترین اقدامات است . این بخش در صفحه نوشته در وردپرس به صورت (افزودن عنوان) نمایش داده میشود و از آن به عنوان یاد میشود h1

افزودن عنوان در وردپرس

شما در کادر پایین آن ، میتوانید متن خود را تایپ کنید و شما این امکان را دارید که نوشته را به صورت پیش نویس ذخیره کرده و در زمان مناسب تر منتشر کنید .

افزودن عنوان در وردپرس

و در صورتی که بخواهید آدرس نوشته را تغییر دهید ، این امکان را دارید که از قسمت پیوندهای یکتای آن ویرایش کنید. در غیر این صورت به طور پیش فرض ، عنوان نوشته ی شما آدرس آن نوشته میباشد .

افزودن نوشته در وردپرس

نحوه ی درج تصویر یا ویدئو

شما برای هر نوشته ی خود در وردپرس میتوانید تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کنید . کافیست گزینه افزودن پروندهای چند رسانه ای را کلیک کرده و عکس یا ویدئوی مد نظر را از سیستم خود انتخاب کنید . و در این قسمت قرار دهید و نحوی قرارگیری آن را درمتن ، با کشیدن اطراف عکس تغییر دهید .

افزودن نوشته در وردپرسنحوه درج لینک در نوشته وردپرس

برای قرار دادن پیوند و یا لینک ، ابتدا کلمه و عبارت مورد نظر را انتخاب کنید و سپس طبق تصویر زیر، علامت لینک را کلیک کنید و در کادر مستطیلی آدرس پیوند را قرارداده و سپس بر روی فلش آبی رنگ برای درج لینک بزنید .

نحوه ی انتخاب دسته و نوشتن و برچسب

زمانی که شما شروع به افزودن نوشته های خود در وب سایت وردپرسی میکنید ، برای نظم بهتر میتوانید از دسته بندی استفاده کرده و نیاز مخاطب را بهتر پاسخ دهید . برای مشخص کردن دسته مربوط به نوشته

کافیست از قسمت چپ ویرایشگر ، در قسمت دسته ها، دسته ی مورد نظر خود را تیک بزنید .

افزودن نوشته در وردپرس

چگونه یک دسته ی جدید بسازیم؟

زمانی که دسته مورد نظر شما در بین دسته ها موجود نباشد ، میتوانید مطابق تصویر، ابتدا افزودن دسته را کلیک کرده، سپس نام دسته را وارد کنید ،در صورتی که قصد ایجاد زیر دسته را دارید ازکادر پایین ، مادر در دسته را انتخاب کنید در غیر این صورت نیازی به تغییر این قسمت ندارید . ودر افزودن دسته کلیک کنید .

افزودن نوشته در وردپرس

نحوه ی ایجاد برچسب در وردپرس

برچسب ها برای جست جوی بهتر کاربران و همچنین بهبود سئو در وب سایت مفید هستند اما باید به خاطر بسپاریم که استفاده بیش از حد از آن ها نیز میتواند به وب سایت شما آسیب برساند .

برای افزودن برچسب مورد نظرمیتوانید پس از نوشتن برچسب ، دکمه افزودن را بزنید .

افزودن نوشته در وردپرس

افزودن تصاویرشاخص برای نوشته

کاربرد اصلی تصاویر شاخص یا بند انگشتی ، پیش نمایش نوشته در وردپرس می باشد .

ما در این مقاله قصد داشتیم که شما را با افزودن نوشته در وردپرس به خوبی آشنا کنیم تا بتوانید هر نوشته را سریع در سایت خود اضافه کنید و یک سیستم محتوایی خوب و دقیق داشته باشید .

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی را

درباره بخش نوشته در وردپرس بدست آورده باشید .

مجتمع فنی تهران برگزار کننده کلاسهای آموزشی در راستای کامپیوتر ، علوم مالی ، زبانهای خارجی و فرهنگ و هنر نموده است  ، و در حال حاظر تبدیل به قطب قوی و پایگاه مطمئن آموزش های کاربردی در مرکز تهران بزرگ شده است .

پایان