فتوشاپ چیست

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد، بسیاری از افراد این سوال را از ما می پرسند. اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید با ما همراه باشید. فتوشاپ یک نرم افزار ویرایش گر حرفه ای است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساخت و ویرایش عکس ها به کار می رود، علاوه بر این نرم افزار های After effect ، Premiere، Illustrator ، In design  جزو مهم ترین تولیدات نرم افزاری هستند که توسط Adobe System تولید شده اند. همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند، به نوعی محتاج این نرم افزار ها هستند. به طور مختصر می ‌توان گفت Photoshop ابزاری ست برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و حتی متحرک سر و کار دارند. طراحان گرافیک، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه ها، شرکت های تبلیغاتی، طراحان سایت، عکاس ها، نقاشان هنری، طراحان نرم افزارها، انیمیشن سازها و… به فتوشاپ احتیاج دارند. این نرم افزار حرفه ای گرافیک در عصر تکنولوژی امروز یک نرم افزار حساب نمی شود بلکه یک صنعت به شمار می آید. نرم افزار Adobe Photoshop محبوب ترین برنامه برای ایجاد و اصلاح تصاویر است و همچنین یکی از محصولات با ارزش شرکت Adobe می باشد.

این نرم افزار اجازه می دهد تا کاربران تصویر خود را به راحتی دستکاری، برش و تغییر اندازه دهند و یک اثر جدید خلق نمایند. این نرم افزاربیشتر در میان عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای محبوب است. اگر چه فتوشاپ برای ویرایش عکس ها و چاپ طراحی شده، اما به طور فزاینده ای برای تولید عکس مخصوص وب استفاده می شود. Adobe Photoshop همچنین ارتباط  قوی با دیگر نرم افزار های Adobe برای ویرایش، ساخت انیمیشن و CD های آموزشی دارد. فرمت اختصاصی فایل ها در فتوشاپ ( PSD ) است که می تواند به Image Ready ، Illustrator ، Premiere، After Effects و Encore DVD منتقل شود.

دوره های آموزش فتوشاپ

کاربردهای نرم افزار فتوشاپ

فتوشاپ چیست

  • یکی از مهم ‌ترین و کاربردی ‌ترین ویژگی فتـوشاپ ویرایش تصاویر می ‌باشد. که این ویرایش شامل مواردی چون: تصحیح رنگ، تنظیم نور و کنتراست، افزدون جلوه‌ های ویژه یا افکت‌ های متعدد، بریدن یا کات کردن تصویر در ابعاد دلخواه، تنظیم رزولوشن تصویر، تنظیم کردن ابعاد تصویر و… . شما همواره می ‌توانید برای ویرایش تصاویر خود، اصلاح رنگ ‌های آن و… از این نرم افزار قدرتمند استفاده کنید و تصاویر خلاقانه ‌ای ایجاد کنید.
  • کاربرد دیگر فتوشاپ ترکیب تصاویر با یک دیگر و ایجاد تصاویر ترکیبی است که همین ویژگی باعث به وجود آمدن هزاران آثار خلاقانه در دنیا شده است. تمام پوسترها و یا بنرهای تبلیغاتی و… که مشاهده می‌ کنید با استفاده از همین ویژگی فتوشاپ پدید آمده ‌اند.
  • یکی دیگر از کاربردهای جالب فتوشاپ ایجاد تصاویر متحرک است. درواقع این تصاویر متحرک پس از تولید با فرمت gif و یا به صورت ویدیو ذخیره می ‌شوند. حتی می ‌توان با استفاده از فتوشاپ یک ویدیو را به gif تبدیل کرد.
  • با استفاده از نرم افزار فتوشاپ می ‌توان کاراکترهای دو بعدی و سه بعدی خلق کرد، که می ‌توان در قدم بعدی این کاراکترها را در فتوشاپ انیمت کرد و یا آن را به برنامه‌ های دیگری همچون After Effects انتقال داد و در محیطی پیشرفته‌ تر انیمیشن آن کارکتر را ایجاد کرد.
  • فتوشاپ در طراحی سایت ‌ها هم بسیار مورد توجه قرار می ‌گیرد. طراحان وب تلاش می ‌کنند بسیاری از کارهای مربوط به بخش front_ed را به وسیله این برنامه انجام دهند تا ظاهر سایت کاربر پسند تر و زیباتر شود.
  • برنامه فتوشاپ در صنعت چاپ و تبلیغات نقش بسیار گسترده‌ ای دارد به گونه ‌ای که می توان گفت فتوشاپ یک نرم‌ افزار نیست بلکه یک صنعت است.

پس می ‌توان نتیجه گرفت و ادعا کرد که برنامه فتوشـاپ یکی از پرکاربرد ترین و حرفه‌ ای‌ ترین نرم افزار های گرافیکی دنیاست.

بیشتر بخوانید: آموزش فتوشاپ گام به گام

آموزش فتوشاپ در مجتمع فنی تهران 

فتوشاپ چیست

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، برای هنرجویان دوره های آموزش فتوشاپ را برگزار می کند، اگر شماهم علاقمند به یادگیری کار با نرم افزار فتوشاپ می باشید در کلاس های مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب شرکت نمایید. در این دوره های آموزشی نرم افزار فتوشاپ از مبتدی تا پیشرفته به هنر جویان آموزش داده می شود و هنرجویان بعد از اتمام دوره ها می توانند به سرعت وارد بازار کار شوند. این دوره ها با حضور اساتیدی برجسته و بنام در زمینه نرم افزار فتوشاپ برگزار می شود، بعد از اتمام دوره ها نیز به هنرجویان یک مدرک معتبر دو زبانه بین المللی تعلق خواهد گرفت. برای شرکت در دوره های آموزش فتوشاپ مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، می توانید برروی لینک ثبت نام کلیک نمایید.

شماره های تماس: 66939772 – 66933439