عکاسی پرتره چیست

گرفتن عکس خوب از مردم همیشه یک چالش است. عکاسی پرتره یا عکاسی چهره یکی از تخصصی ترین شاخه های عکاسی است. این نوع عکاسی در محیط های شخصی مانند عکاسی از دوستان، اعضای خانواده و حتی خود عکاس انجام می شود.

رشته های تخصصی عکاسی پرتره

گرفتن عکس پرتره روشی ارزان‌تر، در دسترس‌تر و بسیار آسان‌تر از نقاشی پرتره است که قبل از ظهور دوربین برای گرفتن عکس از افراد مشهور استفاده می‌شد. این روش عکاسی اولین سبک عملی عکاسی است که در آن تصویر بر روی صفحات فلزی یا شیشه ای شکل گرفته است. نام مخترع این سبک لویی داگر است.

  • پرتره تمام قد
  • پرتره پرسنلی
  • پرتره هنری
  • پرتره سیاسی
  • پرتره تبلیغاتی
  • پرتره خانوادگی

پرترهموارد تخصصی قابل توجه در عکاسی پرتره

بهترین عکس پرتره زمانی است که دقیقا در لحظه‌هایی ثبت شود که در حال وقوع می باشد. البته رعایت نکات اساسی و قابل تامل زیر نیز میتواند در بدست آوردن نتیجه مطلوب موثر باشد:

  1. تنظیمات دیافراگم.
  2. سرعت شاتر.
  3. کادربندی که عموما عکاس های با تجربه کادرهای عمودی را برای عکاسی پرتره انتخاب میکنند.
  4. نحوه نورسنجی و نوردهی در موقعیتهای مختلف.
  5. انتخاب لنز مناسب.
  6. استفاده از رفلکتور متناسب با موقعیت فرد.
  7. نوع ژستی که سوژه میگیرد در نتیجه کار تاثیر بسزایی دارد.
  8. استفاده از فلاش با نور مناسب؛ معمولا فلاشهای اکسترنال که ساختار جدای از دوربین اصلی دارند عکسهای زیباتری خلق میکندد.
  9. استفاده از فلاش پُر کننده (fill flash) در روزهای آفتابی؛ اگرچه عجیب به نظر میرسد اما نقش تعیین کننده برای از بین بردن سایه های ناخواسته احتمالی توسط خورشید دارد.
  10. در نظر گرفتن زاویه درست سر در عکاسی میتوان از گرفتن عکس های بی حس و مصنوعی پرهیز کرد.
  11. و در نهایت انتخاب پس زمینه مناسب برای عکس.

عکس پرتره چیست ؟یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند در عکاسی پرتره یا عکاسی چهره محبوب باشد، قرار دادن سوژه در یک طرف کادر، با فضایی برای نگاه کردن به آن است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که عکاسی پرتره در فاصله نزدیک می تواند باعث اعوجاج شود. بنابراین، مدل نباید از یک و نیم متر نزدیکتر باشد. تفاوت بین پرتره های آماتور و حرفه ای می تواند بسیار زیاد باشد و بستگی به رعایت نکات حساس و ظریف دارد. از جمله تنظیمات دوربین یا ترفندهایی مانند ثابت نگه داشتن فرد، به خصوص کودکان، استفاده از بازتابنده و… حال با دانستن نکات ریز عکاسی پرتره، اگر واقعاً به این شاخه از عکاسی علاقه مند هستید و می خواهید از مهارت ثبت احساسات طبیعی افراد استفاده کنید، می توانید آموزش را تجربه کرده و آن را در مجتمع فنی تهران بیاموزید.

عکاسی پرترهبرای دریافت آموزش های بیشتر میتوانید با ما در تماس باشید یا به بعضی از آموزش های ما در سایت مراجعه کنید . از محبوب ترین مطالب ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد .

طراحی دکوراسیون داخلی 

آشنایی با نرم افزار های عکاسی

عکاسی دیجیتال

ارز دیجیتال