روز صنعت مد چه روزی است؟

9 July روز صنعت مُد جهانی است، همانطورر که از نام این روز مشخص است  این روز فرصتی می‌باشد برای توجه بیشتر به مد و زیبایی، همچنین هدف از نام گذاری این روز گرامی داشت این صنعت پر طرفدار است.

روز صنعت مد و معنای آن

این ﻭﺍﮊﻩ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮی می‌باشد ﻭ معنای آن ﻃﺮﺯ، ﺍﺳﻠﻮﺏ، عادت، شیوه، سلیقه، روش، رسم و باب روز می‌باشد. در واقع Mode از ریشه لاتین Modus گرفته شده‌ که این واژه بعد از جنگ جهانی اول، به دنبال نفوذ تمدن غرب وارد زبان فارسی نیز شد.

در فرهنگ دهخدا معنی کلمه مُد این‌گونه تعریف شده است: «مُد» لغتی فرانسوی است به معنی روش و طریقه موقت  که طبق ذوق و سلیقه اهل زمان، طرز زندگی و لباس پوشیدن و غیره را تنظیم می‌کرده، در اصل شیوه متداول و مطابق هنجار اجتماع را در شئون زندگی اجتماعی مُد می‌نامند.

در زبان انگلیسی از اصطلاح Fashion برای تعریف مُد به کار می‌رود، تقریباً همان تعاریفی که برای مُد در زبان فارسی همچنین فرانسه آورده شده است در انگلیسی نیز دیده می‌شود.

پیشنهاد ویزه: مطالعه مقاله آموزش طراحی لباس عروس برای شما عزیزان می‌باشد

بنیانگذار روز صنعت مد کیست؟

بنیانگذار روز صنعت مد کیست؟امروزه مد به خاطر استقبال زیاد مردم از این حرفه از هنر به یک صنعت تبدیل شده و با وجود تغییرات زیادی که هر روزه مد مشاغلی دارد، افراد جامعه نیز همین طور با تغییر صنعت مد  خواسته یا ناخواسته چه از لحاظ رنگ و یا طرح البسه شان تغییر خواهند کرد. این روز مخصوص کسانی است که فکر می کنید بیش از همه اهل مد هستند و طبق مد روز لباس‌های خود را انتخاب می کنند . البته که مد روز بودن دردسرهای خاص خود را به همراه دارد چرا که گاه طرح ها و یا رنگ هایی مد می شود که سلیقه عام در ان‌ها رعایت نشده است.
یکی از افرادی که نقش پر رنگی در به وجود امدن روز صنعت مد دارد کریستین دیور می‌باشد که متولد فرانسه است  همانطور که گفته شد این شخص از نام آواران و بزرگان این عرصه می باشد.
کریستین دیور از سال ۱۹۳۵ وارد عرصه مد شد و از راه فروش طرح های خود کسب درآمد می‌کرد و بلاخره در سال ۱۹۴۶ سالن مد خود را افتتاح کرد و از آن به بعد بود که پاریس به مرکز مد تبدیل شد. اگر می‌خواهید شما نیز در این صنعت موفق شوید یکی از دوره‌های مرتبت که می‌توانید در مجتمع فنی تهران زیر نظر بهترین اساتید به صورت عملی و تئوری برگذار می‌شود دوره آموزش طراحی دوخت است که با شرکت در این دوره موفقیت خود را در این صنعت تضمین خواهید کرد.

5 دلیل به وجود امدن روز صنعت مد

5 دلیل به وجود امدن روز صنعت مدپیدایش و ظهور صنعت مد، با پنج مرحله ذیل ممکن شده است:

  1. آفرینش و ایجاد مُد به مرور زمان
  2. ارائه و معرفی مُد توسط افراد آشنا با این حرفه
  3. همه پسند کردن مُد که در این مرحله کوشش دامنه‌داری در جهت شناساندن مُد به تمامی افراد شد و با استفاده از تبلیغات و رسانه‌های عمومی سعی در معرفی مُد و کالای جدید و قبولاندن آن به جامعه می‌شود.
  4. تولید انبوه.
  5. پس از آن‌که تقاضای مُد جدید به اوج خود رسید، قوس نزولی تقاضا و زوال مُد آغاز شده و با پیدایی مُد جدید مُد قبلی از دور خارج می‌شود.

گفتن این نکته لازم است که،انواع مُد و از جمله مُد اجتماعی دارای عمر کوتاهی هستند، اما  می‌توانند آن‌ها را یکی از عوامل موثر در جهت تغییرات اجتماعی مثبت یا منفی دانست.

روز صنعت مد را با مجتمع فنی تهران جشن بگیرید!

مجتمع فنی تهران که همیشه از طرفداران رشته‌های هنری و نوین بوده و همواره بهترین دوره‌ها را زیر نظر برترین اساتید برگذار کرده است این بار پیشنهاد ویزه‌ای را برای گرامی داشت روز صنعت مد دارد آن هم شرکت در دوره طراحی و مد با تخفیف 20 درصدی تا سقف 500 تومان است این فرصت طلائی برای مذت محدودی می‌باشد پس اگر علاقه‌مند به شرکت در این دوره پرطرفدار هستید این فرصت را از دست نداده و سریع اقدام به ثبت نام نمائید.