• لیست کلاس های روانشناسی در حال برگزاری مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

آموزش دوره های روانشناسی

زمین ما این روزها خیلی شلوغ شده، پر از آدم که بیشترشون عجله دارن، برای بیدار شدن از خواب، رسیدن به اتوبوس، پول در آوردن، برای خوشبختی و حتی عاشق شدن. خیابون های دنیا پر از آدم هاییه که خیلی وقتا یادشون میره کجا دارن میرن. اونقدر برای بهتر بودن تلاش می­کنن که  یادشون میره که گاهی هم می تونن زیر سایه­ ی یه درخت بشینن و به ابرهای سفید آسمون نگاه کنن.

ما خیلی از خودمون دور شدیم و اینو خوب می دونیم!

ولی خیلی فرصت نداریم  فکر کنیم به چیزایی که در اعماق وجودمون هست و گاهی  شب­ ها فقط خواب شونو می­ بینیم. خواسته هایی که اونقدر ازشون دور شدیم که دیگه دست نیافتنی به نظر میرسن، یه چیزی شبیه افسانه های قدیمی که این روزها حتی نمی رسیم کتابی راجع بهشون بخونیم.

ما خیلی چیزها رو فراموش کردیم، ولی خیلی چیزها هم هست که هیچ وقت یاد نگرفتیم! مثل  این که به هم نگاه کنیم، حر­ف های واقعی بزنیم و  بشنویم. به قول  اریک برن بیشتر حرف های ما در حقیقت یه ” بازی” از پیش طراحی شده ست که تحت شرایط خاص باید به زبون بیاد.

میشه گفت دلیل این همه بازی اینه که ما یاد نگرفتیم همدیگه رو همینطور که هستیم بپذیریم. ” پذیرش بی قید و شرط” به گفته ی راجرز می­تونه همه­ ی شکاف های عاطفی و حتی جسمی وجود آدم ها رو ترمیم کنه.

فروید پدر علم روانکاوی میگه بیشتر وجود ما رو ناخودآگاه تشکیل داده، مثل یه کویه یخی که بیشترش زیر آب و دور از دسترس ذهن آگاه ماست، نیازهای عمیق و قدیمی وجودمون رفتار، احساس و حتی اشتباه­های  ما رو تعیین می­کنند، بدون این که خودمون کمترین آگاهی به این موضوع داشته باشیم.  ما قویا تحت تاثیر گذشته­های دور هستیم، به نظر یونگ روانشناس بزرگ، ناخودآگاه جمعی همه­ ی انسان هایی که در طول تاریخ زندگی کردند روی احساس و رفتار ما اثر میذاره.

 به خاطر همین تجربه ­ی مشترک ناخودآگاه جمعی هست که ما آدم ها خواب های شبیه هم می بینیم و برداشت مون نسبت به زیبایی، دوست داشتن و نشانه ها شبیه هم هست.

 توی این دنیای شلوغ و درهم و برهم خیلی خوبه که دنبال یه راهی باشیم که به خودمون نزدیک تر بشیم. اجازه ندیم جمعیتی که خودش نمی دونه به کجا داره میره  ما رو با خودش ببره. آدم های بزرگی که در مورد روح و روان انسان کار کردند و کتاب نوشتند را بشناسیم و نظریه هاشونو بخونیم. از روان­شناسی کمک بگیریم تا زندگی مونو دوباره معنا کنیم. کاری که ویکتور فرانکل روان­شناس معناگرا وقتی از اردوگاه نازی­ ها جان به در برد، به قشنگ­ ترین شکل انجام داد و جهان را به عمیق ­تر فکر کردن راجع به معنای زندگی دعوت کرد.

بهترین زمان برای شناخت بخش های غیرمادی و پنهان وجود ما، همین امروز هست که بیشتر از همیشه به اهمیت سلامت روان آگاهیم.

 مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب با هدف بالا بردن کیفیت زندگی شما که لایق بهترین ها هستید،  اقدام به برگزاری دوره های روان­شناسی می­ کند.

سعی ما این است که در این کارگاه ­ها و دوره ­های روان­شناسی به موضوعاتی که دغدغه­ ی بخش بزرگی از جامعه است، مثل روان­شناسی کودک و خانواده، خودشناسی، ارتباط موثر، تفکر خلاق همچنین موضوعات جذاب روان­کاوی مانند تحلیل روابط متقابل بپردازیم.

 تهیه کننده:  مسئول دپارتمان دانش سلامت

آشنایی با دوره آموزشی وکسلر

آزمون هوش وکسلر  Wechsler Intelligence Scale یکی از معتبرترین آزمون های سنجش هوش است که در سال 1969 توسط وکسلر تهیه شد. این آزمون مولفه های مختلف هوش که شامل دو دسته ی اصلی هوش کلامی و غیرکلامی (عملی)  هستند را اندازه گیری می کند.

مقیاس های مختلف آزمون هوش وکسلر

  •  آزمون های کلامی

اطلاعات: میزان اطلاع و آگاهی از محیط اجتماعی و فرهنگی

شباهت ها: تفکر انتزاعی و غیرانتزاعی، مفهوم سازی و تمیز عوامل اساسی از غیر اساسی

حساب: حافظه ی عددی و تمرکز

واژه ها:  توانایی یادگیری و کسب اطلاعات ( بهترین معرف هوش عمومی فرد)

ادراک: درک مسائل اجتماعی، قضاوت اخلاقی وقدرت استدلال

حافظه یا ارقام: دقت، توجه و حافظه ی کوتاه مدت شنیداری

  • آزمون های غیرکلامی

تکمیل تصاویر: توانایی شناسایی جزئیات

ترتیب تصاویر: درک کلی موقعیت از طریق ارتباط وقایع مجزا

مکعب ها: استدلال، قدرت تجزیه و تحلیلی، مفهوم سازی غیرکلامی و سازماندهی ذهنی (بهترین معرف هوش عمومی فرد)

تنظیم قطعات: هماهنگی دیداری – حرکتی، توانایی دیدن رابطه ی فضایی و قدرت تحلیل عینی اطلاعات

تطبیق علائم: سرعت عمل و قدرت یادگیری های جدید و هماهنگی دیداری حرکتی

 مازها: هماهنگی دیداری – حرکتی، سرعت عمل و پیش بینی حرکات

آزمون هوش وکسلر برای سنجش هوش افراد بالای 4 سال و در سه رده ی سنی پیش دبستانی، کودک و بزرگسال استفاده می شود. مدت زمان لازم برای اجرای تست وکسلر از بین یک تا دو ساعت است. پس از انجام تست، نمره گذاری و تفسیر انجام شده، آی کیوی کلامی، عملی و کل گزارش می شود. نمره ی به دست آمده از آزمون هوش با ضریب همبستگی رضایت بخش 50 درصد می تواند معدل و پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کند.

 شما دوست عزیز با انجام این تست معتبر می توانید از توانایی های خود آگاه شده،  با کمک مشاوران  مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب بهترین مسیر را برای رسیدن به موفقیت پیدا کنید.