برترین نکات درباره یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید

مشاهده می کنیم که اشخاص زیادی این سؤال را دارند که: “چگونه برنامه نویسی اندروید یاد بگیریم؟” به نظر می‌ رسد افراد زیادی درباره ‌ی انتخاب روش صحیح برای شروعِ آموزش برنامه نویسی اندروید سردرگمند. البته این مسئله با درنظر گرفتن حجم وسیع منابع موجود عجیب نیست. کتاب‌ها، مراجع ویدیوئی، پست ‌های بلاگ‌ و تعداد نامحدودی صفحات اسناد برای یادگیری موجودند.

اگر قصد دارید درحد آشنایی زبان برنامه نویسی اندروید را یادبگیرید می توانید از منابع رایگان و پولی موجود در گوگل استفاده کنید، این کار بیشتر به پرکردن اوقات فراغت شبیه است. اما اگر به صورت جدی دنبال یادگیری این زبان برنامه نویسی هستید باید پا به پای یک استاد یا متخصص به تمرین و تلاش بپردازید.

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب دوره های آموزشی در زمینه آموزش برنامه نویسی اندروید برگزار می کند، هدف از برگزاری این دوره ها تربیت نیروی متخصص برای ورود به بازار کار می باشد. اگر شما قصد دارید به صورت کاملاً حرفه ای یادگیری برنامه نویسی اندروید را شروع کنید حضور در این دوره ها را پیشنهاد می کنیم.

برترین نکات درباره یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید

ثبت نام در دوره آموزش برنامه نویسی اندروید در مجتمع فنی تهران

درحال حاضر یادگیری زبان اندروید مفید است؟

قطعاً اندروید و iOS دو سیستم‌عامل بزرگ موجود در بازار امروزند و شرکت‌ ها اغلب علاقه دارند برای جذب مخاطب بیشتر برنامه ‌هایشان را روی هر دو پلتفرم عرضه کنند. به همین علت، باید یا دو گروه برنامه نویسی اپلیکیشن ‌های “نیتیو” برای هر دو سیستم عامل داشته باشند یا یک فریمورک کراس‌پلتفرم (cross-platfrom framework) را انتخاب کنند.

برنامه نویسی نیتیو به این معناست که از زبان و ابزارهای برنامه نویسیِ مختص به یک سیستم‌عامل- مثلا اندروید یا iOS – استفاده کنیم و کدی را بنویسیم که فقط روی همان پلتفرم انتخابی اجرا می‌شود. اگر بخواهیم اپلیکیشن روی سیستم‌عامل دیگری هم اجرا شود، باید برنامه را از پایه برای آن زبان برنامه نویسی بنویسیم.

البته، این مسئله می ‌تواند بسیار زمان ‌بر و پرهزینه باشد، مخصوصاً اگر برای هر زبان به یک تیم برنامه نویسی جدا احتیاج داشته باشیم. فریمورک‌ های کراس‌پلتفرم مثل آیونیک (Ionic)، زامارین (Xamarin) و ری ‌اکت نیتیو به شما امکان نوشتن کد پایه ‌ای را می‌دهند که روی هر دو سیستم‌عامل اجرا می‌شود.

حداقل سیستم موردنیاز برای یادگیری اندروید

یکی از متداول ‌ترین سوالات هنرجویان برای شروع توسعه اپلیکیشن ‌های موبایل بعد از شناخت پیش نیاز برنامه نویسی اندروید، در مورد حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی اندروید است. همچنین دانشجویان زیادی با مراجعه به ما می‌ پرسند که آیا برای برنامه نویسی نیاز به یک سیستم قدرتمند داریم؟ جواب این سوال خیر است!

معمولا کاربران زمانی که نرم افزارهای مختلف را می ‌ببیند تصور می‌کنند که این نرم افزارها توسط ابر کامپیوترها و سیستم هایی بسیار پیشرفته ساخته شده اند. پیشرفته بودن یک نرم افزار دلیلی بر ساخته شدن آن با یک سیستم پیشرفته نیست، بلکه نشان دهنده این است که توسط برنامه نویس یا توسعه دهندگان خوش ذوق و توانا ایجاد شده است.

نتیجه می گیریم که برای شروع برنامه نویسی موبایل تنها به یک کامپیوتر خانگی و یا لپ تاپ میان رده نیاز خواهید داشت. البته اگر از سیستم‌های پیشرفته ‌تر استفاده کنید، می‌توانید فرآیند توسعه اپلیکیشن ‌ها را سریع‌ تر کنید. زیرا زمانی که حجم کدهای نوشته شده بالا می‌رود، اگر سیستم شما ضعیف باشد امکان دارد برای پردازش و بررسی کدها کند شود.

بنابراین به کسانی که قصد دارند به برنامه نویسی موبایل بپردازند توصیه می ‌شود سیستمی با حداقل 3 گیگابایت رم تهیه کنند.

مدت زمان یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم می توانیم بگوییم که زمان خاصی برای حرفه ای شدن در تخصصی مثل برنامه نویسی وجود ندارد. نمی‌توان گفت که مثلا شما الان اگر برنامه نویسی را شروع کنید، دقیقا در x ماه و y روز و z ساعت دیگر به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل می‌شوید!

زیرا سرعت حرفه ای شدن در هرکاری کاملا به پشت کار هنرجویان و شرایط هنرجویان بستگی دارد. شما میتوانید در ۳ ماه در یک زبان برنامه نویسی حرفه ای شوید و یا میتوانید همین کار را در ۳ سال انجام دهید. سرعت طی کردن این مسیر کاملا دست شماست!

ممکن است شخصی زمان آزاد زیادی داشته باشد و بتواند روزانه ۸ ساعت مفید برای یادگیری و تمرین برنامه نویسی وقت بگذارد. از آن طرف شخص دیگری باشد که دانشجو یا شاغل است و روزانه ۴ ساعت می تواند یادگیری و تمرین مفید داشته باشد.

برترین نکات درباره یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید

ثبت نام در دوره آموزش برنامه نویسی اندروید

با کلیک برروی لینک ثبت نام می توانید برای شرکت در کلاس های آموزش برنامه نویسی اندروید مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری، زمان برگزاری و… با شماره تلفن های 66929920 – 66933379 تماس حاصل فرمایید.

بازار کار برنامه نویسی سی شارپ در ایران چطور است؟