باریستا کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ در توضیح این سوال باید گفت که، اگر عاشق نوشیدن قهوه و در کل علاقه‌مند به دنیای قهوه هستید حتما با نام باریستا آشنا شده‌اید!

برایدرست کردن  يک فنجان قهوه دلپذیر باید به نکات زیادی توجه کرد و این فنجان قهوه به خودی خود و با تنظیمات دستگاه قهوه ساز تهيه نخواهد شد.

باید بدانید که تمام این نوشیدنی‌ها خوش‌طعم توسط دستان ماهري که اشتياق و علاقه شديدي به قهوه و نوشیدنی‌ها نظیر آن را دارند دارد تهيه و سرو می‌شود.  در ادامه همراهمان باشید تا درباره باریستا و ابعاد مختلف آن اطلاعاتی را دریافت نمائید.

باریستا کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟و شرح وظایف آن

  • باریستا کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟و شرح وظایف آنتهیه قهوه و نوشیدنی‌های گرم منوی کافه به صورت حرفه‌ای و تخصصی
  • تهیه و آماده کردن سفارش‌ها بر اساس منوی کافه و سلایق مشتریان
  • کنترل کیفیت مواد اولیه مصرفی کافه و سفارش‌هایی که به سر میز مشتریان می‌رود
  • مدیریت بار و پرسنل بار (کمک باریستا، سینک من و …)
  • ارائه توضیحات درباره اقلام منوی کافه و پاسخ به سوالات مشتریان درباره منو
  • و…

باریستا یا جادوگر کافه‌ها!!

دربازه اینکه‌ باریستا کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟باید گفت که این افراد نقش کلیدی و بسیار مهمی را در کافه‌ها دارند و تخصص اصلی آن‌ها تهیه قهوه اصیل، با کیفیت و مطابق با میل و سلیقه مشتری است.

شاید این‌کار به‌نظر بغضی افراد ساده به نظر آید اما درست کردن قهوه اصول و ریزه کاری‌های فراوانی دارد و یک باریستا حرفه‌ای با مطالعه، تمرین و تکرار زیاد به این مهارت خواهد رسید.
اگر بگوئیم که  باریستا جادوگر کافه‌هاست که با گرفتن و ارائه طعم‌هایی شگقت انگیز از قهوه‌های مختلف، مهمانان یک کافه را شگقت زده می‌کند اصلا اقرار نکرده و این عین واقعیت است.

مهارت‌های یک باریستا کار حرفه ای

  • مهارت‌های یک باریستا کار حرفه ایشناخت و تسلط بر دستگاه آسیاب قهوه و نحوه کار با آن
  • شناخت اجزای مختلف و تسلط کامل بر نحوه کار با دستگاه اسپرسو
  • لاته آرت (هنر شیر قهوه نگاری)
  • دم آوری قهوه‌های نسل سوم و دمی
  • طعم شناسی و مهارت ایجاد طعم‌های جدید
  • و…

مشصات باریستا جرفه‌ای

باریستا کار حرفه‌ای با امکانات و قابليت‌هاي دستگاه آسیاب قهوه و دستگاه اسپرسو آشنا است چرا که اين دستگاه‌ها مهمترين ابزار کار او است و با این دستگاه‌ها می‌تواند قهوه‌های حرفه‌ای و با کیفیت تهیه کند.

برای یادگیری تمام موارد مورد نیاز برای اینکه به یک باریستا کار حرفه‌ای تبدیل شوید می‌توانید در دوره‌های آموزش باریستا مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب شرکت نمائید.

در این دوره آموزشی جذاب از صفر تا صد مطالب مورد نیاز برای اینکه بتوانید مانند یک حرفه‌ای وارد بازار کار شوید را توسط بهترین اساتید اموزش خواهید دید.

آموزش باریستا در مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب

آموزش باریستا در مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب حال که با این موضوع که باریستا کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آشنا شدید و اگر از جمله افرادی هستید که به این شغل علاقه‌مند شده‌اید برای آغاز این کسب و کار همانطور که گفته شد نیاز به اطلاعات و آموزش‌هایی است تا به بهترین نحو کار خود را آغاز کنید.

مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب همواره در برگذاری دوره‌های نوین و پولساز پیشرو بوده این بار نیز با برگذاری دوره امورشی باریستا به دانشپذیران کمک کرده تا قذم بزرگی را به سمت موفقیت برارند.

اگر به این نوع کسب و کارها علاقه دارید و می‌خواهید با دیگر کسب و کارهای شبیه به باریستا آشنا شوید می‌توانید به صفحه آموزش کافی شاپ وارد شده و اطلاعات تکمیلی را دراین باره دریافت نمائید.