آموزش نرم افزار مهندسی صنایع

برگزاری دوره های آموزش نرم افزار مهندسی صنایع زیر نظر اساتید مجرب در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، شما می توانید برای شرکت در این دوره ها برروی لینک ثبت نام .

دوره های آموزش مهندسی صنایع مجتمع فنی تهران مناسب دانشجویان، دانش آموختگان و سایر علاقمدان به رشته مهندسی صنایع می باشد.

اگر می خواهید گامی نو به سمت متخصص شدن در این رشته بردارید، ابتدا لازم است با نرم افزار های مربوط به مهندسی صنایع آشنا شده و کار با آن ها را آموخته باشید.

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب قصد دارد در پیش برد اهداف شما جوانان عزیز کمک نماید، در همین راستا اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی مختلف در زمینه مهندسی صنایع می کند.

 همان طور که اطلاع دارید برای بدست آوردن تخصص و مهارت در زمینه ای، باید در دوره ها و کلاس های آموزشی مختلفی شرکت کنید و تنها تکیه کردن به آموخته های دانشگاه کافی نمی باشد.

از مزایای حضور در دوره های آموزشی سطح بالا، آشنایی با افراد معروف و دوستان جدید در این حرفه خواهد بود، تدریس در دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران توسط اساتید برجسته کشوری برگزار می شود.

اما در ادامه قصد داریم درباره دو نرم افزار مهم در مهندسی صنایع توضیح دهیم، همان طور که می دانید نرم افزار های کنترل پروژه جزء مهم ترین نرم افزار های مهندسی صنایع بشمار می روند.

نرم افزار های MSP و Primavera دو نرم افزار کنترل پروژ هستند که توسط دو شرکت متفاوت ساخته و به کاربران معرفی شده اند.

نرم افزار (MSP (Microsoft Project

MSP مخفف عبارت Microsoft Project  است، نرم افزاری ساده و کاربردي از خانواده مايکرو سافت آفيس است که به منظور مديريت پروژها طراحي و توليد شده است.

اين نرم افزار با قرار دادن تصوير بزرگي از پروژه پيش روي کاربران امکان بررسي و ثبت مراحل کار را براي کاربران مقدور مي سازد.

اين برنامه به شما کمک مي کند با ثبت و سازمان دهي ايده هاي خود آن ها را تا مرحله اجرا پيش ببريد، با استفاده از نرم افزارMSP مي توانيد به ساده ترين شيوه ممکن  زمان اجراو تکميل  کليه فعاليت هاي  پروژه را تخمين بزنيد و از اجراي و تحويل به موقع پروژه اطمينان حاصل نمائيد.

درزمان  آغاز عمليات اجرايي  پروژه نيزمي‌توانيد با ثبت  تاريخ هاي واقعي آغاز و پايان هر فعاليت اطلاعات را به روز رساني کنيد  در اين زمان نرم افزار MSP سرعت و روند پيشرفت برنامه ها  را با توجه به زمان بندي واقعي ثبت شده مجدداً محاسبه خواهد کرد  و مشخص خواهد کرد  با توجه به زمان بندي جديد پروژه چقدر زودتر و يا ديرتر از برنامه پيش بيني شده به اتمام خواهد رسيد.

يکي ديگر از مزاياي استفاده از اين نرم افزار ارائه گزارش هاي دوره اي با قابليت چاپ است، بنابراين مي توان ادعا کرد اين نرم افزار به افزايش قابليت هاي مديريتي افراد در زمينه هاي زمان بندي، برنامه ريزي منابع، گزارش گيري و گزارش دهي و غيره کمک مي کند.

آموزش نرم افزار مهندسی صنایع

نرم پریماورا (Primavera)

نرم افزار پریماورا Primavera نام تجاری محصولاتی است که به اتفاق هم مجموعه‌ای گسترده جهت مدیریت پرتفولیوی پروژه را تشکیل می‌دهند.

نرم‌افزار پریماورا برای نخستین بار در سال ۱۹۸۳ میلادی (۱۳۶۲ خورشیدی) توسط شرکت سیستمهای پریماورا ارایه گردید که پس از خرید امتیاز این شرکت توسط اوراکل، تحت کنترل این شرکت عرضه می‌گردد.

پرکاربردترین نرم‌افزار این مجموعه در ایران نرم‌افزار زمان‌بندی (کنترل پروژه) آن است، از نرم افزار Primavera برای زمان بندی و همین طور کنترل پروژه های مختلف استفاده می شود.

در پروژه های ساختمانی، صنعتی، نرم افزاری و در هر نوع پروژه دیگر که فعالیت های مختلف در آن به طور منظم انجام می شوند می توان از این نرم افزار برای زمان بندی و کنترل پروژه و براورد هزینه آن پروژه ها استفاده کرد.

آموزش نرم افزار مهندسی صنایع

تفاوت نرم افزار Primavera و MS Project

با توجه به اینکه نرم افزارهای Primavera P6 و Ms Project هر دو به منظور مدیریت جامع پروژه های عظیم طراحی شده اند ولی در واقع پریماورا قابلیت کنترل پروژه های عظیم را دارد و ام اس پروچکت برای مدیریت پروژه های کوچکتر به کار می رود.

MSP امکان ایجاد تنها 11 عدد Baseline را برای یک پروژه واحد به کاربر می دهد، این در حالی است که این مقدار برای Primavera نامحدود است.

پلت فرم چند کاربره از ویژگی های هر دو نرم افزار می باشد ولی در نرم افزار Primavera چندین کاربر به صورت همزمان می توانند روی یک پروژه واحد کار کنند در حالی که MS Project پروژه را در هنگامی که یک کاربر در حال ویرایش و یا افزودن اطلاعات است، بر روی سایر کاربران مجاز قفل می کند.

از دیگر قابلیت های نرم افزار پریماورا در این زمینه، میتوان به امکان تعریف سقف مجاز دسترسی هر کاربر در یک پروژه اشاره کرد.

ایجاد تقویم سفارشی بر اساس منابع و پروژه، خصوصیتی است که هر دو نرم افزار دارند ولی امکان ثبت دستاوردها و وقایع روزانه در تقویم  Microsoft Project قابلیتی است که تنها به صورت دستی در Oracle Primavera P6 امکان پذیر می باشد.

قابلیت پیش بینی ریسک های احتمالی پروژه، تبدیل مستقیم اطلاعات پروژه به HTML به منظور اشتراک گذاری در وب و همچنین های لایت کارهایی که حداکثر تا یک ماه آینده باید انجام پذیرد به رنگ زرد، از جمله مواردی است که در پلت فرم پریماورا به صورت پیش فرض موجود و برخی در صورت ارتقای نرم افزار ام اس پروجکت در این نرم افزار قابل اجراست.

تفاوت های جزیی زیادی بین این دو نرم افزار مهندسی وجود دارد ولی در کل انتخاب نرم افزار مطلوب بیش از همه به نیازهای سازمانی و نوع پروژه ای بستگی دارد که روی آن کار می کنید.