آموزش دوره طراحی لباس

آموزش دوره طراحی لباس برای علاقمندان به این رشته توسط مجتمع فنی ارائه تهران برگزار می گردد. مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب از مختصصان زبده ای در این دوره آموزش طراحی لباس برای علاقمندان استفاده نموده است. متقاضیان جهت شرکت در این دوره می توانند با مراجعه به سایت مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب اقدام به ثبت نام نمایند.

برای اینکه طراح لباس شویم به چه چیز هایی نیاز داریم؟ به طورکلی طراحی لباس نوعی از هنر است که به دوخت لباس و دیگر اکسسوری های لازم برای افراد اختصاص دارد. این نوع از هنر شامل روندی بسیار دقیق و ظریف از انتخاب یک طرح تا مراحل پایانی دوخت و ارائه لباس است.

هنر طراحی لباس به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

  • دوخت سفارشی
  • پوشاک آماده

همچنین این حرفه به دو گروه:

  • مجموعه دوخت سفارشی
  • مجموعه پوشاک آماده

تقسیم می شود که هریک از این مجموعه های نامبرده شده مختص به گروهی از جامعه می شود. به عنوان مثال مشتریان مجموعه دوخت سفارشی بیشتر هنرمندان و سلبریتی ها می باشند، زیرا این افراد تمایل دارند که لباس دوخت شده فقط متناسب با سایز و شخصیت و تیپ آن ها باشد اما مشتریان مجموعه پوشاک آماده بیشتر مردم عادی می باشند که براساس استاندارد های موجود لباس خود را انتخاب می کنند.

عناصر فرآیند طراحی لباس

آموزش دوره طراحی لباس

  • جنس پارچه
  • چاپ پارچه
  • الگو
  • تزئینات لباس
  • اندازه گیری
  • تحقیق درباره مد روز

یک طراح لباس به کمک این عناصر می تواند یک طراحی زیبا و مدرنی را داشته باشد. اما این روزها طراحی لباس با کمک نرم افزارهای طراحی انجام می شود که کار طراحان لباس را بسیار آسان کرده است و همچنین باعث می شود تا طراحی ها را با دقت و جزییات بیشتری انجام دهند و هر طرحی که در ذهن دارند به راحتی و به کمک نرم افزار پیاده سازی کنند. نرم افزار مارولوس یکی از بهترین و قدرتمندترین نرم افزار طراحی لباس می باشد که اکثر طراحان از این نرم افزار برای انجام کارهای خود استفاده می کنند و این نرم افزار در آموزش دوره طراحی لباس در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب به هنرجویان آموزش داده می شود.

آموزش طراحی لباس حرفه ای

داشتن ایده برای طراحی لباس

آموزش دوره طراحی لباس

خلاقیت در طراحی و دوخت لباس با شناخت کامل و توانایی و بهره گیری از آن در طراحی و ایجاد لباس خلق می شود. برای طراحی لباس لزومی ندارد تا ابزار های تجسمی بکار گرفته شوند، گاهی می توان با مواد اطراف و الهام گرفتن از اجسام و اشیا یک لباس جدید طراحی و ایجاد کرد. داشتن ایده برای طراحی لباس و ایجاد خلاقیت یکی از مهم ترین بخش هنری این حرفه است که باعث بوجود آمدن یک طرح، مد و یا یک لباس جدید می شود.

این روزها در سراسر جهان طرح های گوناگونی برای لباس ایجاد می شود که اکثر آن ها از چیزهای دیگری الهام گرفته شده است و هر کدام از آن ها طرفداران خاص خود را دارند و هر دفعه طرح های جدیدی از آن را وارد بازار می کنند.

جمع بندی

بنابر مطالب گفته شده یک طراح لباس باید از ذهنی خلاق و باز برخوردار باشد تا بتوند در ایجاد طرح ها و مد های جدید موفق باشد. همچنین نباید به طراحی لباس تنها به عنوان یک حرفه نگاه شود، بلکه باید آن را یک هنر ظریف در نظر گرفت. علاقمندان برای شرکت در آموزش دوره طراحی لباس می توانند با مراجعه به سایت مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب اقدام به ثبت نام نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی و تاریخ برگزاری آن ها می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

تلفن تماس: 66939772 – 66933439