آموزش برنامه نویسی سی شارپ مبتدی

آیا علاقه به یادگیری برنامه نویسی با زبان سی شارپ دارید؟ آیا به تازگی قصد یادگیری دارید؟ پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ شرکت کنید.

این دوره در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، برترین آموزشگاه فنی در ایران، توسط اساتید برجسته کشور برگزار خواهد شد.

شما می توانید با یادگیری زبان سی شارپ، شروع به فعالیت در بازارکار برنامه نویسی سی شارپ کنید، اما برای اینکه به این نقطه برسید بایستی دوره های آموزشی مختلفی را بگذرانید.

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب دوره های مختلفی برای هنرجویان علاقمند به سی شارپ برگزار می کند، شما می توانید با حضور در این دوره به یکی از متخصصین برتر سی شارپ در ایران تبدیل شوید.

شما می توانید ابتدا در کلاس های مبتدی، پیشرفته و تخصصی آموزش سی شارپ مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب شرکت کنید.

ویا مستقیماً در کلاس های صفر تا صد آموزش برنامه نویسی سی شارپ مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب حضوریابید.

توجه: کلاس ها و دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب با توجه به شیوع ویروس Covid-19 به صورت آنلاین برگزار می شود و پس از بازگشت کشور به شرایط عادی کلاس های حضوری تشکیل می گردند.

درباره زبان برنامه نویسی سی شارپ

زبان C# یک زبان برنامه‌ نویسی شی گرا، ساده و مدرن است که توسط شرکت Microsoft عرضه شده است. NET. Foundation این پروژه‌ی متن ‌باز (Open Source) را مدیریت می‌کند.

سی شارپ یک زبان برنامه ‌نویسی شی گرا و کامل است که به برنامه‌نویسان این امکان را می‌ دهد اپلیکیشن‌ هایی کراس ‌پلفترم (cross-platform) برای پلتفرم ‌های ویندوز، تحت وب و موبایل بنویسند، می‌ توانیم برنامه‌های C# را در سیستم‌عامل ‌های لینوکس، ویندوز، iOS و اندروید بنویسیم.

C# یک زبان برنامه‌نویسی مدرن است، می توانیم از آن برای نوشتن برنامه ‌های نرم‌ا فزاری مدرن امروزی استفاده کنیم.

از C# می‌توانیم برای توسعه‌ی انواع مختلف اپلیکیشن‌ها استفاده کنیم: برنامه‌های کلاینت ویندوز، کامپوننت‌ها (component) و کتابخانه‌ها (library)، سرویس‌ها (service) و API ها، اپلیکیشن‌ های تحت وب، برنامه‌های موبایل، اپلیکیشن‌ های ابری و بازی‌های ویدیوئی.

Microsoft از دو فریمورک توسعه‌ی نرم‌افزار پشتیبانی می‌کند، فریمورک NET. و NET Core. فریمورک NET. برای توسعه ‌ی اپلیکیشن ‌های ویندوز و تحت وب در سال ۲۰۰۱ منتشر شد.

اما با فراگیر شدن مفهوم متن‌باز، شرکت Microsoft نیز کامپایلرهای زبان و NET. را متن‌باز کرد و این NET. جدید  NET Core. نامیده می‌شود.

در آینده تنها یک نسخه از NET. وجود خواهد داشت، که همان NET. خواهد بود. نسخه‌ی بعدی NET. در سال ۲۰۲۰ و با نام NET 5. منتشر خواهد شد.

آموزش برنامه نویسی سی شارپ مبتدی

 

خانواده C، خانواده زبان‌های برنامه نویسی

در دنیای زبان‌های برنامه نویسی، اصطلاحی وجود دارد به نام زبان‌های خانواده C؛ دلیل این نام‌گذاری، شباهت ظاهری (Syntax) زبان‌های عضو این خانواده به زبان C است.

خیلی از زبان‌های برنامه نویسی مشهور این روزها مثل C، C++، Objective-C، PHP، C#، Java و حتی زبان بسیار جدید Swift عضو این خانواده هستند.

بنابراین به نظر می ‌رسد اگر یکی از این زبان‌ها را بلد باشید، کارتان برای یادگیری دیگری آسان ‌تر خواهد بود.

C# زبان برنامه نویسی قدیمی است؟

در زمانه‌ ای که همه چیز با یک ساعت پیش از خود متفاوت است، حالا که می‌دانیم C# در واقع پیش از شروع قرن ۲۱ ساخته شده است، آیا می‌توانیم نتیجه بگیریم که C# پیر شده و بهتر است سراغ یک زبان تازه نفس‌تر مثل Swift برویم؟

پاسخ خیر است،زیرا C# تا به امروز بارها به روز شده است، نسخه جدید زبان C# به تازگی منتشر شده است. 

شی گرایی به چه معنا است؟

C# یک زبان برنامه‌نویسی شی گرا است، برای اینکه توضیح هیم دقیقا یک زبان شی گرا چیست، ابتدا باید بدانیم در زبان‌های غیر شی ‌گرا چه می‌ گذرد.

زبان‌ های غیر شی گرا از دو موجودیت «داده» و «عملیات» تشکیل می‌شوند، یعنی کل یک نرم افزار، مثل نرم اپلیکیشن اندروید، iOS یا هر نرم افزار دیگری که روی کامپیوترهای شخصی اجرا می‌شوند، از چندین عملیات (Function) که یک یا چند داده (Data) می‌گیرد ساخته شده که این function تغییرات لازم را روی آن داده‌ ها اعمال می‌ کند و داده جدید را به function قبلی بر می‌گرداند.

مثلا فرض کنید که ما دو داده نام و نام خانوادگی داریم:

نام: علی

نام خانوادگی: حسنی

عملیات مورد نظر ما ساخت نام کامل فرد است:

عملیات: نام + نام‌خانوادگی = علی حسنی

این یک نمونه ساده از شیوه کار زبان‌های غیر شی‌گرا بود، حالا فرض کنید بخواهیم همین عملیات را در C# که یک زبان شی گرا است پیاده کنیم.

ما دیگر با دو داده مجزا طرف نیستیم، یک شی وجود دارد به نام انسان، انسان دارای یک نام کوچک و یک نام خانوادگی است.

از پیش برای شی انسان مشخص کرده‌ایم – به وسیله یک function – که چطور نام کامل می‌سازد.

مقادیر علی و حسنی را به شی انسانی که ساخته ‌ایم ارسال می‌کنیم، حالا یک انسان داریم که نام کامل دارد.

شاید درک زبان‌های شی گرا به نظر کمی سخت‌تر بیاید، اما باید بگوییم که ما هر روز در زندگی با اشیا و شی گرایی سر و کار داریم.

یک برنامه نویس با کمی دقت و تلاش، وقتی به درک درستی از شی گرایی برسد، پی به قدرت آن خواهد برد.

مخاطبین دوره

این دوره مناسب، دانشجویان کامپیوتر، IT، برق و ICT می باشد، درضمن تمامی علاقمندان به زبان برنامه نویسی سی شارپ می توانند در دوره های آموزشی سی شارپ مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب شرکت نمایند.

ثبت نام

برای حضور در دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ مبتدی “مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب” می توانید از طریق لینک “ثبت نام” اقدام فرمایید.

توجه داشته باشید با ثبت نام به صورت اینترنتی در دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب شامل تخفیفات ویژه ای خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان و نحوه برگزاری این دوره می توانید با شماره تلفن های 66929920 – 66933379 تماس حاصل فرمایید.