آموزش برنامه نویسی ری اکت و مزایای آن

ری اکت  کتابخانه‌ی جاوا اسکریپت (JavaScript) و معروف به  اوبر (Uber) می‌باشد که این روزها روش‌های جدید آموزش برنامه نویسی ری اکت  برای ساخت تجربه‌های فرانت-اند (Front-end Experience) مختلف در وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل و غیره می‌باشد که در این مقاله قرار است با نحوه آموزش برنامه نویسی ری اکت آشنا شوید.

مزایای آموزش برنامه نویسی ری اکت

مزایای آموزش برنامه نویسی ری اکتبا وارد شدن ری اکت به دنیای برنامه نویسی، تغییرات بسیاری صورت گرفت و حالا زمانی مناسب برای ملحق شدن به افرادی است که از این کتابخانه استفاده می‌کنند. این کتایخانه در فضاهای وب مختلفی مثل فیسبوک (Facebook)، اینستاگرام (Instagram)، ایر‌بی‌ان‌بی (Airbnb)، اوبر (Uber) و… استفاده شده‌اند پس یادگیری آن اصلاخالی از لطف نیست.

ری اکت (React) چیست؟

ری اکت همانطور که گفته شد، یک کتابخانه‌ی UI (رابط کاربری) است که فیسبوک آن را عرضه کرده و این امکان را به طراحان و برنامه‌نویسان می‌دهد که به صورت منطقی درباره‌ی سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایمان بتوانند فکر کنند.در واقع این کتابخانه چنین روش جالب و سریعی است که برای ساخت پروژه‌هایی مناسب است که در خواب می‌بینیم.

آموزش برنامه نویسی ری اکت به ما اجازه‌ی نوشتن چه اپلیکیشن‌هایی را می‌دهد؟

  • سریع ساخته می‌شوند.
  • قابل فهم می‌باشد.
  •  این امکان را می‌دهد تا جریان داده (Data Flow) را به صورت منطقی بتوانیم ببینیم.
  •  تیم‌های برنامه‌نویسی چه بزرگ و چه کوچک مقیاس‌پذیری بالایی دارد.
  • با داشتن این کتابخانه می‌توانید دانشِ اپلیکیشن‌های دسکتاپ (Desktop apps) را به اپلیکیشن‌های موبایلی منتقل کرد.
  • ری اکت به ما این اجازه را می‌دهد که UIهای تعاملی را به صورت اعلانی (Declarative) بنویسیم. این یکی از بزرگ‌ترین توانایی‌های React می‌باشد که قادر است با هر بار تغییر داده‌ها، به صورت خودکار UI را نیز به روز‌رسانی کند.

اطلاعاتی که به آموزش برنامه نویسی ری اکت کمک می‌کند 

برای ‌اینکه آموزش برنامه نویسی ری اکت برایتان ساده‌تر شود و بتوانید ساده‌تر به نوشتن برنامه‌های ری اکت بپردازید به اطلاعات پایه‌ی کمی نیاز دارید که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • اطلاعات هر چند کمی درباره HTML و CSS داشته باشید.
  • درباره‌ی جاوا اسکریپت و ES6 نحوه انجام عملیات در ان‌ها نیز بدانید.
  •  درباره‌ی DOM بدانید.
  •  Node و nmp را نصب نمائید و کمی درباره‌ی آن‌ها بدانید

برای مطالعه بیشتر: آموزش ری اکت

بدون ‌معطلی بعد از آموزش برنامه نویسی ری اکت از آن استفاده نمائید

بدون ‌معطلی بعد از آموزش برنامه نویسی ری اکت از آن استفاده نمائیدیکی از مزایای استفاده از React این است که خیلی نیاز نیست خود را درگیر چگونگی استفاده از آن نمائید. دو روش اصلیِ استفاده از ری اکت در ادامه معرفی خواهیم کرد:

  • React را می‌توانید به وب ‌سایتی که در حال حاضر ساخته‌اید، نیز اضافه کنید.
  • از ری اکت برای نوشتن یک اپلیکیشن کامل تک صفحه‌ای (Single Page App (SPA)) استفاده می‌شود.

چرا آموزش برنامه نویسی ری اکت از محبوبیت بالایی برخوردار است؟

1. یادگیری ری اکت آسان است

اموزش و یادگیری این کتابخانه به خودی خود آسان است و با داشتن دانش پایه در حوزه‌ی CSS و HTML، یادگیری React و کار کردن با آن را برایتان به یک سرگرمی تبدیل خواهد کرد.

2. کار با ری اکت بسیار ساده است

شاید باورتان نشود اما شما می‌توانید به سادگی با استفاده از ویژگی JSX، زبان جاوا اسکریپت را با HTML ترکیب کرده و بدون هیچ دردسری برنامه‌ی مورنظرتان را پیاده سازی نمائید.

3. ری اکت دارای رویکردی بومی (Native Approach) است

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی‌های ری اکت، این است که با کمک آن می‌توانید برای موبایل یا وب، یک اپلیکیشن طراحی کرده که  هم برای اندروید و هم IOS خروجی داشته باشد! بهترین قسمت آن این است که  نیازی به یادگیری و تسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا و سوییفت نخواهید داشت.

4. ری اکت برقراری اتصال داده‌ها را نیز ساده‌تر خواهد کرد.

ری اکت دارای یک معماری برنامه‌ی کاربردی به اسم Flux می‌باشد. به همین خاطر است که این فریم ورک به کمک Flux و با یک اتصال یک‌طرفه می‌تواند جریان داده‌ها بهرا  اجزای یک نقطه‌ی کنترل-توزیع‌کننده کنترل می‌کند.

5. قابلیت تست‌پذیری (Testability) بالایی را دارد

درصورتی که از فریم ورک React استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید برنامه‌تان را تست کرده و همچنین شما با پردازش وضعیت (State) و انتقالش به View می‌توانید خروجی‌تان را بررسی نمائید که و اکشن‌ها، توابع، رویدادها (Events) و … را تریگر کنید.

6. استفاده از کامپوننت‌های ری اکت، طراحی UI را ساده‌تر خواهد کرد.

در واقع کامپوننت‌ها در ری اکت به شما کمک خواهند کرد به جای طراحی کلی رابط کاربری، آن را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کرده و این باعث خواهد شد که متوجه شوید هر قسمت چطور کار می‌کند.

7. ری اکت، پشتیبان بزرگی مثل فیسبوک را همراه خود دارد

بسیاری از نابغه‌های عرصه‌ی IT در شرکت فیسبوک فعالیت دارند، بنابراین تعجبی ندارد که با هر تغییری در عرصه‌ی تکنولوژی، React هم توسعه و بهبود پیدا خواهد کرد. به همین خاطر روزبه‌روز به کامپوننت‌های جدیدی به این فریم‌ورک اضافه خواهد شد.

چرا برنامه نویسی ری اکت را در مجتمع فنی تهران یاد بگیرید؟

چرا برنامه نویسی ری اکت را در مجتمع فنی تهران یاد بگیرید؟دانشپذیران با حضور در دوره آموزش برنامه نویسی ری اکت مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب که زیر نظر بهترین اساتید به صورت عملی و تئوری برگذار می‌شود علاوه بر دریافت مدرک معتبر و دو زبانه مجتمع فنی می‌توانند مانند یک حرفه‌ای وارد بازار کار شوند.

.