آموزش نرم افزار های گرافیکی در مجتمع فنی تهران

  1. آشنایی با دوره های آموزش گرافیک

  2. لیست کلاس های گرافیک در حال برگزاری مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

  3. سرفصل دوره های آموزش گرافیک در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

     

دوره های آموزش گرافیک

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، دوره های آموزش گرافیک را برای علاقمندان برگزار می کند، گذر زمان این را ثابت کرده است که دوره های آموزشی نرم افزارهای گرافیکی مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب یکی از پرطرفدارترین دوره ها در بین هنرجویان می باشد.

به همین دلیل نمایندگی انقلاب نگاه ویژه ای به نحوه برگزاری این دوره ها دارد، مجتمع فنی تهران با همکاری اساتید برجسته کشوری به همراه امکانات به روز دوره های آموزش نرم افزار های گرافیکی را برگزار می کنند. قابل ذکر است که درپایان دوره ها به هنرجویان مدرک 2 زبانه ی مجتمع فنی تهران اعطا خواهد شد.

انواع نرم افزارهای گرافیکی

نرم افزارهای گرافیکی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  1. نرم افزارهای پیکسلی که با نامهای رستروبیت مپ نیز شناخته می شوند.
  2. نرم افزارهای برداری که به نرم افزارهای وکتور معروف می باشند.

نرم افزار فتوشاپ

پیکسل کوچکترین عنصر تشکیل دهنده تصویر است و در نرم افزارهای پیکسلی هرچه تعداد آنها بیشتر باشد تصویر با کیفیت تری خواهیم داشت. معروف ترین نرم افزار پیکسلی فتوشاپ می باشد. این نرم افزار یکی از قدرتمندترین ابزار های طراحی و ویرایش تصاویر در سراسر دنیا است که طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است. این نرم افزار ساخته کمپانی مشهور Adobe است که در زمینه تولید و بروزرسانی انواع نرم افزار ها مانند Adobe After Effects و Adobe Primer پیشگام از دیگر رقبا می باشد. جالب است بدانید کار نرم افزار های Adobe Photoshop و Adobe After Effects مشابه یکدیگر است با این تفاوت که یکی در زمینه ویرایش تصاویر و دیگری در زمینه تدوین و ویرایش فیلم کاربرد دارد.

در واقع اختیارات و قدرتی که این نرم افزار ها به کاربران خود می دهند دقیقاً با قدرتی که ابزار نقاشی به یک هنرمند می دهد برابر است. فتوشاپ باعث طراحی و ویرایش تصاویر به گونه ای زیباتر و مهیجتر می شود، به همین دلیل بیشتر افرادی که با کامپیوتر کار کرده اند حتما با این نرم افزار آشنایی دارند.

این نرم افزار که بر مبنای پیکسل می باشد در رتوش و ویرایش تصاویر، طراحی پوستر و تصویرسازی، طراحی تبلیغاتی و هر آنچه که با عکس سروکار دارد مورد استفاده قرار می گیرد در این نوع نرم افزارها کیفیت تصاویر نقش اساسی را ایفا می کند.

نرم افزار ایلاستریتور

نرم افزارهای برداری بر اساس معادلات ریاضی و برپایه نقطه خط و منحنی طراحی شده اند. معروف ترین نرم افزار برداری ایلاستریتور می باشد. در نرم افزارهای برداری کیفیت مطرح نیست و می توان طرح را به هر اندازه دلخواه کوچک و بزرگ کرد و هیچگونه افت کیفیتی در آن مشاهده نمی شود.

طراحی لوگو، ست اداری، بسته بندی و طراحی کاراکتر و … از قابلیت های این گونه نرم افزارها می باشد. از نرم افزار ایلستریتور علاوه بر طراحی تبلیغاتی می توان در طلا سازی، طراحی پارچه و لباس، طراحی کفش استفاده کرد. همچنین ترکیب این نرم افزار با نرم افزار افترافکت می تواند در کارهای انیمیشن و موشن گرافیک استفاده کرد.

نرم افزار کورل

از دیگر نرم افزار های برداری بر اساس معادلات ریاضی و برپایه نقطه ئ خط منحنی، می توان به نرم افزار قدرتمند کورل اشاره نمود. یکی از ویژگی های مهم این نرم افزار این است که با توجه به اینکه خروجی این نرم افزار به صورت برداری می باشد، تغییر اندازه تصاویر طراحی شده در آن، هیچ محدودیتی ندارد و می توان تا بینهایت بزرگ کرد بدون اینکه ذره از کیفیت تصویر خروجی کاسته شود.

نرم افزار این دیزاین

یکی از محصولات فوق العاده شرکت ادوبی یک برنامه‌ی کامپیوتری رایج در زمینه صنعت چاپ و صفحه آرایی نرم افزار قدرتمند Adobe InDesign می باشد. بسیاری از طراحان پس از آشنایی با ویژگی های فوق العاده منعطف این نرم افزار، اقدام به یادگیری نحوه کار آن می پردازند

با این که به کمک ابزارهای موجود در داخل این برنامه امکان طراحی مستقیم جزئیات وجود دارد، اما از این نرم افزار بیشتر در جهت صفحه بندی و تنظیم ستون و چیدمان کار استفاده می شود و طراحی جزئیات بیشتر توسط فتوشاپ یا Illustrator انجام می گیرد و به راحتی به محیط InDesign منتقل می شود.

بطور خلاصه می توان گفت با استفاده از این نرم افزار زمان مورد نیاز جهت تنظیمات چاپی و صفحه بندی بسیار کمتر می شود و به سهولت می توان در مدت زمانی کم کارهای بسیار جذابی را ارائه کرد. شایان ذکر است که در نسخه های ME این نرم افزار امکانات فارسی به صورت پیش فرض وجود دارد و می توانیم بدون نیاز به نرم افزار فارسی نویس، از آن استفاده کنیم.

تهیه کننده: دپارتمان هنر و گرافیک مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

  • لیست کلاس های گرافیک در حال برگزاری مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب
نام دوره ساعت برگزاری مدت دوره تاریخ پیش بینی روز استاد ظرفیت مبلغ
فتوشاپ مقدماتی تا پیشرفته 09:00 الی 14:00 60 1403/01/28 یک شنبه - سه شنبه نامشخص دارد تومان ۳,۵۲۰,۰۰۰
دوره آنلاین فتوشاپ 09:00 الی 14:00 60 1403/01/28 یک شنبه - سه شنبه نامشخص ندارد تومان ۳,۱۹۹,۰۰۰
نرم افزار Illustrator 17:30 - 20:30 40 1403/02/04 یک شنبه - سه شنبه نامشخص دارد تومان ۳,۳۴۰,۰۰۰
نرم افزارInDesign 20:30 - 17:30 30 1403/01/29 چهارشنبه آقای عطیفه دارد تومان ۳,۱۴۰,۰۰۰
فتوشاپ مقدماتی تا پیشرفته 17:30 - 20:30 60 1403/01/27 شنبه - دوشنبه نامشخص دارد تومان ۳,۵۲۰,۰۰۰

آشنایی با دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی تا پیشرفته

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب دوره های آموزشی نرم افزار فتوشاپ را با همکاری اساتید برجسته کشوری برگزار می نماید. اگر علاقمند به یادگیری این نرم افزار هستید، می توانید در دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب حضوریابید.

Adobe Photoshop نرم افزاری گرافیکی که جهت ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی و یا دگرگونی عکس‌ها و نگاره‌ها بکار می‌رود. فتوشاپ برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش به‌کار می‌رود. هم‌چنین نگارش‌های گوناگون این نرم‌افزار تا نگارش دهم، در سیستم‌عامل لینوکس نیز با کمک ابزارهای میانه (مانند کراس‌اوور) قابل استفاده‌است. آخرین نسخهٔ رسمی این نرم‌افزار نسخهٔ نوزدهم آن است که با اسم ادوبی فتوشاپ سی‌ سی شناخته می‌شود. (سی‌اس مخفف عبارت Creative Suite است و به معنای برنامهٔ خلاق است.)

اگرچه در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود، اما به خاطر تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، از Adobe Photoshop به طور فزآینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال (به خصوص برای استفاده در وب) استفاده می‌شود. از دید گرافیکی نرم‌افزار فتوشاپ توانایی کار با چندین نمونه رنگی را دارد، که عبارت‌اند از نمونه‌های رنگی RGB، LIB، CMYK، سیاه و سفید و غیره.

فتوشاپ در عصر تکنولوژی امروز یک نرم‌افزار حساب نمی‌شود بلکه یک گارگاه عکس با پردازشگر گرافیکی و صنعت اشتغال زا و پولساز به‌شمار می ‌آید. فتوشاپ ابزاری برای همه گرافیست‌ها، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه‌ها، شرکت‌های تبلیعاتی، طراحان سایت، عکاس‌ها، نقاشان هنری طراحان نرم‌افزارها، انیمیشن‌سازها، خبرنگاران و… می باشد.

موقعیت های شغلی فتوشاپ

در دنیای امروزی که بیشتر مشاغل به صورت مجازی و در اینترنت و فضای مجازی دنبال می شود کاربرد های بسیار زیادی را دارد. به عنوان مثال طراحان سایت یا باید خودشان کار با این نرم افزار را به صورت تخصصی بلد باشند یا فردی را استخدام کنند تا عکس های لازم برای پیشبرد کارها فراهم کند.

یکی دیگر از مشاغلی که بیشترین استفاده را از فتوشاپ می برد عکاسی است، درواقع عکاسان بشدت به این نرم افزار وابسته می باشند. بیشتر افرادی که به عنوان عکاس مشغول به کار هستند ترجیح می دهند به کاربا فتوشاپ مسلط باشند تا اینکه فردی را به عنوان فتوشاپ کار استخدام نمایند.

از دیگر مشاغلی که با نرم افزار فتوشاپ در ارتباط هستند می توان به ناشران، انیماتور ها و حتی متخصصین افترافکت اشاره کرد. شما پس از حضور در دوره های آموزش فتوشاپ مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب وبا یادگیری تخصصی نرم افزار فتوشاپ می توانید می توانید به مشغول بکار شدن در یکی از مشاغل زیر فکر کنید:

  1. طراحی گرافیک
  2. ناشرین کتب و مجلات
  3. چاپخانه ها
  4. شرکت های تبلیغاتی
  5. طراحان سایت
  6. عکاسی ها
  7. نقاشان هنری
  8. طراحان نرم افزارها
  9. انیمیشن سازها
اهداف دوره

 پروژه های عملی طراحی پوستر، کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و…

  • دانشجویان به صورت اصولی بر تمامی بخش های نرم افزار فتوشاپ مسلط خواهند بود.
  • دانشجویان در طول دوره فتوشاپ با تمامی ابزار های مختلف آشنا و با آن ها به صورت عملی و حرفه ای کار،کارت ویزیت حرفه ای، انواع کاتالوگ ها و بروشورها، شامل صنعتی و فروشگاهی و … طراحی کنند.
  • دانشجویان قادر خواهند بود انواع کارت پستال های مناسبتی در پس از پایان طراحی کنند.
  • دانشجویان در پایان دوره فتوشاپ قادر خواهند بود انواع جعبه کادو و دیگر جعبه ها را طراحی کنند.
  • دانشجویان قادر خواهند بود تصاویر را به صورت حرفه ای ادیت و ویرایش کنند.
  • دانشجویان در پایان دوره فتوشاپ  قادر خواهند بود پوستر های حرفه ای طراحی کن
مدت دوره

60 ساعت

سرفصل دوره
  • آشنایی با محیط برنامه
  • معرفی فرمتهای تصویری و کاربرد آن
  • آشنایی با مفهوم انتخاب آشنایی با لایه بندی در فتوشاپ
  • آشنایی با ابزارهای انتخاب پیشرفته کاربا Transform
  • کار با ابزار قلم و تنظمات آن
  • کار با ابزارهای متن کار با MASK
  • آشنایی با لایه های هوشمند وتنظیمات آن
  • آشنایی با گرافیک برداری در فتوشاپ
  • آشنایی با افکتهای لایه ای آشنایی با مدهای ترکیبی
  • آشنایی با تنظیمات رنگ آشنایی با کانالهای رنگ
  • آشنایی با انتخاب مو و اصلاح انتخاب کار با ابزارهای رتوش
  • رنگی کردن عکس های سیاه و سفید
  • معرفی filter های فتوشاپ
  • آشنایی با تکنیکهای ترکیب تصویر و هماهنگ سازی
  • نحوه انجام رتوش حرفه ای خودکارسازی کارها
  • معرفی فتوشاپ سه بعدی
  • ارتباط با Illustrator انجام چند پروژه
مخاطبین دوره آموزش فتوشاپ (Photoshop):

این دوره آموزشی برای همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند، مناسب خواهد بود مثل

  1. طراحی گرافیک
  2. عکاسی
  3. معماری
  4. صنایع چاپ و بسته بندی
  5. طراحی وب
  6. طراحی صنعتی
  7. فیلم سازی
  8. انیمیشن و …..

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب با حضور اساتید مجرب و منتخب دوره نرم افزار فتوشاپ مقدماتی تا پیشرفته را جهت آموزش هنرجویان علاقه مند به صنعت و جویای کار برگزار میکند.

مدارک پایان دوره فتوشاپ مقدماتی تا پیشرفته : ارائه گواهینامه معتبر 2 زبانه از سوی مجتمع فنی تهران (قابلیت ترجمه رسمی و مورد تایید شرکت های خصوصی و دولتی)

آشنایی با دوره آموزش ایلاستریتور

ایلاستریتور ( illustrator ) نام یکی دیگر از محصولات کمپانی ادوبی به معنی تصویرگر، یک نرم افزار قدرتمند که هم هنرمندان نقاش و هم طراحان گرافیک برای ساخت تصاویر وکتور (برداری) از آن استفاده می‌کنند. این نرم افزار در ظاهر شباهت های زیادی به نرم افزار فتوشاپ دارد و اگر شما کار با یکی از این برنامه ها مانند فتوشاپ را تجربه کرده باشید قطعا محیط این برنامه برای شما بیگانه نخواهد بود و خیلی سریع با محیط آن آشنا خواهید شد . اما در حقیقت از نظر کاربرد، این دو نرم افزار کاملا با هم متفاوتند

Adobe Illustrator ایلاستریتور نرم افزاری که کاربران به کمک آن قادر خواهند بود تا به طراحی برداری روی تصاویر، فایل های تصویری، انیمیشن های فلش و …  بپردازند. در نرم افزار Adobe Illustrator از ابزارهای متعددی بهره مند خواهید بود که از جمله می توان به ابزار Eraser اشاره نمود توسط این ابزار شما قادر خواید بود تا بر روی یک تصویر رنگ و یا قسمتی که با دیگر نقاط تصویر متفاوت است را انتخاب نموده و سپس با این ابزار بر روی قسمت مورد نظر حرکت کنید تا دیگر رنگ حذف شده و تصویر و یا رنگ زمینه آن برای شما نمایش داده شود.

موقعیت های شغلی ایلاستریتور

  1. طراحان گرافیک
  2. ناشرین کتب و مجلات
  3. چاپخانه ها
  4. شرکت های تبلیغاتی
  5. طراحان سایت
  6. عکاس ها
  7. نقاشان هنری
  8. طراحان نرم افزارها
  9. انیمیشن سازها

کاربرد نرم‌افزار ایلوستریتور

جهت طراحان گرافیک برای طراحی حرفه‌ای انواع:

  • فونت
  • لوگو
  • ست اداری
  • اینفوگرافیک
  • نمودار
  • دیاگرام
  • کاراکتر تبلیغاتی و …
 پیش نیاز
  • نرم افزار فتوشاپ
اهداف دوره آموزش ایلاستریتور (Illustrator)
  1. دارا بودن ابزارهای کاربردی جهت پیاده سازی سریع ایده های طراحی
  2. قابلیت گروه بندی عناصر و دسترسی به عناصر گروه از طریق فضای ایزوله (تسریع در روند کار)
  3. قابلیت ویرایش سریع آبجکت ها و عناصر و همچنین پاک نمودن سریع نقاط با ابزارEraser
  4. در اختیار داشتن طیف بسیار گسترده ای از رنگ ها جهت طراحی
  5. امکان حروف نگاری(تایپوگرافی) پیشرفته، به دلیل سازگاری این نرم افزار با فونت
  6. امکان استفاده از طرح های وکتور ایلوستریتور در نرم افزارهای متحرک سازی ادوب (مانند Adobe After Effect و Adobe Flash)
  7. سازگاری و هماهنگی خاص با نرم افزار فتوشاپ
  8. سرعت بالا در طراحی های Large Format
  9. قابلیت خروجی با انواع فرمت ها
مدت دوره

40ساعت

سرفصل دوره ایلاستریتور (Illustrator)
  • تعاریف اولیه ، مقایسه گرافیک Vector و Bitmap
  • آشنایی با محیط کاری و ذخیره سازی آن
  • آشنایی با Art boards و مدیریت آن
  • آشنایی با خط کش و خطوط راهنما
  • تعریف fill و Stroke
  • آشنایی با ابزارهای ترسیم ساده
  • آشنایی با انتخاب و ترتیب قرارگیری اشکال
  • آشنایی با Group و Isolate
  • آشنایی با ابزارهای ویرایشی و تغییر فرم
  • آشنایی با Clipping MASK
  • آشنایی با مدهای ترکیب رنگ
  • آشنایی با Mask
  • آشنایی با لایه ها و تنظیمات آن
  • آشنایی با ابزارهای Transform
  • آشنایی با حالتهای تکثیر
  • تراز بندی آبجکتها
  • تنظیمات Stroke
  • آشنایی با ابزارها و دستورات ترکیب اشکال
  • کار با ابزار های متنی و تنظیمات آن
  • تبدیل کردن text به Shape برای ایجاد تغییرات
  • آشنایی با نحوه انتخاب رنگ و مدیریت آن
  • معرفی Recolor
  • کار با کتابخانه رنگ
  • کار با Gradient و کنترل آن
  • رنگ آمیزی به کمک Mesh
  • آشنایی با فرمتهای تصویری
  • وارد کردن تصویر
  • تبدیل کردن تصویر به بردار (trace)
  • ارتباط با Photoshop
  • تبدیل بردار به تصویر
  • نحوه ساخت و مدیرت بافت ها(Pattern)
  • کنترل و ذخیره سازی بافت ها
  • معرفی انواع Brush
  • نحوه ساخت و مدیریت Brushها
  • ساخت Symbol و مدیریت آن
  • روشهای تکثیر Symbol ها
  • معرفی Appearance
  • آشنایی با افکتها و فیلترها و استفاده از آنها
  • ساخت انواع نمودار
  • آشنایی با تنظیمات و تعاریف چاپ
  • آشنایی با نحوه خروجی گرفتن جهت چاپ و بررسی آن
  • آشنایی با نحوه آماده سازی جهت استفاده در وب و مولتی مدیا
  • خودکارسازی کارها
  • انجام چند پروژه
مخاطبین دوره آموزش ایلاستریتور (Illustrator)

این دوره آموزشی برای همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند، به نوعی محتاج این نرم افزار هستند مناسب خواهد بود

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب با حضور اساتید مجرب و منتخب دوره نرم افزار Illustrator را جهت آموزش هنرجویان علاقه مند به صنعت و جویای کار برگزار میکند.

مدارک پایان دوره نرم افزار Illustrator: ارائه گواهینامه معتبر 2زبانه از سوی مجتمع فنی تهران (قابلیت ترجمه رسمی و مورد تایید شرکت های خصوصی و دولتی)

آشنایی با دوره آموزش کورل

برگزاری دوره آموزش کورل توسط مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب، علاقمندان به یادگیری این نرم افزار می توانند در این دوره های آموزشی حضوریابند. توجه داشته باشید که در پایان دوره به هنرجویان مدرک دو زبانه ی مجتمع فنی تهران اعطا خواهد شد.

Corel Draw یک نرم‌افزار کاملاً حرفه ‌ای برای طراحی ویرایشگر گرافیکیِ بُرداری است و یکی از معروف ترین و قدیمی‌ترین شرکت شرکت‌های نرم‌افزاری دنیاست طراحی چند بعدی و ابزاری مسیریابی این نرم‌افزار برای قابلیت‌های ویرایش عکس وبسایت بی نظیر می‌باشند.

شما با استفاده از نرم‌افزار CorelDRAW Graphics Suite می‌توانید وکتور را طراحی کنید یا به صورت کاملاً حرفه‌ای صفحه بندی را انجام دهید. طراحی چند بعدی و ابزاری مسیریابی این نرم‌افزار برای طراحی بسیار کارآمد هستند. قابلیت‌های ویرایش عکس این نرم‌افزار و ابزار طراحی وبسایت آن در نوع خود بی نظیر می ‌باشند. با استفاده از Corel DRAW Graphics Suite و امکانات منحصر به فرد آن برای ویرایش تصاویر و کار با فونت‌ها، ابزار حرفه ‌ای طراحی گرافیکی و طراحی سایت آن می توانید خلاقیت خود را درزمینهٔ طراحی افزایش دهید.

به جرات می توان گفته که کورل دراو قویترین برنامه طراحی برداری و تصویر سازی است. همانطور که می دانید تصاویر در کامپیوتر به دو نوع پیکسلی و برداری تقسیم می شوند، تصاویر پیکسلی معمولاً حجم بالایی دارند و با زوم کردن هم از کیفیت آنها کاسته میشود ولی تصاویر برداری حجم کمی دارند و هر چقدر هم آنها را بزرگ کنید از کیفیت آنها کاسته نمی شود.

موقعیت های شغلی Corel Draw

نرم افزار کورل به عوان یک ویرایشگر گرافیکی برداری در، درجه اول برای بازاریابی و تیلیغات کسب و کارها کاربرد دارد؛ به خصوص استفاده از نرم افزار کورل برای افرادی که در فعالیت های چاپ و تبلیغات تخصص دارند، یک نرم افزار مفید و کاربردی به شمار می رود. علاوه بر ایجاد لوگو، از نرم افزار کورل می توان در فعالیت های حرفه ای نظیر ایجاد روزنامه ها، مجلات، خبرنامه و سایر اسناد قابل چاپ با استفاده از ویژگی های طرح بندی صفحه موجو در این نرم افزار استفاده نمود. برخی از کاربران نیز از نرم افزار کورل برای ایجاد نقشه های پیچیده استفاده می کنند.

کاربردهای نرم افزار Corel DRAW

  • قابليت پشتيباني از تمامي Format هاي قبلي Corel به اضافه‌ي: Autocad ، Painter X ، MS Word 2007 ، Adobe CS3 ، Publisher 2007 ، Lasted PDF Format
  • قابليت ذخيره‌ي Template و بازخواني آن (Import and Export Template)
  • اضافه شدن ابزار Table به منظور كشيدن جدول.
  • امكان فيت شدن عكس مورد نظر، دقيقاُ به همان اندازه‌اي كه جدول جا دارد. ( طول و عرض عكس به صورت اتوماتيك تغيير مي‌كند )
  • قابليت تغيير اندازه‌ي متن نوشته شده به صورت Real Time.
  • قابليت Power Trace (تبديل عكس به خط يا خطوطي كه بتوان آن را در Corel ويرايش كرد)
  • قابليت Object Manager كه قابليت‌هاي زيادي به گرافيست مي دهد. از جمله امكان لايه بندي و همچنين توانايي انتخاب نمايش خطوط فرضي براي هر صفحه به صورت كاملاً مجزا.
  • توانايي کار با فايلهاي برنامه Adobe illustrator
  • قابليت کار با بيش از 100 فرمت تصويري
  • توانايي تبديل عکسها و تصاوير معمولي به فرمت برداري و وکتور
  • امکان کار در محيط برنامه بالا لايه هاي مختلف متن و عکس و ترکيب انها با هم
  • مشاهده تغييرات قبل از اعمال آن در قسمتهاي مختلف نرم افزار
  • آيينه کردن متن و پاراگراف به صورت عمودي و افقي و يا هر دو
  • امکان تايپ مستقيم فارسي بدون مشکل و پشتيباني کامل از استاندارد يونيکد
  • امکان استفاده از فونت نستعليق بدون نياز به فارسي نويس و فارسي ساز
  • پشتيباني از تصاوير دوربين هاي ديجيتال
  • هماهنگ سازي بهينه نرم افزار با ابعاد صفحه نمايش
  • برای طراحی و آماده سازی نوشته و آرم های مختلف
  • برای برش با دستگاه کاتر پلاتر که اکثراً مورد مصرف شرکت های تبلیغاتی و تابلوسازی و برش شبرنگ می باشد.
  • برای طراحی پوستر و کاتالوگ و کارت ویزیت و… در امور چاپی دیگر استفاده می شود.
  • استفاده از template ها و صفحات آماده برای طراحی مجله ها و روزنامه ها.
  • برای طراحی صفحات وب.(که البته به شکل محدود و در کنار دیگر برنامه ها مثل flash و…)
  • برای طراحی پارچه در کارخانجات چاپ پارچه. و….
 پیش نیاز دوره آموزش کورل (Corel Draw)

نیاز ندارد ولی بهتر است به نرم افزار فتوشاپ آشناییت داشته باشید

مدت دوره

30 ساعت

سرفصل دوره آموزش کورل (Corel Draw)
  •  آشنایی با محیط، تنظیمات صفحه کرل و استفاده از ابزار ترسیم پایه
  • روشهای انتخاب و جابجایی و کپی کردن و حذف اشکال
  • تغییر اندازه ، چرخش، قرینه و ….اشکال
  • دامه ابزار های ترسیم پایه
  • فرامین ترکیبی
  • خطوط راهنما و زوم
  • رنگ کردن داخل اشکال و رنگ و ضخامت  وتنظيمات خطوط
  • کاربرد و اجرای دستور powerclip  و تنظیمات
  • بزارهای ترسیم خط
  • کنترل فرم و گره های خطوط
  • پر کردن اشکال از رنگ ، رنگهای طیفی ، بافتها و…
  • متن  و مدیریت متن-نوشتن متن روی مسیر – تبدیل متن به شکل
  • ابزارهای کمک ویرایشی
  • ابزارهای خطوط متصل کننده و ابزارهای اندازه گیری طول و زاویه
  • دستورات Import و Export
  • بررسی دستورات لازم و سودمند منوی Bitmap
  • بزار و منوی جدول
  • مدیریت صفحات و بررسی منوی Layout  و پنل Object manager
مخاطبین دوره آموزش کورل (Corel Draw)
  • این دوره آموزشی برای همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند، مناسب خواهد بود

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب با حضور اساتید مجرب و منتخب دوره نرم افزار Corel Draw را جهت آموزش هنرجویان علاقه مند به صنعت و جویای کار برگزار میکند.

مدارک پایان دوره نرم افزار Corel Draw: ارائه گواهینامه معتبر 2زبانه از سوی مجتمع فنی تهران (قابلیت ترجمه رسمی و مورد تایید شرکت های خصوصی و دولتی)

آشنایی با دوره آموزش ایندیزاین

وقتی صحبت از تایپ و صفحه بندی به میان می آید معمولا نرم افزاری که در ذهن همه ما تداعی می شود نرم افزار Word از مجموعه Microsoft Office است؛ اما وقتی بخواهیم صفحه بندی یک مجله یا کتابی را انجام دهیم که حاوی تصاویر، نمودارها و جداول زیادی در بین نوشته هایش است، نرم افزار Word قدرت کافی برای تنظیم دقیق آنها را ندارد همچنین نمی تواند امکانات کافی را در زمینه تنظیمات چاپی در اختیار ما قرار دهد. به عبارت دقیق تر نرم افزار Word بیشتر در زمینه تایپ متون کاربرد دارد و در زمینه صفحه بندی و چیدمان چندان قدرتمند نخواهد بود. اینجاست که در جستجوی نرم افزاری جهت صفحه بندی و تنظیم کتاب یا مجله خود خواهیم بود که برای این منظور نرم افزارهای زیادی وجود دارد.یکی از قدرتمندترین نرم افزار Adobe InDesign را می توان نام برد.

یکی از محصولات فوق العاده شرکت ادوبی یک برنامه‌ی کامپیوتری رایج در زمینه صنعت چاپ و صفحه آرایی نرم افزار قدرتمند Adobe InDesign می باشد. بسیاری از طراحان پس از آشنایی با ویژگی های فوق العاده منعطف این نرم افزار، اقدام به یادگیری نحوه کار آن می پردازند

در واقع InDesign جایگزینی است که شرکت ادوبی در سال 1994 برای جلوگیری از شکست نرم افزار PageMaker خود در برابر Quark Express ارائه کرد. با این که به کمک ابزارهای موجود در داخل این برنامه امکان طراحی مستقیم جزئیات وجود دارد، اما از این نرم افزار بیشتر در جهت صفحه بندی و تنظیم ستون و چیدمان کار استفاده می شود و طراحی جزئیات بیشتر توسط فتوشاپ یا Illustrator انجام می گیرد و به راحتی به محیط InDesign منتقل می شود. در دنیای کنونی با افزایش نشر دیجیتال و نیاز به ایجاد خروجی های متنوع که در همه رسانه ها مثل تلفن های همراه، تبلت ها، کتاب های دیجیتال و رایانه های شخصی قابل ارائه باشد، توانایی های این نرم افزار قدرتمند بیشتر و بهتر به چشم می آید.

بطور خلاصه می توان گفت با استفاده از این نرم افزار زمان مورد نیاز جهت تنظیمات چاپی و صفحه بندی بسیار کمتر می شود و به سهولت می توان در مدت زمانی کم کارهای بسیار جذابی را ارائه کرد. شایان ذکر است که در نسخه های ME این نرم افزار امکانات فارسی به صورت پیش فرض وجود دارد و می توانیم بدون نیاز به نرم افزار فارسی نویس، از آن استفاده کنیم.

 موقعیت های شغلی ایندیزاین (InDesign)

تمامی افرادی که در زمینه ویراستاری، چاپ، صفحه آرایی موارد زیر فعالیت می کنند

  1. کتاب
  2. روزنامه
  3. بروشورهای تبلیغاتی
  4. کاتالوگ های تبلیغاتی
  5. نشر رومیزی
اهداف و یژگی های مهم دوره آموزش ایندیزاین (InDesign)
  • تنظیم حروف
  • ایجاد سبک حروف (typographic styles)
  • دارای ابزار بابت تنظیم دقیق قرارگیری عناصر گرافیکی
  • قابلیت استخراج خودکار اطلاعات از فرمت های متنوع
  • تنظیم اندازه ستون ها و کادرها
  • به دلیل محیط سازگار و هماهنگی که بادیگر نرم افزار های دارد، هدایت پروژه بسیار راحت تر شده و قدرت کارایی نرم افزار بالا رفته است.
  • ذخیره اتوماتیک تغییرات اعمال شده روی پروژه و خودکارسازی کارها
  • امکان جستجو و جایگیزینی کلمات و … با استفاده از ابزارهای خاص پیشرفته
  • امکان ذخیره کردن پروژه با فرمت pdf و xhtml به منظور نمایش در اینترنت به منظور ساده سازی روند آماده کردن طرح مورد نظر دارد در نتیجه طراح را از آماده سازی فرم خروجی برای چاپ معاف میکند
  • ایجاد و مدیریت پروژه های تعاملی با استفاده از سرویس های آنلاین شرکت adobe
  • انعطاف پذیری بالای این نرم افزار با نوشته ها
  • محیط سازگار با سایر محصولات Adobe
  • طراحی و صفحه آرایی حرفه ای
  • افزودن سریع و راحت جداول در طراحی با Table and Cell Styles
  • کنترل هوشمند متون با Text Handling
  • دارا بودن امکانات نرم افزار هایی از قبیل : پیج میکر ، کوارک و ایلوستریتور
مدت دوره

30 ساعت

سرفصل دوره آموزش ایندیزاین (InDesign)
  • آشنایی با محیط برنامه و ذخیره سازی آن
  • آشنایی با تعاریف اولیه
  • ایجاد سند جدید و تنظیمات مربوط به آن
  • آشنایی با ابزارهای ترسیمی و ویرایشی
  • مفهموم Fillو Stroke
  • آشنایی با رنگ و مدیریت و ذخیره سازی آن
  • تنظیمات Stroke
  • کار با Gradient
  • تراز بندی و ترکیب اشکال
  • آشنایی با Text Frame وتنظیمات آن
  • آشنایی با فرمتهای گرافیکی و کاربردهایشان
  • نحوه وارد کردن تصاویر
  • آشنایی با تنظیمات پنل Character
  • آشنایی با تنظیمات پنل Paragraph
  • آشنایی با Grids و Guides
  • نحوه ارتباط باWord-Excel
  • آشنایی با نحوه قرارگیری متن نسبت به متن
  • ارتباط با Photoshop و  Illustrator
  • وارد کردن کاررکترهای خاص
  • آشنایی با نحوه لایه بندی
  • آشنایی با Character Style
  • آشنایی با Paragraph Style
  • آشنایی با ایجاد و تنظیمات جدول
  • نحوه ساخت Cell Style TableStyle
  • انتقال Style ها بین اسناد مختلف
  • آشنایی با Effects و تنظیمات آن
  • آشنایی با object Style
  • نحوه به روز رسانی Style ها
  • آشنایی با مدیریت صفحات
  • آشنایی با Master page
  • بررسی تنظیمات برای بستن اسناد مختلف
  • نحوه استایل بندی کارها
  • ساخت فهرست یک سطحی و چند سطحی
  • نحوه مدیرت کار با حجم زیاد (Book)
  • آشنایی با ابزارهای مدیریتی
  • کار با library
  • نحوه خروجی گرفتن برای کارهای چاپی وتنظیمات آن
  • بررسی خروجی در Acrobat
  • ساخت کارهای Interactive
  • نحوه خروجی از کارهای Interactive
  • نحوه آرشیو کردن پروژه
  • آشنایی با نحوه فرم بندی نهایی جهت چاپ
مخاطبین دوره آموزش ایندیزاین (InDesign)

تمام علاقه مندانی که در حوزه های زیر فعالیت می کنند

  • نشر رومیزی
  • صنعت چاپ
  • صفحه آرایی
  • چاپ کتاب
  • چاپ سررسید
  • بروشورهای تبلیغاتی
  • چاپ مجله.
  • روزنامه
  • کاتالوگ تبلیغاتی
  • حروف نگاری
  • ستون بندی
  • کادر بندی
  • صفحه بندی
  • افرادی که به صورت اجمالی با نرم افزار ایندیزاین آشنا هستند و میخواهند به صورت حرفه ای با این نرم افزار قدرتمند کار کنند
  • تمام افرادی که می خواهند کارهای ویراستاری را خودشان انجام دهند.
  • تمام افرادی که به دنبال شغل پردرآمدی هستند
  • افرادی که می خواهند به صورت عملی و حرفه ای ایندیزاین کار کنند

مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب با حضور اساتید مجرب و منتخب دوره صفحه آرایی و چاپ کتاب و مجلات با نرم افزار ایندیزاین InDesign را جهت آموزش هنرجویان علاقه مند به صنعت و جویای کار برگزار میکند.

مدارک پایان دوره صفحه آرایی و چاپ کتاب و مجلات با نرم افزار ایندیزاین (InDesign) ارائه گواهینامه معتبر 2زبانه از سوی مجتمع فنی تهران (قابلیت ترجمه رسمی و مورد تایید شرکت های خصوصی و دولتی)