خلاقیت آموزش طراحی لباس مجتمع فنی تهران

اگر خلاق و عاشق مد هستید، این کار مناسب شماست.

خلاقیت آموزش طراحی لباس، هنر استفاده از طراحی و زیبایی شناسی در به وجود آوردن پوشاک، کیف،کفش و زیورآلات می باشد. خلاقیت آموزش طراحی لباس متاثر از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم ملت های مختلف بوده و به اندازه همین موارد مختلفی که تفاوت وجود دارد دارای تنوع بالایی می باشد.

تاریخچه ثبت شده در زمینه خلاقیت آموزش طراحی لباس به ابتدای قرن نوزدهم زمانی که طراحان به طراحی لباس برای مج

الس اشرافی می پرداختند بر می گردد خود به شاخه های زیادی تقسیم می شود.

طراحی پوشاک

به اشخاص مختلف که در عرصه پوشاک، کیف، کفش و… با طرح‌هایی که از خود به وجود می آوردند تاثیر بسزایی در صنعت مد در یک دوره خاص زمانی دارا می باشند، «طراح مد و لباس»اطلاق می شده که از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده است.

طراح مد و لباس مدل های لباسها، کفش ها، کیف ها و … را طراحی کرده و آثار بسیار زیادی را در این زمینه به وجود می آورد.

طرح های او یا بسیار خاص و شیک بوده و یا اینکه با تغییر در طرح های موجود در بازار بوجود آمده است. هر طراح مد و لباس حرفه ای به طور معمول در بخش خاصی تخصص دارد مانند لباس های مردانه، لباس های زنانه، لباس های ورزشی و….مواردی از این دست.

بعضی از طراحان مد و لباس به شکل فردی و برخی به صورت گروهی و تیمی کار انجام فعالیت می نمایند. مشتریان آنها بسیار تفاوت دارند. برخی اوقات یک فرد خاص (مثل یک بازیگر، ورزشکار، سیاستمدار و…) به شکل دوخت سفارشی و برخی اوقات عموم مردم، مشتریان آنها هستند.

خلاقیت آموزش طراحی لباس به طور معمول در کار خود با کارشناسان فنی مربوطه و با تولید کنندگان ارتباط کاری نزدیکی دارد.  برخی از طراحان لباس وارد حوزه سینما وتلویزیون شده و به طراحی لباس برای بازیگران می پردازند.

خلاق بودن

خلاق بودن به معنی متفاوت نشان دادن لباس های قدیمی. طراحی مد و لباس بسیار از نگرش های فرهنگی و اجتماعی تأثیر خواهند گرفت. طراحی مد به دلیل خلاقیت داشتن طراحان در این صنعت از جذاب ترین گزینه های شغلی دنیا می باشد. اگر شما دارای خلاقیتید بهتر قادر خواهید بود تا در این صنعت موفق شوید. و انتخاب این رشته برای شما مناسب خواهد بود.

صنعت مد و لباس هم خلاقیت طراح و هم نیازهای مردم را برآورده می نماید. و همینطور هم نوید شهرت، موفقیت و درآمد خوب به اشخاص با استعداد را خواهد داد. در عین داشتن جذابیت حرفه ای سخت می باشد. چرا که طراحان باید خلاقیت های خود را با مهارت هایی که دارد ترکیب نمایند. طراحان لازم دارند تا دانش کافی در زمینه رنگ و بافت دریافت نمایند. و همینطور دارای مهارت های لازم در زمینه برش و دوخت هستند. توانایی نقاشی لازم می باشد کسب گردد. چرا که نخست طرح را باید بکشید.

کلاس طراحی لباس به شما در خلاق بودن کمک خواهد کرد. خلاقیت قادر است تا در زمینه دوخت، رنگ، لمس، ظاهر بصری و جزئیات خودش را نشان بدهد.از نخستین موضوعاتی که در کلاس آموزش خواهید دید داشتن خلاقیت می باشد و استاد از شما می خواهد که خلاقیت داشته باشید. اگر ایده ای جالب داشته باشید دیگر ابزار و بافت مهم نخواهد بود و از هر چیزی می توان لباس طراحی نمائید. بعضی از ابزار با هم تعادل دارند و ترکیب خواهند شد و در بعضی مواقع تضاد دارند. می توان رنگ ها را با خلاقیت کنار هم قرار داد.

لازم است طراح برای اینکه خلاقیت داشته باشد. نخست کاربرد پارچه ها را به خوبی بداند و دارای دانش بصری باشد. تضاد هم باید تعادل در طرح داشته باشد. از ایده های خود دست نکشید و بعد از شکست ناامید نگردید.

آموزش طراحی لباس

مجتمع فنی تهران