آموزش عکاسی دیجیتال

خیلی ­ها فکر می­ کنند عکاسی به سادگی برداشتن دوربین، انتخاب سوژه، فشار دادن دکمه و ثبت عکس است. در حالی که هر کسی که وارد این حوزه­ ی هنری شده باشد می­ داند که آموزش عکاسی به عنوان یک هنر و فن پیچیدگی ها و قوانین خاص خودش را دارد.

 بدون شک انتخاب دوربین مناسب یکی از فاکتورهای مهم موفقیت یک عکاس است، با این همه شما می ­توانید با یک دوربین معمولی عکس عالی و با دوربین حرفه­ ای یک عکس بی­ کیفیت بگیرید. بعد از این همه چیز به دانش، خلاقیت، تمرین، تمرین و تمرین شما بستگی دارد.

 ما در نمایندگی انقلاب مجتمع فنی تهران،  اولین مرکز آموزش سینمای دیجیتال کشور، برای آموزش عکاسی در بالاترین سطوح آموزشی در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

نکاتی کلیدی در آموزش عکاسی

 1. نقاط طلایی عکاسی

 در آموزش عکاسی یکی از مهم ترین راه هایی که به ما کمک می کند تصویری را به زیباترین شکل ثبت کنیم، توجه به کادر عکس است. 

تصویر را با دو خط عمودی و دو خط افقی به 9 قسمت مساوی تقسیم کنید. محل تلاقی این خط ها، نقاط طلایی در عکس شما هستند. اهمیت این نقاط به این دلیل است که چشم بیننده در نگاه اول ناخودآگاه روی این نقاط متمرکز می شود، از این رو سعی کنید سوژه ی  موردنظر را در این نقاط قرار دهید.

2. تقارن آینه ای

یکی از اولین گام ها در آموزش عکاسی شناخت انعکاس و تقارن است. عکس را با خطی صاف به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. اگر عناصر دو طرف شبیه هم باشند، یک تقارن آینه ای به دست می آید. تقارن آینه ای به ویژه در  عکاسی از مناظر گاهی بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود و حس خوبی را به بیننده منتقل خواهد کرد.

 رعایت قانون یک سوم (نقاط طلایی) در کنار تقارن آینه ای تصویر شما را باز هم زیباتر خواهد کرد.

 

3. بالانس

 بالانس پایه ی همه ی ترکیب بندی هاست و رعایت این اصل در آموزش عکاسی تصویر را از بی نظمی به یک هارمونی بدل می کند. 

وقتی تصویر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، می توانید سوژه را طوری در تصویر قرار دهید که با توجه به هدف شما متعادل یا نامتعادل به نظر برسد.

 

4. ایجاد عمق در عکس

عکس ها معمولا دوبعدی هستند. ولی شما می توانید با ایجاد احساس عمق به عکس خود جذابیت بیشتری ببخشید.

 

5. کادر در کادر

کادربندی یکی از مهم ترین اصول در آموزش عکاسی است. کادربندی طبیعی می تواند به تصویر شما عمق ببخشد. شما می توانید با کمک گرفتن از قاب پنجره ها، قوس ها و حتی شاخه های درختان  عکس خود را کادربندی کنید.

 

 

6. خطوط هدایتگر

این خط ها برای تمرکز و تاکید بر عناصر مهم تصویر کاربرد دارند.  هر چیزی مثل دیوارها، خطوط خیابان و سیم های برق می تواند منجر به جلب توجه بیننده و هدایت او به سوژه ی اصلی شود.

 

دوستان عزیز با نکته های کلیدی آموزش عکاسی با شما هستیم

باعث خوشحالی و افتخار است که مثل همیشه در کنار ما هستید:)

درصورت تمایل می توانید با شماره های ذیل با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

02166933379

02166933439

برای مشاهده برنامه کلاس ها اینجا کلیک کنید