آموزش حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی چیست؟

آموزش حسابداری صنعتی شاخه ای از حسابداری است که با جمع آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه، محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات، تجزیه، تحلیل و بررسی گزارش ها و روشهای تولید، روش کاهش بهای تمام شده تولیدات و خدمات را ارائه میدهد. حسابداری بهای تمام شده و حسابداری قیمت تمام شده نیز به این نوع حسابداری گفته می شود.

کاربرد حسابداری صنعتی

همانگونه که در تعریف فوق اشاره شد کاربرد حسابداری صنعتی محدود به تولید کالا و کارخانجات نیست و برای محاسبه بهای تمام شده خدمات و موارد غیر فیزیکی نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال می توان از این نوع حسابداری در شرکت های خدماتی ، حمل و نقل ، نرم افزاری و … نیز استفاده نمود.

اهمیت حسابداری صنعتی

اهمیت حسابداری صنعتی به این دلیل است که با گرد آوری اطلاعات هزینه و قیمت تمام شده و ارائه آن به مدیران شرکت و تصمیم گیرندگان باعث ایجاد کنترل بیشتر روی هزینه ها و افزایش سوددهی شرکت،شناسایی نقاط ضعف سیستم های تولیدی و خدماتی ، افزایش بهره وری و بازده شرکت و در نهایت کمک به اتخاذ تصمیم صحیح توسط مدیریت شرکت می گردد.

این نوع حسابداری از نظر ارائه اطلاعات بین حسابداری مالی و حسابداری مدیریت قرار می گیرد زیرا از طرفی با ارائه قیمت تمام شده به حسابداری مالی ،سود و زیان ناشی از تولید و فروش کالا یا خدمات را مشخص می کند و از طرف دیگر با ارائه همین اطلاعات به مدیران شرکت،آنان را در تصمیم گیری و ارزیابی وضعیت شرکت جهت انجام امور یاری می نماید.

مخاطبان دوره

دانشجویان و فارغ التحصیلان حسابداری، مدیران مالی، صاحبان مشاغل

شما می توانید جهت ثبت نام در دوره های آموزش حسابداری صنعتی، به مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب مراجعه نمایید و یا از طریق سایت می توانید در این دوره ها ثبت نام نمایید.